וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הנער שנהרג במגרש: "שבעירייה ייקחו אחריות"

13.8.2012 / 7:41

כשבוע לאחר שחברם אלון רונן נהרג מקריסת עמוד כדורסל בתל אביב, החליטו חבריו לצאת למאבק בעיריית תל אביב: "שמותו לא יהיה לשווא". העירייה: "נפעל בהתאם לממצאי החקירה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו

צפו בכתבה מיום האסון

חבריו של הנער אלון רונן, שנהרג בשבוע שעבר כשקרס עליו עמוד במגרש הכדורסל בבית הספר "אביב" בצפון תל אביב, החלו השבוע במאבק מול עיריית תל אביב, שלטענתם גורמים בה אשמים באסון. במכתב שהפיצו ברשת הפייסבוק, הם כותבים: "מעניין שללילה לבן ולמאוורר ענק בכיכר רבין לא חסר כסף, אבל לדאוג לחיים של ילדים? מה פתאום". לדבריהם, הם אינם מתכוונים לוותר, "עד שמישהו מהעירייה ייקח אחריות ויישא בתוצאות".

מדובר בקבוצת נערים ונערות בני 14 עד 15, שמות חברם מצא אותם בחופש הגדול בין כיתה ט' לכיתה י'. את ההשראה למאבק הם לוקחים מחבריה של לי זיתוני, שתובעים להסגיר את דורסיה מצרפת לישראל. "זה היה חופש מעולה", אומרת יעל רייצפלד, שלמדה עם אלון בתיכון עירוני ד'. "עד שביום שלישי שעבר, התקשרה אלי חברה בוכה, כמו שאף פעם לא שמעתי אותה, וסיפרה לי את מה שקרה. אני באמת לא מבינה איך אנחנו אמורים לעבור הלאה ולהמשיך עם החיים, כשאלון לא יחזור יותר?".

כבר בהלוויה של אלון, קיבלו החברים את ההחלטה לצאת למאבק. לדבריהם, הוריו ואחיו של אלון תומכים בהם, ומתכוונים להצטרף בתום השבעה. "כשאמא שלו שמעה שאנחנו מפיצים את הדברים, היא ניגשה אלי, חיבקה ונישקה אותי. אנחנו מעדכנים אותם בכל צעד. גם בלוויה, מעל הקבר, היא הבטיחה לאלון שהיא תילחם על העניין הזה. ומה שהיא מבטיחה לו – היא תמיד מקיימת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לא מתכוונים לוותר, עד שמישהו מהעירייה ייקח אחריות ויישא בתוצאות". הנערים שיצאו למאבק/מערכת וואלה, צילום מסך

שני שקד, בת 15 וחצי, חברה טובה של אלון, כתבה בפייסבוק לאחר ההלוויה: "אתם עושים עבודה טובה בסך הכל. מציגים את העיר כמקום המושלם ועד כמה שהיא יפה. זה סתם כיסוי לכל הגועל שהולך מתחתיה. לא יאמן שידיד שלי צריך להיהרג בגלל שאתם קמצנים שלא משקיעים כמעט בחינוך. מעניין שללילה לבן ולמאוורר ענק בכיכר רבין לא חסר כסף, אבל לדאוג לחיים של ילדים? מה פתאום. מגעיל שכל אחד שומר על התחת של עצמו במקום להיות בני אדם ולקחת אחריות ולקבל את העונש. אפילו להפיק לקחים אתם לא יודעים!? מקרה כזה בדיוק קרה לפני כמה שנים וזה לא מזיז לכם את התחת. מבחינתכם זה רק עוד ילד. מתביישת לחיות פה. אלון רונן אני אוהבת ומתגעגעת. יהי זכרך ברוך".

"תוך דקות היו המון לייקים", היא מספרת. "אנחנו 300 ילדים בשכבה, ואין אחד שלא שיתף". עד לשעות הבוקר, ישנם למעלה מ-1,900 לייקים. "חשוב לי לציין שלא מדובר במסחטת לייקים. אנחנו פשוט רוצים להפיץ את זה כמה שיותר". את הדברים פרסמו החברים גם על הקיר של ראש העירייה, רון חולדאי, ועל קיר עיריית תל אביב. לדבריהם, "מהקיר של חולדאי זה נמחק, ומהקיר של העירייה זה הוסתר. מעניין שכשתושב מקבל דו"ח, העירייה מוצאת את הזמן ואת המשאבים לרדוף אחריו. אבל כשילד מת – מתעלמים".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

"רוצים נוהל לבדיקת הסלים בכל חצי שנה"

לחברים שיצאו למאבק יש דרישות ברורות. "דבר ראשון, חשוב לנו שיפיקו לקחים מהמקרה", אומרת ניצן אטיאס. "יש מאות אלפי עמודי סל כאלה ברחבי הארץ. קשה לנו להאמין שזאת הפעם היחידה שזה יכול לקרות", מוסיפה לירון מזרחי. "אנחנו רוצים שיעוגן נוהל, שבו בודקים את הסלים בכל חצי שנה".

הנערים מדברים גם על אחריות. "חשוב לנו שמישהו יישא בתוצאות", אומר סהר ניצן, היחיד מבין החברים שלא למד בעירוני ד'. הוא חבר טוב של אלון ושל החברים ששיחקו עמו כשאירע האסון, והיה אמור להצטרף אליהם למשחק כששמע על האסון. "אחרי שזה קרה, למשרד החינוך היה חשוב להאשים מישהו אחר. מישהו צריך לקחת אחריות על המקרה הזה. הסל הזה היה רעוע, ועוד שבועיים חוזרים ללימודים – יכלו לעמוד שם כמה ילדים קטנים ולהיפגע".

נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. רועי רוזנק, מד"א
זירת התאונה במגרש הכדורסל בבית הספר "אביב"/מד"א, רועי רוזנק

לחברים גם חשוב שהסיפור של אלון לא ירד מסדר היום. "לא יתכן שזה תופס כותרות ראשיות במשך שלושה ימים, ואז עוברים למקרה הבא", אומרת עדי גיל. "אנחנו מתכוונים לקיים הפגנה מול עיריית תל אביב. נבקש אישור מהמשטרה, ואני רוצה לראות את השוטר שיעז לגעת בילדים".

החופש הגדול עומד להסתיים, אבל הצעירים האלה יודעים שהם לא ישכחו אותו לעולם. הם מבקרים כל יום את משפחתו של אלון, שיושבים שבעה בביתם בתל אביב. את הדברים הם אומרים עם דמעות בעיניים, בכאב שכמעט בלתי נתפס שילדים בגילם נאלצים לחוות. "ההורים שלנו מנסים לדבר איתנו וגם היועצים בבית הספר", הם אומרים, "אבל מה שעוזר לנו הכי הרבה זה להיות ביחד. גם המאבק הזה נותן לנו כוח. לזה למען ילדים אחרים, שלא יחוו את הכאב שאנחנו חווים. אנחנו רוצים לוודא שהמוות של החבר שלנו לא היה לשווא".

העירייה: "הנושא ייחקר עד תום"

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי נוכח האסון, הורה ראש העירייה לסגור את כל מגרשי הספורט בבתי הספר בעיר עד לסיום ביצוע בדיקת בטיחות על ידי מומחים. "תהליך הבדיקה לוקח זמן, וטרם נבדקו כל בתי הספר בעיר. אם ישנם מגרשי ספורט שלא נסגרו, תועבר הנחייה מידית למנהלי בתי הספר לסגור אותם, וייערכו בהם בדיקות בטיחות בהתאם להנחיית ראש העירייה", נמסר בתגובת העירייה.

בנוגע לחקירת המקרה, ציינו בעירייה: "הנושא ייחקר עד תום על ידי הגורמים המוסמכים לכך, והעירייה תפעל בהתאם לממצאי כל חקירה ו/או בדיקה שתבוצע על ידי רשות מוסמכת". עוד התייחסו בעירייה לטענה שהפוסט של הנערים נמחק מעמוד הפייסבוק של חולדאי והועבר מעמוד העירייה, ומסרו: "עיריית תל-אביב-יפו לא מוחקת פוסטים מדף הפייסבוק, כל הפוסטים מועברים ללשונית: post by others".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully