וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינה תשנה את שם הרחוב שהוקדש למנהיג האנטישמי

ד"ר קרל לואגר היה ראש העיר וינה לפני יותר מ-115 שנים ונחשב למי שכתביו תרמו לחיבור הספר "מיין קאמפף". בשל לחץ היהודים, שם השדרה לזכרו יוחלף - והימנים משתוללים מכעס

בשל לחץ שהפעילו מנהיגים יהודים על עיריית אוסטריה בשיתוף עם מפלגות הירוקים וגורמים בשמאל, הוחלט לשנות את שמה של שדרה גדולה בעיר, שנקראה על שמו של מי שנחשב לאחד מאבות תורת האנטישמיות.

השדרה נקראה על שמו של ד"ר קרל לואגר, שהיה ראש העיר וינה בתקופת הקיסר פרנץ יוזף. בתקופת 12 שנות כהונתו של לאוגר, שאושרו אחרי התנגדויות רבות, שהחלו ב-1897, הוא חיבר כמה מאמרים, שלטענת חלק מההיסטוריונים, השפיעו על אדולף היטלר ועודדו את שנאתו ליהודים בספרו "מיין קאמפף".

החלטת עיריית וינה, לשנות את שם השדרה הטבעתית ל"כיכר האוניברסיטה", על שם המוסד האקדמי הגדול השוכן בה, לצד תיאטרון גדול, מעוררת סיפוק בקרב היהודים - וזעם בקרב הימין.

קרל לוגר, שהיה ראש העיר וינה בתקופת הקיסר פרנץ יוזף ונחשב לאחד מאבי האנטישמיות. AP
בקרוב - "כיכר האוניברסיטה". רחוב קרל לואגר/AP

מחוקקים ימנים רבים באוסטריה גינו בחריפות את ההחלטה, ואמרו כי חרף עברו האנטישמי של לואגר, הוא תרם רבות לעיר הבירה ופיתח אותה מבחינות רבות. בראש המתנגדים עמד מנהיג מפגלת החירות האוסטרית, היינץ-כריסטיאן שטראכה, שאמר כי "זו שערוריה שהסוציאליסטים מקימים פסל לרוצח המונים כמו צ'ה גווארה, בעודם מפשיטים מגדולתו את ראש העיר הגדול של וינה".

"קרל הנאה" פיתח את העיר - ותקף את היהודים

לואגר, שכונה "קרל הנאה", אמנם נחשב למי שפיתח את תשתיות העיר ואת מערכת התחבורה שבה, אך בעיקר למי שתקף את המיעוט היהודי שהתגורר בה. הקיסר פרנץ דחה בשאט נפש את התבטאויותיו, סירב לתמוך בכהונתו, ואישר אותה סופית רק שנתיים אחרי שנכנס לתפקיד.

ראש הקהילה היהודית באוסטריה, אוסקר דויטש, צוטט ברשת BBC באומרו כי המהלך מבורך, גם אם לקח זמן רב לאשרו. "אנטישמיות מילוליות כמו זו שקידם לואגר סללה את הדרך לאנטישמיות הקיצונית של הנאצים", אמר. לדבריו, יש לראות בצעד זה "אזהרה לפוליטיקאים שמתבטאים בסיסמאות אנטישמיות ובקמפיינים של שנאת זרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully