וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אביב הפיגועים": הטליבן פתח במתקפה באפגניסטן

15.4.2012 / 17:26

בניין הפרלמנט, מטה נאט"ו ושורה של נציגויות זרות ברובע הדיפלומטי בבירה קאבול הותקפו בו בזמן, "כנקמה על שריפת קוראן ורצח 17 אפגנים". עד כה לא דווח על נפגעים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

יום קרב בבירת אפגניסטן: מחבלים מארגון הטליבן פתחו היום (ראשון) במתקפה משולבת על מוסדות השלטון ועל נציגויות זרות בקאבול, וחילופי אש ופיצוצים נשמעו בכל רחבי העיר.

דובר מטעם הארגון אמר כי המתקפה היא נקמה על שריפת ספרי קוראן בבסיס נאט"ו באפגניסטן, ועל רצח 17 אפגנים על ידי חייל אמריקני, כמו כן על תקרית שבה תועדו חיילים משתינים על גופות של מחבלים.

בין היתר הותקפו במרגמות ובטילים בניין הפרלמנט וכנראה גם ארמון הנשיאות, שגרירויות ארצות הברית, רוסיה וגרמניה ובית בו מתגוררים דיפלומטים בריטים, שספג פגיעה ישירה מפצצת RPG. מנאט"ו נמסר כי התקפות אירעו בשבעה מוקדים שונים בעיר. משגרירות ארה"ב נמסר כי היא נמצאת תחת "התקפה מתמשכת".

המתקפה הייתה דומה מאוד באופיה למתקפה דומה שהוציא לפועל הטליבן בספטמבר האחרון. התוקפים, לפי דיווחים בתקשורת המקומית, פשטו על מספר מבנים ברובע הדיפלומטי המאובטח בכבדות בעיר, בהם גם מלון הפאר "סטאר", שם פוצצו עצמם מחבלים מתאבדים. המקום נמצא בסמיכות לבסיס אווירי אמריקאי, למטה האו"ם בעיר ולארמונו של נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי. לפי דיווחים שהגיעו מהעיר, חילופי אש וסירנות אזעקה נשמעו בכל פינה ברובע הדיפלומטי, ועשן נראה עולה מכמה מבנים בתוכו, בהם שגרירות גרמניה. עם זאת, לא דווח על נפגעים.

עשן עולה משגרירות בריטניה בבירת אפגניסטן, קאבול, בעקבות התקפה של הטליבן, 15 באפריל 2012. רויטרס
עשן עולה מאחד ממגדלי השמירה סביב שגרירות בריטניה בקבאול, שנפגע בהתקפה/רויטרס

בהתקפה על בניין הפרלמנט אף דווח כי כמה מחברי הבית בעצמם החלו להיאבק במחבלים שניסו להיכנס לבניין. "אני נציג של בני עמי, ועליי להגן עליהם", הסביר לרויטרס אחד מהם, נעים חמידזאי, מחוקק ממחוז קנדהר. בטליבן טענו כי תקפו גם את ארמון הנשיאות, אולם טענה זו לא זכתה לאישור נוסף.

"התקפה שתוכננה במשך חודשים"

זמן קצר לאחר תחילת ההתקפות פירסם ארגון הטליבן, שהודח מהשלטון במדינה לפני עשור בידי ארה"ב, הודעה בה הוא מקבל אחריות על ההתקפות, ומבהיר כי יעדי ההתקפה הם שגרירויות גרמניה ובריטניה, כמו גם מטה כוחות נאט"ו בעיר. "תכננו את ההתקפות במשך חודשים", אמר דובר הארגון האיסלמי, זניבוללה מוג'הד. "זוהי תחילתה של 'מתקפת אביב".

כוחות בקאבול בעקבות מתקפה משולבת של הטליבן בבירת אפגניסטן, 15 באפריל 2012. רויטרס
כוחות משטרה אפגניים באזור התקפות בקאבול, הבוקר/רויטרס

בהודעתו קיבל הארגון אחריות גם על שתי התקפות היום מחוץ לעיר הבירה, במחוזו פקטיה המזרחי ובמחוז לוגאר הדרומי. במחוז פקטיה, השתלטו לוחמי טליבאן על מבנה סמוך למטה המשטרה, וניהלו קרב אש עם מסוק של נאט"ו. גם במחוז לוגאר הותקף מטה משטרתי.

המתקפה המשולבת היא בשורה מדאיגה לכוחות הזרים המנסים לשמור על השקט והביטחון באפגניסטן, ואמורים לסגת מהמדינה עד סוף שנת 2014.

אפגניסטן - כותרות אחרונות:
50,000 דולר פיצוי לכל אחת ממשפחות נפגעי הטבח בקנדהאר
צפו: מסוק אפאצ'י התרסק לקרקע באפגניסטן - הטייסים ניצלו
לאחר מו"מ ממושך: הטליבן מקפיא המגעים עם ארה"ב
החייל האמריקאי שרצח 16 אפגנים "לא זוכר כלום"

(עידכון ראשון: 13:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully