וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הפשיטה בטולוז: "לא הייתי משנה במבצע דבר"

בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו", שיחזר מפקד הצוות שפשט על ביתו של מראח את ניסיונותיו הכושלים ללכוד את המחבל בחיים. למבקריו, ענה: "זו הייתה התכנית הטובה ביותר"

בעוד התקשורת הצרפתית ממשיכה לחקור ולנתח את הנסיבות שהובילו לטבח בבית הספר היהודי בטולוז, חושף היום (שבת) מפקד הצוות שפשט על ביתו של המפגע מוחמד מראח פרטים חדשים על מעצרו.

"עד לרגע שהחל העימות, החזקתי איתי מאחורי הדלת מתווך שהציע למראח כי שני הצדדים יניחו את נשקם וישוחחו", אמר מפקד צוות הפשיטה, אמורי דה הוטקלוק, בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו". "אבל מראח טען כי הוא ימות עם חרב בידו, ויצטרף לאללה ול-72 בתולות".

התכנית הראשונית של הפשיטה, לדבריו, הייתה לשדל את מראח לצאת ממחבואו באמצעות שימוש בגז מדמיע. השוטרים נכנסו לדירה וטיהרו את השטח, אך כשהגיעו לחדר בו הסתתר מראח וניסו לחורר בו פתחים לריסוס הגז, יצא מראח ופתח ביריות נגדם. "כ-300 כדורים נורו במהלך חילופי היריות", אמר דה הוטקלוק, "אלו היו חמש דקות אינטנסיביות".

שוטרי צרפת בסיום במצור על המחבל בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
השוטרים הצרפתים בסיור המצור על ביתו של מוחמד מראח/רויטרס

למבקריו, שטוענים כי צריך היה לפרוץ לדירה מוקדם יותר, עונה מפקד הצוות כי המטרה העליונה הייתה ללכוד את מראח בחיים. עם זאת, מודה דה הוטקלוק כי המחבל "בחר את גורלו בעצמו". לדבריו, מראח לא התכוון לצאת מבלי להלחם. "הוא הציב רהיטים, ספות ומזרונים מול כל הדלתות והחלונות. הוא הפך את ביתו לזירת לחימה". כאשר נשאל האם היום היה משנה את הדרך בה התמודד צוותו עם האירוע, תשובתו של דה הוטקלוק הייתה חד משמעית. "לא, הייתי עושה הכל באותו אופן. עם כל הקשיים שעמדו בפנינו, חוסר המרחב ונחישות המחבל, התכנית שבחרנו הייתה הטובה ביותר".

ביקורת נוספת שמוטחת בפני מפקד הצוות מתייחסת להתעקשותו ללכוד את המחבל בעודו בחיים על חשבון שלום אנשיו, מתוכם נפצעו ארבעה. בתגובה אומר הוקלוק כי צוותו היה מוכן לסכן את חייו, וכי "כאשר עומד בפניך אדם שנחוש להילחם בך ומאושר מהאפשרות שימות, אין עוד הרבה אפשרויות".

צפו: זירת האירוע דקות לאחר הפשיטה

בלילה נחשפו תמונות ראשונות מתוך דירתו של מוחמד מראח, בתחנת הטלוויזיה הצרפתית "FRANCE 2". סרטון הווידאו ששידרה התחנה, צולם מיד אחרי פשיטת כוחות השיטור המקומיים, וניתן לראות בו את הסימנים שהשאירו מאות היריות שנורו במהלך הפשיטה, בה נהרג מראח.

גורמים רשמיים פרסמו אתמול את תוצאות נתיחת הגופה של מראח בן ה-24, מהם עולה כי לפני שתי היריות האחרונות שהכריעו אותו, הוא נפגע מכ-20 קליעים, בעיקר בזרועותיו וברגליו, והוא עדיין היה בחיים כשזינק ממרפסת דירתו. היריות הקטלניות פגעו ברקתו השמאלית ובבטנו.

מראח נורה למוות בתום מצור של למעלה מ-30 שעות סביב דירתו שבצפון העיר טולוז, בה הוא התבצר. הכוחות המיוחדים פשטו בסופו של דבר על דירתו ביום חמישי בצהריים, ובמהלך הפשיטה נורו כ-300 יריות בסך הכול. לדברי שר הפנים הצרפתי, קלוד גיאן, שקיים מסיבת עיתונאים בתום הפשיטה, לפחות שני שוטרים נפצעו בקרב היריות. לאחר שהתפרץ מחדר האמבטיה תוך ירי פרוע, פתחו השוטרים באש לעברו, והוא נורה למוות בזמן שניסה לזנק מהחלון.

הטבח בטולוז - כותרות אחרונות:
צפו: תיעוד ראשון מתוך הדירה בה התבצר המחבל מטולוז
המודיעין הצרפתי חשף: המחבל מטולוז נעצר בירושלים
אווה סנדלר על חיסול המחבל: לא יפגע עוד בחפים מפשע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully