וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל במסר למתנחלים: "ניצן אלון איננו התרסה"

רא"ל בני גנץ דחה את הביקורת על מינוי ניצן אלון לאלוף פיקוד המרכז והדגיש כי "מדובר באדם הנכון בזמן ובמקום הנכון". הוא שב והתנצל על ההתבדחות עם השר ברק על שירת נשים: "טעיתי"

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס הבוקר (שלישי) למינויו של תת-אלוף ניצן אלון לאלוף פיקוד המרכז, על רקע ביקורת המתנחלים, ואמר כי "ניצן אלון איננו התרסה, ניצן אלון איננו מסר". גנץ הוסיף כי תת-אלוף אלון הוא "קצין עתיר ניסיון ורב כישורים והוא יוכיח אותם בתפקידו". לדבריו, "מדובר באדם הנכון, בזמן ובמקום הנכון".

בדברים שאמר לאילנה דיין בשידור השירותרום בגלי צה"ל הדגיש הרמטכ"ל כי צה"ל נמצא ביהודה ושומרון "כדי להגן על תושבי האזור". הוא התייחס גם לאירועים האחרונים בגזרה ולפעולות הטרור היהודי ואמר כי "אנו לא בונים את ההגנה שלנו מול אזרחי ישראל. בכל מקום בו נמצא הפרות חוק וסדר ואלימות כלפינו, נפעל בכל האמצעים הנדרשים". על דרכי הפעולה שיש לנקוט בנושא, אמר גנץ כי "איננו מתכוונים לירות באנשים, אנו נעכב ונעצור אותם ונעבירם למי שמוסמך על פי החוק".

הרמטכ"ל דיבר גם על הדרת הנשים בצה"ל, שעלתה לאחרונה לכותרות. "אין איסור על שירת נשים. מי שקובע מה שקורה זה המפקד ולא סמכות אחרת", הדגיש, "חייבים להקפיד שהסמכות הפיקודית היחידה היא של המפקדים, אין אוטוריטה אחרת". עוד אמר גנץ בנושא כי נשים ישירו בצה"ל בכל אירוע שהוא פורמלי, ובאירועים של שעות הפנאי יכובדו האנשים ולא יחויבו להשתתף. בתגובה לתקרית המביכה בה התבדח עם שר הביטחון, אהוד ברק, על שירת נשים שב גנץ והתנצל: "טעיתי באופן ובמקום שבו התבטאתי".

"לא יהיה מנוס מפעולה בעזה"

גנץ התייחס גם למערכת היחסים בינו לבין שר הביטחון ברק ודחה את הטענות כי בוצעו לאחרונה מינויים בצה"ל שהם אינם לרוחו. "המינויים שבוצעו הם טובים וראויים", אמר גנץ והוסיף כי "אלו הם שמות שאני הבאתי והם מקובלים עליי". לדבריו, "אני יודע שאנשים מתאכזבים לדעת, אבל מערכת היחסים היא תקינה וטובה מאוד".

הרמטכ"ל התייחס גם לאפשרות של תקיפה באירן ולשיח הציבורי בנושא. "אני חושב שלכל שיח ציבורי במדינה דמוקרטית יש חשיבות גדולה. אבל הדברים בסופו של דבר יצאו איך שיצאו". בתגובה לדברי ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, אמר: "אני לא שופט אותו, ואת דבריי שלי אני אומר בפורום הנכון". לדבריו, ראש המוסד לשעבר "הוא אזרח והוא מוצא את מה שנכון על פי דעתו".

כשנשאל אודות האפשרות של יציאה למבצע "עופרת יצוקה 2", השיב הרמטכ"ל כי "במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מלבצע פעולה משמעותית". לדבריו, המבצע שבוצע לפני שלוש שנים בעזה "השיג הרתעה משמעותית שנמשכת עד עצם היום הזה. מדינת ישראל, להערכתי, לא תוכל להמשיך תחת איום פעיל מעזה. אני לא מחרחר מלחמות אבל אני נערך לכך. אני חושב שזה צריך להיות מהלך מתוכנן, יזום, מהיר, ומאוד לא מומלץ לצד השני לפגוש אותנו".

עוד בנושא:
”מינוי אלון למפקד פיקוד המרכז - הכרזת מלחמה”
גנץ מתנצל: ”ההתבטאות על הנשים - בבדיחות הדעת”
אירן מאיימת: תקיפה בשטחנו - התאבדות ישראלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully