כוחות הביטחון בנמל תל אביב. ללא, אתר רשמי
כוחות הביטחון בנמל תל אביב/אתר רשמי, ללא

לוחמים בנמל תל אביב: כך נראה מבצע הסיוע של צה"ל למשטרה במרכזי הערים

בעקבות רצף הפיגועים הקטלני ברחבי הארץ במהלך החודש האחרון, בצה"ל הוחלט לסייע ולתגבר את המשטרה, ולהציב חיילים בערים ובמקומות מרכזיים. ואכן, תושבים כבר מתחילים לשים לב לנוכחותם במרחב הציבורי. "משרה ביטחון לראות את כוחות הביטחון מסיירים ומשגיחים"

בעקבות רצף הפיגועים הקטלני בחודש מרץ, באגף המבצעים בצה"ל הוחלט לתגבר את כוחות המשטרה, ולהציב חיילים בערים ובמקומות מרכזיים. ואכן, במרכזי ערים כבר הבחינו תושבים בנוכחותו של הצבא. באגף קיימו בחודשים האחרונים סדרת דיונים והכנות לקראת תקופת יום האדמה וחג הרמדאן, וזאת בשל החשש, שהתברר כנכון, מפיגועים ואירועי אלימות בתקופה זו.

האלוף עודד בסיוק, ראש אגף המבצעים בצה"ל, הנחה על שילוב 1,300 לוחמי יחידות מיוחדות ויחידות עילית במשימות שונות של המשטרה. לדברי גורמי ביטחון, מדובר בגידול של יותר מ-10% מהכוח הכללי של המשטרה. עוד הדגישו כי ההצבה בשטח והחלוקה לגזרות היתה מהירה מאחר והיה תכנון מקדים ותוכניות שאושרו לפני יותר מחודש.

כוחות הביטחון מסיירים בעפולה. דוברות עיריית עפולה, אתר רשמי
חיילים מסיירים בעפולה, בסוף השבוע/אתר רשמי, דוברות עיריית עפולה

נוסף לתגבור הכוחות הלוחמים יהיה סיוע לוגיסטי צבאי נרחב לחיזוק ההגנה בעורף ובמרחב הביטחון. חלק מהלוחמים הוקפצו מקורסי הכשרה, יחידות מיוחדות שפרוסות בכלל המרחבים של המשטרה, בדגש על תצפיות, סיור, הגברת נוכחות ובמידת הצורך מענה מבצעי למחבלים חמושים. עוד החליט ראש האגף האלוף בסיוק על שילוב לוחמים מיחידות העילית שלדג, שייטת 13 וסיירת מטכ"ל, שיתערבו במקרה ויידרשו לטפל מחבלים מתבצרים, מסע הרג או כלי רכב נמלטים.

כוחות הביטחון במדרחוב בירושלים. ללא, אתר רשמי
חיילים מסיירים ברחוב יפו בירושלים, בסוף השבוע/אתר רשמי, ללא
כוחות הביטחון במדרחוב בטבריה. אושרי וייצמן צילומים, אתר רשמי
כוחות הביטחון ברחובות טבריה, היום/אתר רשמי, אושרי וייצמן צילומים
כוחות הביטחון בנמל תל אביב. ללא, אתר רשמי
כוחות הביטחון בנמל תל אביב, היום/אתר רשמי, ללא

תושבים כבר החלו לשים לב לתגבור הכוחות ברחובות. "הייתי מאוד מופתע לראות אתמול בדרך הביתה חיילים מסתובבים בשוק לוינסקי", סיפר יונתן, תושב תל אביב. "הם היו בגודל של מחלקה, איזה 20 חיילים. זה לא משהו שרואים. בקושי משטרה יש שם, אז חיילים בכלל. אני מניח שביחס למצב זה הגיוני".

כוחות הביטחון במדרחוב בירושלים. ללא, אתר רשמי
חיילים מסיירים ברחוב יפו בירושלים, בסוף השבוע/אתר רשמי, ללא
כוחות הביטחון בנמל תל אביב. ללא, אתר רשמי
כוחות הביטחון בנמל תל אביב, היום/אתר רשמי, ללא

חיילי סדיר נראו מסיירים במהלך השבת גם בפארק העירוני בעפולה ובמוקדים נוספים ברחבי העיר. "בימים מתוחים שכאלה זה משרה ביטחון לראות כוחות ביטחון והצלה מסיירים ומשגיחים", אמר אמיתי דהן תושב העיר. "אני מקווה שהמתיחות תרד בקרוב ונשוב לשגרת חיים שקטה", הוסיף.

"ראינו שני סיבובים של שוטרי מג"ב אתמול בערב ואנחנו מברכים על כך אבל זה לא מספיק", אמר לוואלה! פאדי נג'אר מחיפה, בעל המסעדה הפופולרית דוזאן הפועלת מזה 21 שנה בשדרות בן גוריון בעיר. "אנחנו צריכים אותם כאן כל הזמן. לא שיבואו, ישימו חותמת וילכו. רוצים אותם במיוחד בסופי שבוע. במיוחד בערבים, ונצטרך אותם עוד יותר הערב ובימים הקרובים כשמתחילים לילות איפטאר של רמדאן, ויש אנשים שחוששים להגיע. לדעתי בכלל צריך לסגור את הרחוב כמדרחוב. זה יעשה טוב לכולם מכל הבחינות. אני אומר את זה לראש העיר כבר שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully