וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל בחירות בנתב"ג: עמדות הבדיקה הוכפלו, קלפיות ייפרסו באזורי הנחיתה

21.3.2021 / 14:00

לאחר הביטול החלקי של הגבלות הכניסה לישראל, יותר מ-7,000 נוסעים צפויים לנחות עד יום הבוחר. ברשות שדות התעופה החלו להיערך, עם פיזור עמדות בדיקה באולם הנכנסים והצבת קלפיות כדי שיוכלו להצביע לפני כניסתם לבידוד. ועדת הבחירות תסייר בשדה ותבחן את המתווה המתוכנן

בווידאו: עמדות הבדיקה בנתב"ג לנכנסים הוכפלו לקראת הבחירות/צילום: ראובן קסטרו

נמל התעופה בן גוריון החל הבוקר (ראשון) להיערך לבחירות המתקרבות. על אף שלא נכנסה לתוקף במלואה, פסיקת בג"ץ על ביטול הגבלת הנוסעים הנכנסים הביאה לגדילה במספרם והצריכה מרשות שדות התעופה לתגבר את עמדות הבדיקה בהתאם. מחר ייפרסו קלפיות באזורי הנחיתה כדי לאפשר לנוחתים להצביע לפני כניסתם לבידוד.

כבר היום, ב-60 טיסות, צפויים לנחות בישראל 3,800 נוסעים, כמות גבוהה מזו שהתקנות אפשרו עד ביטולן. מספר היוצאים נותר גבוה יותר ועומד על 4,600 נוסעים. מחר צפויה ירידה בכמות הנוסעים - מתוך 57 טיסות ייכנסו 3,311 איש ומספר היוצאים צפוי להגיע ל-3,442.

בדיקות קורונה בנתב"ג, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
יצביעו לפני הבידוד. נוסעים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

לצורך המענה למספרים הגבוהים יותר, נערכו ברשות שדות התעופה בהכפלת כמות עמדות הבדיקה לנוסעים הנכנסים. הם יעברו בדיקת PCR שנייה עם הנחיתה בישראל, והעמדות יפוזרו על פני כל אולם הנכנסים כדי לשמור על ריחוק בין הנוסעים, שמופרדים במחיצה משאר באי השדה.

בד בבד עם ההיערכות לעלייה במספר הנכנסים, מתכוננים בשדה לפעולה ב"נוהל בחירות". מחר תעמיד וועדת הבחירות ארבע קלפיות בזרוע E של השדה, על מנת לאפשר לנוסעים הנכנסים שאינם מחוסנים, מחלימים או ילדים עד גיל 16 להצביע לפני שייכנסו לבידוד עם צמיד אלקטרוני או במלוניות הקורונה.

ועדת הבחירות תסייר היום בשדה כדי לבחון את מתווה הפריסה של הקלפיות במקום ולהנחות את הצוותים כיצד למקם אותן ומה יהיו נהלי ההצבעה.

בדיקות קורונה בנתב"ג, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
עמדות בדיקה נוספות יוצבו באולם הנוחתים. נתב"ג, היום/ראובן קסטרו

תקנות כניסת הנוסעים לישראל אמורות היו לפוג הלילה, אך בהודעה ששלח משרד החוץ לנציגויות בעולם נכתב כי מכסת הנוסעים תתרחב באלף בלבד, כך ש-4,000 איש יוכלו להגיע ו-4,000 יוכלו לצאת מדי יום, זאת בשל "הגבלות תפעוליות" של נתב"ג. עד הבחירות יאושרו בעיקר טיסות מיעדים שמהם צפויים להגיע ישראלים במטרה להצביע.

מנגד, משרדי ראש הממשלה, הבריאות והתחבורה הודיעו כי קבינט הקורונה אישר את ביטול ההגבלה, והסתפקו בלציין כי מספר הנוסעים ייקבע לפי היכולת של נתב"ג. השרים אישרו גם את ביטול ועדת החריגים, ביטול ההגבלה על טיסה שמגיעה לישראל כטיסת מטען ויוצאת עם נוסעים, וביטול חובת מדידת החום לנוסעים בכניסה לטרמינל ולפני העלייה למטוס, כפי שנקבע מוקדם יותר בנוגע לשאר המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully