פעילות חיטוי ברחובות בייג'ינג, סין, כדי למנוע את התפשטות הקורונה, 13 בפברואר 2020. רויטרס
פעילות חיטוי ברחובות בייג'ינג, סין, כדי למנוע את התפשטות הקורונה, 13 בפברואר 2020/רויטרס

כך נראים חיי העובדים הסינים בצל הנגיף

14.2.2020 / 14:09

העובדים אוכלים בבידוד וחובשים מסיכות וקסדות, פגישות מתקיימות ברשת ולא פנים מול פנים ורובוטים מחלקים ארוחות כדי לצמצם את האפשרות להדבקה - עשרות מיליונים שבו למקומות העבודה שלהם - אך למציאות אחרת. "זה לא נורמלי"

ג'ין יאנג, עובד ממשל בסין, שב השבוע לעבודתו בבייג'ינג כדי למצוא אותו שונה לחלוטין, בצל המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה החדש. המשרד שלו הפסיק עם מנהג ארוחות הצהריים המשותפות בקפיטריה, לטובת ארוחות ארוזות מהבית שנאכלות על שולחן העבודה.

"זה לא נורמלי", אמר לרויטרס.

במקום פנים מול פנים, הפגישות מתקיימות ברשת, וכל העובדים חייבים לעטות מסכות לאורך היום ולדווח על מידות החום שלהם פעמיים ביום.

בדיקות חום לג'ין יאנג, עובד ממשל, בייג'ינג, סין, 10 בפברואר 2020. רויטרס
בדיקת חום גוף לג'ין יאנג. בייג'ינג/רויטרס

ג'ין הוא אחד ממיליוני עובדים שהחלו לזרום השבוע בחזרה למקומות העבודה שלהם, עם תום חופשת השנה החדשה שהתארכה בעשרה ימים במאמץ לבלום את הנגיף, שגבה את חייהם של 1,380 איש והדביק כמעט 64 אלף.

עם זאת, הרחובות ורכבות התחתית נותרו נטושים ברובם בערים מרכזיות כמו בייג'ינג הבירה ושנגחאי, מוקדי העסקים של המדינה. חנויות ומסעדות רבות עומדות ריקות או סגורות, בעוד עובדים רבים נותרים בבתים.

מכיוון שמקומות רבים עדיין אוכפים את אמצעי הבלימה, החברות מאמצות תקנות למניעת ההידבקות תוך שהן מנסות להפיג את חששות העובדים, דרך הפרדה ככל האפשר ביניהם.

רויטרס

לא כל החברות חזרו לעבוד. רבות מהן מבקשות מהעובדים שחוזרים מטיולים מעבר לים או ממחוזות אחרים להישאר בהסגר בבית למשך 14 יום.

מנהלת בחברה רב-לאומית סיפרה בעילום שם כי צוות העובדים מודאג, במיוחד לאחר הסגר שהטילו הרשויות על ווהאן, בירת מחוז חוביי ומוקד התפרצות הנגיף, המונה 11 מיליון תושבים.

"הם לא רוצים שום מגע", אמרה המנהלת. "יש מי שרוצה שאנשים ישבו עם כיסאות ריקים ביניהם בישיבות, להקצות זמנים מוגדרים לביקורים בשירותים, וללא חלוקה של מתקן המים".

ג'ין יאנג, עובד ממשל, בייג'ינג, סין, 10 בפברואר 2020. רויטרס
"זה לא נורמלי". ג'ין יאנג אוכל במשרדו בבייג'ינג/רויטרס

בכלי התקשורת בסין פורסמו תמונות של קפיטריה באחד המשרדים, שבה הוצבו יריעות פלסטיק ולוחות עץ לחלוקת השולחנות על מנת ליצור תאי אוכל מופרדים. באזור התעשייה בעיר צ'אנגשה החלו להשתמש ברובוטים בכדי לחלק ארוחות.

יצרנית הרכב GAC, המפעילה מיזמים משותפים עם טויוטה והונדה, אמרה כי רק כמחצית מעובדיה מורשים לעבוד כל יום במטה שלה בעיר גואנגג'ואו שבדרום המדינה, כשזמני ארוחות הצהריים מחולקים לארבעה מקטעים בני 15 דקות כל אחד. היא גם ארגנה מחדש את המזנון שלה, והעבירה שולחנות למרפסת חיצונית כשכל אחד מהם מרוחק שני מטר זה מזה. היא גם החליפה את הבופה הקודם לתפריט קבוע מראש.

רובוט מחלק מזון באזור תעשייה בעיר צ'אנגשה, סין, פברואר 2020. טוויטר, אתר רשמי
רובוט מחלק ארוחות באזור התעשייה בעיר צ'אנגשה/אתר רשמי, טוויטר

בחברת הסחר האלקטרונית "פינדודו", העובדים חייבים למלא טופס בריאות יומיומי. היא מחטאת את המשרדים לפחות פעמיים ביום, ומספקת ארוחות לכולם כדי למזער את החשיפה האפשרית לנגיף.

באפליקציית המסרים "וויבו", המונח "שריון קשיח לחזרה לעבודה" גרף 140 מיליון צפיות. המשתמשים חולקים עצות בטיחות באמצעות סרטונים ותמונות. בכמה מהם נראו אנשים חובשים קסדות אופנוע כשהם יושבים לשולחן העבודה שלהם, בזמן שאחרים נראו נוסעים בתחבורה הציבורית כשהם לבושים במעין חליפות חלל. אחרים עטו ציוד מגן שהכינו בבתיהם מבקבוקי פלסטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully