וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פה לא תהיי מקום 1": הפגישה הקשה של פרץ ושקד בניסיון לאיחוד בימין

17.7.2019 / 7:46

בפגישה שהתקיימה לפני כחודש וחצי הטיח שר החינוך בשרת המשפטים לשעבר כי "פה יש לך תקרת זכוכית", בעוד שהיא ציינה בפניו כי "לא אסלח לך על שדרשת את הפיטורים שלי ושל נפתלי". מלבד סוגיית המקום הראשון, בין השניים ויכוח גם על מבנה הרשימה

עריכה: עמית שמחה

יו"ר איחוד מפלגות הימין השר רפי פרץ ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד נועדו לפני כחודש וחצי. לוואלה! NEWS נודע כי בפגישה אמר פרץ לשקד, "פה יש לך תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון". באותה שיחה אמרה שקד לפרץ: "לא אסלח על כך שדרשת את הפיטורים שלי ושל נפתלי", זאת למרות שבסביבת פרץ הכחישו ששוחחו על כך עם ראש הממשלה.

לפי גורם המעורה בפרטים, "השניים נפגשו כדי לבדוק היתכנות לאיחוד מימין לליכוד אבל השיחה הייתה ברובה באווירה קשה". הדברים של פרץ בפגישה נחשפים היום כשברקע מתנהלות שיחות בין נציגים של שקד ובנט לנציגי פרץ סביב אפשרות לאיחוד בין הימין החדש לבין איחוד מפלגות הימין בבחירות הקרובות.

מעבר לקרב סביב המקום הראשון ברשימה המאוחדת, בין שקד לרב פרץ קיים ויכוח משמעותי נוסף סביב מבנה הרשימה ככל שהאיחוד ייצא לפועל. שקד דורשת לקבל עבור הימין החדש ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה מול חמישה מקומות לבית היהודי ולאיחוד הלאומי יחד. נוסף לכך, את המקום העשירי לנציג של עוצמה יהודית.

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"לא אסלח לך שדרשת את הפיטורים". שקד/ניב אהרונסון

פרץ מתנגד לדרישה, ובמקום הציע לחלק את הרשימה לפי המפתח הבא: שליש לבית היהודי, שליש לאיחוד הלאומי, שליש לימין החדש. לפי גורם המעורה במו"מ, בהצעה של השר פרץ לא הייתה התייחסות רשמית לנציג של עוצמה יהודית. עם זאת, פרץ הודיע שהוא לא שולל את המשך החיבור עם נציגי המפלגה.

בנט ושקד הם ראשי מפלגת הימין החדש שהוקמה ערב הבחירות האחרונות אך לא עברה את אחוז החסימה. למפלגה חסרו כ-1,400 קולות בלבד. לאחרונה, נתניהו פיטר את בנט ושקד מתפקידם בממשלה, והשניים בימים אלה בוחנים את המשך דרכם הפוליטית. שקד שוללת את האפשרות לשוב לבדה לאיחוד מפלגות הימין לטובת המקום השני ברשימה. חרף התנגדותה, היא משקיעה מאמצים לאיחוד רחב בימין שכולל אותה, בנט, עוצמה יהודית, הבית היהודי ואיחוד הלאומי.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"תקרת זכוכית". השר רפי פרץ/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בניגוד למערכת הבחירות הקודמת, נתניהו עד כה לא התערב בניסיונות לאיחוד בימין, ועושה רושם כי הדברים ייסגרו רק לקראת סוף החודש - מועד סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-22. ראש הממשלה אמר בפגישה עם שרים וח"כים במפלגתו כי לפי הסקרים האחרונים, נראה כי עדיף שירוצו שתי מפלגות מימין לליכוד - מפלגת הימין החדש שתפנה לקהל רך ואיחוד הימין שיפנה לקהל החרד"לי. עם זאת, נתניהו הדגיש בשיחה כי הוא מתכוון לקיים עוד בדיקות וסקרי עומק בנושא וביקש מהנוכחים להינמע מהתבטאויות בסוגיה.

מטעמו של השר רפי פרץ נמסר בתגובה: "בכל פגישה עם שקד, ללא קשר מגדרי, חוזר הרב רפי על כך שבראש המפלגה המייצגת את הציונות הדתית צריך לעמוד בן או בת הציונות הדתית. הרב רפי הגיע להוביל בבחירות האחרונות את הבית היהודי אחרי שננטשה, נהג באחריות כשחיבר את איחוד מפלגות הימין ומנע הקמת ממשלת שמאל. הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ימשיך במאמצים לאחד את כל מפלגות הימין ברשימה אחת".

איילת שקד סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully