וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו: ליברמן דרש למנות את וינשטיין כדי שיסגור את תיקיו

בנו של ראש הממשלה צייץ בטוויטר שיו"ר ישראל ביתנו דרש למנות את יהודה וינשטיין כדי שיסגור את תיקיו הפליליים, אך היועמ"ש לשעבר אמר לוואלה! NEWS כי מעולם לא שוחח עם ליברמן טרם מינויו. ליברמן: "רק פסיכיאטר מחוזי יכול לתת הסבר לגרסה הזו"

.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, טען היום כי בשנת 2009 דרש יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן למנות את יהודה וינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיסגור את תיקיו הפליליים. היועמ"ש לשעבר וינשטיין אמר לוואלה!NEWS בתגובה לדברים כי כלל לא הכיר את ליברמן ולא שוחח איתו מעולם טרם מינויו. ליברמן, שמסר הצהרה בבית העיתונאים בתל אביב, הגיב על טענותיו של יאיר נתניהו כי "רק פסיכיאטר מחוזי יכול לתת הסבר לגרסה הזו".

הבוקר (חמישי) הזכיר נתניהו בטוויטר את תיקיו הפליליים של ליברמן. מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, השיב לו: "יאיר, הבעיה היא כנראה שאביך בחר ביהודה וינשטיין ליועמ"ש כדי שימרח ויסגור את התיקים של ליברמן". נתניהו השיב לדבריו של שוקן וכתב: "אני אגלה לך סקופ. זאת הייתה דרישה קואליציונית הכי חשובה שלו ב-2009. לא הייתה לו ברירה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו תקף: "ליברמן חלק מגוש השמאל, הוליך שולל את הבוחרים"
שלב אחר שלב: היום הדרמטי שהסתיים בפיזור הכנסת
עם הספק של חוק אחד ונאומי בכורה: הכנסת הקצרה בתולדות המדינה

אביגדור ליברמן , מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
וינשטיין מכחיש ששוחח איתו בטרם מינויו. ליברמן בכנסת, הלילה/ראובן קסטרו
בנימין נתניהו, יאיר נתניהו. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא הייתה לו ברירה". יאיר נתניהו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

וינשטיין אמר לוואלה! NEWS בתגובה לציוץ של יאיר נתניהו: "עד שהתמניתי לתפקיד וראיתי את ליברמן בישיבת הממשלה לא הכרתי אותו, לא נפגשתי איתו, ולא דיברתי איתו אפילו דרך מקרה. ההחלטה לסגור את התיק ניתנה מטעמים מקצועיים ומנויה על עשרות עמודים והייתי מקבל אותה גם היום. מעבר לזה לא אתייחס לדברים שכותב יאיר נתניהו".

דוברו של ראש הממשלה פרסם הבהרה לדברים, בשמו של יאיר נתניהו. "ב-2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים", נכתב. "התגובה לעמוס שוקן מתבססת על דברים שנאמרו בשיח הציבורי בשנת 2015 סביב פרסום ספרה של עו"ד אביה אלף 'תיק ליברמן'".

עוד באותו נושא

ליברמן: "הליכוד נכנע לחרדים"; יהדות התורה: "תירוץ מקומם"

לכתבה המלאה
יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"לא הכרתי אותו, לא נפגשתי איתו, ולא דיברתי איתו". וינשטיין/טלי מאייר

דבריו של נתניהו הבן מזכירים את פרשת בר-און חברון, בה נחשד אביו בשנות ה-90, והייתה הפעם הראשונה בה נחקר באזהרה ראש ממשלה מכהן בישראל. ב-1997 נחשד נתניהו כי מינה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה את רוני בר-און, שכביכול הבטיח להקל עם אריה דרעי בהליכים הפליליים שנוהלו נגדו. בתמורה היה אמור דרעי לתמוך ב"הסכם חברון" מול הפלסטינים. מינויו של בר-און גרר ביקורת ציבורית חריפה, והוא התפטר לאחר פחות משלושה ימים, אולם הקשר נחשף רק לאחר מכן, על ידי העיתונאית אילה חסון.

המשטרה חקרה את הפרשה והמליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו, את יו"ר ש"ס דרעי, את שר המשפטים צחי הנגבי, ואת ראש לשכת נתניהו דאז, אביגדור ליברמן. עם זאת, פרקליטת המדינה עדנה ארבל והיועץ המשפטי לממשלה שמונה בינתיים, אליקים רובינשטיין, מצאו כי יש מקום להגיש כתב אישום רק נגד דרעי, ולסגור את התיק נגד שאר החשודים מחוסר ראיות. ולבסוף הוחלט לא להגיש גם את כתב האישום נגד דרעי, והתיק נסגר כליל.

(עדכון ראשון: 9:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully