וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "מניחה שזאת הקדנציה האחרונה של נתניהו, הוא כבר לא צעיר"

31.12.2018 / 10:33

שרת המשפטים התייחסה לעתיד הפוליטי, ואמרה כי המפלגה החדשה שהקימה עם בנט שואפת לקבל מספר דו-ספרתי של מנדטים, ולהיות שותפה קואליציונית בכירה. "יש אפשרות של לשבת באופוזיציה או לא לעבור את אחוז החסימה. אנחנו לוקחים הכל בחשבון", הוסיפה

צילום: ועידת "תחזיות 2019" של "כלכליסט" בתל אביב, עריכה: טל רזניק

‏שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר (שני) בכנס "כלכליסט" כי היא סבורה שנתניהו יכהן בראשות הממשלה עוד קדנציה אחת בלבד. "הנחת העבודה שלנו היא שזאת הקדנציה האחרונה של נתניהו, בכל זאת הוא כבר לא צעיר", אמר שקד בכנס ברקע הצגת המסגרת הפוליטית החדשה עליה הכריזה יחד עם שר החינוך נפתלי בנט - מפלגת צל"ש.

היא הבהירה כי "אנחנו רוצים להיות שותפים דומיננטיים בממשלה, השאיפה שלנו היא מספר דו ספרתי של מנדטים", ואמרה כי היא ושותפיה הפוליטיים לוקחים בחשבון את האפשרות שהצעד לא יצליח. "כשנוטלים סיכונים יש אפשרויות של לשבת באופוזיציה או לא לעבור את אחוז החסימה. אנחנו לוקחים הכל בחשבון", אמרה.

לקריאה נוספת
קרן השתלמות פוליטית: בנט ושקד נערכו ליום שאחרי נתניהו
שקד לפני בנט: הלוגו של מפלגת "הימין החדש" נחשף
סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה המפץ בימין של בנט ושקד?
להתראות סמוטריץ', שלום לפיצול בימין: ההימור של "הימין החדש"
בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS

איילת שקד בועידת כלכליסט 31 בדצמבר 2018. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
איילת שקד בועידת כלכליסט, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריה של שקד: "הפיצולים של בנט ושקד מביאים מפלגות ימין על סף אחוז החסימה ומרסקים את גוש הימין בדרך להמלכת ממשלת שמאל. הם לא למדו את הלקח מבחירות 92', כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. מי שירה בנגמ"ש בבחירות 2015 ומאז השתמש וזרק את הבית היהודי, יורה בכל גוש הימין בבחירות 2019 במטרה להעביר את המנדטים מימין לשמאל לחיקו של 'האח' יאיר לפיד. לא סתם לפיד היה הראשון לברך אותם. מי שרוצה ממשלת ימין בטוחה חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

עוד באותו נושא

קרן השתלמות פוליטית: בנט ושקד נערכו ליום שאחרי נתניהו

לכתבה המלאה
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
איילת שקד ונפתלי בנט בהכרזה על המפלגה החדשה/ראובן קסטרו

במוצאי שבת הכריזו בנט ושקד על פרישתם מהבית היהודי ועל הקמתה של המסגרת הפוליטית החדשה. בעת ההכרזה אמרו השניים כי "המפלגה החדשה תהיה שווה עם שותפות אמיתית בין דתיים וחילונים". בנט ושקד אמרו כי הם מציעים "שותפות אמיתית כמו באוהל בטירונות, כמו בליל הסדר בפסח, לא רק שותפות פוליטית". עוד הוסיפו כי המפלגה תהיה "מפלגת הימין החדשה" שתתמוך בארץ ישראל, נגד מדינה פלסטינית ונגד שחרור מחבלים. "אני אומר בצורה הכי ברורה: לו לפני 13 שנה, הייתה קיימת המפלגה הזו - ההתנתקות לא הייתה מתרחשת", קרא בנט.

אתמול אושרה בוועדת הכנסת בקשת הפיצול של השניים, אליהם הצטרפה גם ח"כ שולי מועלם-רפאלי מ"הבית היהודי". לפי הבקשה של השלושה, המפלגה החדשה נקראת צל"ש והסיעה בכנסת תקרא "הימין החדש". בקשתם של השלושה תאפשר להם לקבל מקדמת מימון לבחירות בסך כשלושה מיליון שקלים, וכן להשאיר מאחוריהם חוב ענק המוערך בכ-22 מיליון שקלים. החוק קובע כי אם שליש מסיעה פורש ממפלגה עד שלושה ימים מאישור החוק לפיזור הכנסת, הרי שהיא פטורה מהחובות של המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully