וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגה נקנתה באוגוסט: ועדת הכנסת אישרה את פיצול הבית היהודי

30.12.2018 / 12:12

השרים בנט ושקד התפלגו למפלגה חדשה שתיקרא צל"ש ותיוצג על ידי סיעת "הימין החדש", ובכך ישאירו מאחוריהם חוב של 22 מיליון שקל. בין המועמדים האפשריים להרכב הרשימה החדשה שלהם - הח"כ לשעבר ינון מגל. המפלגה החדשה נקנתה כבר בחודש אוגוסט

עריכה: תומר לוי

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (ראשון) את בקשת הפיצול של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד וח"כ שולי מועלם-רפאלי מ"הבית היהודי", יממה לאחר שהודיעו כי הקימו את "הימין החדש", מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. לפי הבקשה של השלושה, המפלגה החדשה נקראת צל"ש והסיעה בכנסת תקרא "הימין החדש".

בקשתם של השלושה תאפשר להם לקבל מהכנסת מקדמת מימון לבחירות בסך כשלושה מיליון שקלים, וכן ישאירו מאחוריהם חוב ענק המוערך בכ-22 מיליון שקלים. החוק קובע כי אם שליש מסיעה פורש ממפלגה עד שלושה ימים מאישור החוק לפיזור הכנסת, הרי שהיא פטורה מהחובות של המפלגה. גורמים ב"הבית היהודי" תבעו היום שבנט ושקד יקחו על עצמם חלק מחובות המפלגה אך הם לא מחויבים לעשות זאת.

מפלגת צל"ש עברה באוגוסט 2018 עברה מאברהם פרינצקי לעו"ד עמיחי וינברגר שעומד בראש המפלגה. הוא זה שרשאי למנות את בא כוחה, והוא זה שמינה אתמול את נפתלי בנט לבא כוח המפלגה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בני גנץ רשם את מפלגתו החדשה: "חוסן לישראל"
להתראות סמוטריץ', שלום לפיצול בימין: ההימור של "הימין החדש"
בליכוד תוקפים את בנט ושקד: מהלך חתרני שמפצל ופוגע בקולות הימין

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
בנט ושקד, אתמול/ראובן קסטרו

ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בנימוק לבקשת הפילוג כי "מתוך תפילה ומחשבה על העתיד המחנה הלאומי, מה שמשותף לכולנו, הרצון להגדיל את הבית, הזהות היהודית והמחויבות לארץ ישראל ועם ישראל, אני מבקשת בשם נפתלי, איילת ובשמי שתאשרו את ההתפלגות, שתאשרו את הסיעה החדשה בכנסת 'הימין החדשה' וכן שהסיעה החדשה בכנסת מויצגת על ידי מפלגת צל"ש".

במערכת הפוליטית החלו הערכות לגבי הרכב הרשימה שאותה יובילו שקד ובנט. בין המועמדים עלה שמו של ח"כ לשעבר ינון מגל. "הרעיון נשמע לי טוב. אני בעד לנסות משהו חדש. מאחל להם הצלחה", אמר אמש מגל. לדבריו, הוא "כרגע לא מתייחס לזה".

עוד באותו נושא

בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה"

לכתבה המלאה
ועדת הכנסת אישרה את בקשת הפילוג של בנט, שקד ומועלם רפאלי מהבית היהודי, 30 בדצמבר 2018. צילום מסך
ח"כ שולי מועלם-רפאלי, הבוקר בוועדת הכנסת/צילום מסך

בן דהן ויוגב יתמודדו על ראשות המפלגה

מוקדם יותר הודיעו סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן וח"כ מוטי יוגב הודיעו כי יתמודדו על ראשות מפלגת הבית היהודי. זאת לאחר הודעתם של בנט ושקד אתמול בהצהרה מיוחדת לעיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב על פרישתם והקמת המפלגה החדשה. סגן השר בן דהן אמר כי "מפלגה ימנית ציונית דתית יש רק אחת - וזו הבית היהודי. כמי שנבחר במקום השלישי במפלגה וכיהן כחלק מהנהגתה, בכוונתי לקחת אחריות על המפלגה ולהוביל אותה לטובת הציבור שלנו".

חברי הכנסת של הבית היהודי הגיעו אמש לביתו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית. בפגישה דנו כיצד תמשיך המפלגה אחרי הפרישה של בנט ושקד. דרוקמן הוא הרב שעמו התייעץ בנט לפני החלטתו על הקמת מפלגה חדשה. לאחר הפגישה אמר הרב דרוקמן כי "לציבור הדתי לאומי באשר הוא, לתמוך ברשימת הציונות הדתית האחת והיחידה שתהיה". לדבריו, "רשימת הציונות הדתית היא חיונית למדינת ישראל וחיוני שתהיה לה נציגות משמעותית בכנסת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישת חברי הבית היהודי עם הרב דרוקמן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, אמר בתום אותה פגישה: "בישיבה הוסכם להמשיך ולחזק את הציונות הדתית בהליכה משותפת. כמו כן, הוחלט להמשיך את המגעים להאיץ את האיחוד ולנצח בבחירות הבאות כסיעת ימין מאוחדת על ידי הנהגה חזקה של הציונות הדתית. אנו נמשיך להוביל להישגים רבים ולייצג כראוי את הציבור הדתי-לאומי". עוד השתתפו בפגישה ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ ניסן סלומינסקי, הרב ח"כ אלי בן דהאן, ח"כ מוטי יוגב וכן המזכ"לים, אופיר סופר וניר אורבך.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) הגיב למהלך של בנט ושקד ואמר, "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת עם מסורת איתנה ארוכה ומפוארת. אני מאחל לשרים בנט ושקד הצלחה רבה בדרכם החדשה ומקווה שצעד זה יחזק את גוש הימין. בני ובנות הציונות הדתית שזורים ומובילים בכל תחומי החיים במדינת ישראל, הציונות הדתית ששמה לה למטרה לחבר בין עולם הרוח היהודי ועולם המעשה תמשיך לפרוח ולהרים גבוה את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל". סמוטריץ' הוסיף ,אני קורא לחבריי בציונות הדתית להצטרף למהלך של איחוד שורות במטרה להגדיל את השפעתנו בכנסת בשנים הקרובות. עבודה רבה לפנינו ונמשיך להוביל ולהשפיע על סדר יומה של מדינת ישראל בלי לגמגם ובלי להתנצל. הגיע העת להחזיר את הציונות הדתית לציונות הדתית".

עדכון ראשון: 9:27)

מכתב ששלח שר החינוך נפתלי בנט ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר, בו נכתב כי מפלגתו החדשה תיקרא צל"ש, ותיוצג בכנסת ע״י סיעת "הימין החדש". צילום מסך
המכתב של בנט על ההתפלגות מ"הבית היהודי"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully