וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ביה"ח מעייני הישועה כינה את החרדים "קהל שהורג אנשים" - והתפטר

8.10.2020 / 12:11

פרופ' מוטי רביד מתח ביקורת חריפה על החברה החרדית, לאחריה התנצל על הדברים והגיש את התפטרותו להנהלה. בריאיון לכאן רשת ב' אמר מנכ"ל בית החולים שבבני ברק כי הם "התחנכו לקבל הכול ולא לתת כלום במשך שנים". בביה"ח גינו את אמירתו: "דברים פוגעניים שלא יאמרו"

בווידאו: אדלשטין אומר שחגיגות שמחת תורה השנה הן סכנה/צילום: לע"מ

מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, התפטר היום (חמישי) מתפקידו בעקבות ביקורת שמתח על החברה החרדית. בריאיון לכאן רשת ב' הבוקר אמר רביד כי "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים. אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים". לדבריו, החרדים "התחנכו לקבל הכול ולא לתת כלום במשך שנים. זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה".

בהנהלה קיבלו את התפטרותו של רביד והביעו צער על כך שהשמיע "דברים פוגעניים שלא יאמרו נגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט". בבית החולים הודו למנכ"ל המתפטר על תרומתו, אך הבהירו כי "מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו והינם ההיפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים. בית החולים ימשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם מבלי להיגרר אחר שיח פופוליסטי הקיים לצערנו בשעה קשה זו".

מוטי רביד, מנכ"ל בית החולים מעיני הישועה. arielinson מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"חינוך קלוקל של אוכלוסייה". רביד/אתר רשמי, arielinson מתוך ויקיפדיה

התחלואה בקורונה בחברה החרדית מוסיפה לעלות בימים האחרונים, ובמערכת הבריאות הביעו חשש מפני התקהלויות בשמחת תורה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אתמול כי החגיגות השנה הן "סכנה נוראית".

הסגר שהוטל בראש השנה ולמשך תקופת החגים עורר זעם מצד חרדים, בעקבות ההחלטה על סגירת בתי הכנסת. בכמה ערים חרדיות בתי כנסת נפתחו בניגוד להנחיות, והפרת התקנות הובילה לעימותים אלימים עם המשטרה ועשרות מעצרים.

עוד בוואלה!

מרבית ההדבקה במגזר החרדי, מעט מאובחנים בגני הילדים: הקורונה במערכת החינוך

לכתבה המלאה
בית חולים מעיני הישועה, בני ברק, 8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"נמשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם". בית החולים מעייני הישועה/ראובן קסטרו

לפי נתוני משרד החינוך שפורסמו הבוקר, שיעור התחלואה הגבוה ביותר - יותר מ-51% - הוא במגזר החרדי. 7,823 ממקרי ההדבקה נרשמו במערכת החינוך החרדית, שם לומדים כ-19% מכלל התלמידים בישראל.

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ציין בשבוע שעבר כי 40% מהמאומתים הם חרדים. גמזו, שספג ביקורת מצד החברה החרדית, אמר בחודש שעבר כי "בחברה החרדית יש כלפיי אש מאורגנת שבן אנוש רגיש לא יכול לעמוד בה. אני חבר של החברה החרדית ואני חי אותה ואוהב אותה".

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם היום את נתוני הסקר הסרולוגי הלאומי, להערכת הימצאות נוגדים לנגיף הקורונה בקרב האוכלוסייה בישראל. לפי הנתונים עולה, כי כ-5.5% מהאוכלוסייה הכללית פיתחה נוגדנים לנגיף, מה שלפי משרד הבריאות אינו מעיד על תופעת "חסינות עדר" המתפתחת ככל שמספר החולים גדל.

במסגרת הסקר, נבחן מדגם מייצג של 55 אלף משתתפים לפי פילוח של גיל, מגדר ומגזר. כך, המשרד, בשיתוף פעולה עם ארבע קופות החולים, נטל דגימות מאותם המשתתפים בפריסה ארצית מיישובים שונים, ואף סיווגם בהתאם למאפיינים נוספים כמו מחוז, לאום, דת ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully