וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו הוליך שולל את בוחריו": עשרות אלפים בהפגנת האופוזיציה בת"א

25.5.2019 / 22:35

ראשי האופוזיציה איחדו כוחות בצעד נדיר ונושאים דברים ברחבת מוזיאון ת"א בהפגנה נגד כוונת נתניהו לבקש מהכנסת חסינות ולחוקק פסקת התגברות. גנץ תקף בנאומו: "יש מי שמנסה להחליף את שלטון העם בשלטון יחיד בפועל". בליכוד השיבו: "תומך הטרור עודה נאם בברכת לפיד וגנץ"

צילום: קונטקט

תחת הכותרת "חומת מגן לדמוקרטיה" התכנסו הערב (שבת) על במה אחת באופן נדיר נציגים של כמעט כל סיעות האופוזיציה ועשרות אלפי משתתפים בהפגנה "למען הדמוקרטיה ושלטון החוק" ברחבת מוזיאון תל אביב. יו"ר האופוזיציה בני גנץ אמר כי "כולנו מרגישים בכאב. החלום הולך ונשבר לנגד עיניי, החלום הולך ומנתפץ לנגד עינינו. יש מי שמנסה להחליף את שלטון העם בשלטון יחיד בפועל ולשעבד אומה שלמה לאינטרסים האישיים שלו. המאבק הוא בבית הוא על הבית הוא על דמותה וצלמה של מדינת ישראל".

את ההפגנה הובילה מפלגת כחול לבן שאליה הצטרפו מפלגת העבודה, מרצ, וחד"ש-תע"ל וכן נציגים של ארגונים אזרחיים. המשתתפים מחו נגד כוונת ראש הממשלה לבקש מהכנסת חסינות מפני כתב אישום ולחוקק פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ להפוך את ההחלטה, במטרה לדחות את ההליכים המשפטיים נגדו. לפי ההערכות המארגנים השתתפו בהפגנה כ-100 אלף.

גנץ פנה לנתניהו ואמר כי "במהלך מערכת הבחירות דיבר על ביטחון ישראל היום אתה עוסק בעיקר בביטחונך. במהלך מערכת הבחירות הבטחת שלא לעסוק החסינות. שנים התגאית בכל שאתה בולם פסקאות ההתגברות בצורות השונות שלהם והערב אתה קורע את הבחירות שלך לגזרים".

לקריאה נוספת
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה
ליברמן מחדד: "נתניהו המועמד היחידי, אך נלך לבחירות אם לא ייענה לנו"
פסימיות בסביבת נתניהו: "ייתכן ולא יהיה מנוס מבחירות"

בני גנץ נואם בהפגנת האופוזיציה במוזיאון תל אביב, מאי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
"מאבק על הבית". גנץ בנאומו בהפגנה, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

עוד אמר גנץ כי "פניה של ישראל לא יהיו פניה של קנאות, ועריכה של ישראל לא יהיו ערכים של גזענות. כאשר אתה ובני ביתך הקיצוניים תנסו לעלות עם דחפורים על הכלי הקודש של הדמוקרטיה אנחנו נהיה שם".

לפיד אמר בנאומו "לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. הם כל הזמן אומרים, "העם אמר את דברו. גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך, לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק".

לפיד פנה לחברי קואליציה ואמר: "אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך בשביל להציל את המדינה הזאת. חמישה אנשים הגונים. אנחנו מחפשים חמישה אנשים הגונים שיצילו את המדינה. שיקומו ויגידו לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה. אנחנו לא המשרתים של ביבי, לא ניתן לו להפוך אותנו לסמרטוטים". לבסוף פנה לפיד ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ושאלאותו: "מדוע דחית את השימוע? כמה זמן עוד תיתן לו?".

עוד באותו נושא

בעקבות הלחץ הציבורי: ח"כ עודה ינאם בהפגנת האופוזיציה

לכתבה המלאה
מנהיגי האופוזיציה בהפגנת האופוזיציה בתל אביב. ראובן קסטרו, אתר רשמי
מנהיגי האופוזיציה בהפגנה בתל אביב, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
הפגנה אופוזיציה במוזיאון תל אביב, מאי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
הפגנת האופוזיצה בתל אביב, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

יו"ר העבודה גבאי אמר בנאומו "קם לנו דור צעיר שעבורו הדמוקרטיה לא מובנת מאליה שצריך להילחם כדי שהדמוקרטיה תהיה חלק מחייו. זה מאבק אמיתי על חוקי המשחק. אנחנו רואים בכנסת פוליטקאים לא מאמינים בדמוקרטיה לא מאמינים בשוויון". עוד אמר גבאי כי "אנחנו חייבים לשכנע ביחד שחסינות לפוליטיקאים היא מדרון חלקלק, שאחרי חסינות לנתניהו תגיע גם חסינות לטייקונים החובה שלנו היא לשכנע את כל עםישראל שתרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות שפוגעת ביכולת של כל אחד מאיתנו".

לאחר מכן עלתה לדוכן הנואמים יו"ר מרצ זנדברג שאמרה בנאומה "שוחד מרמה והפרת אמונים הן שלוש הסיבות היחידות לרסק את בתי המשפט - כדי שלא יעשו צדק עם עבריין נמלט. ראש הממשלה חשוד בשוחד. סביבו סמרטוטים משת"פים. אם הם חושבים שזה יעבור בשקט - הם לא מכירים אותנו. הם לא מבינים שעוד לא התחלנו. הערב אנחנו יוצאים למאבק".

יו"ר חד"ש ח"כ איימן עודה, שהצטרף רק בשעות האחרונות לרשימת הנואמים אמר כי "אני נמצא כאן היום כי אני מאמין בשותפות יהודית ערבית. אני נמצא כאן היום כי אני מאמין שותפות יהודית ערבית היא הדרך היחידה לתקווה ושינוי בארץ ובמדינה. אני נמצא כאן היום כי אני מבין היטב את המשוואה שאנחנו האזרחים הערבים לבד לא יכולים אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. זוהי המשוואה". עודה הוסיף כי "נאמר לי שעצם העובדה שאני עומד כאן זה הישג אבל אני לא מסתפק בזה אני רוצה להיות חלק לגיטימי מהשינוי במדינה".

יאיר לפיד נואם בהפגנת האופוזיציה במוזיאון תל אביב, מאי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
"מחפשים חמישה אנשים הגונים מהקואליציה", לפיד בהפגנה הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

ח"כ עפר שלח (כחול לבן), שארגן את ההפגנה, אמר "כאן ייפתח קרב. הוא יחצה את הארץ לאורכה ולרוחבה עד לרחוב בלפור בירושלים. כאן במקום הזה תקום הערב תנועה. אנחנו לא נהיה כבשים אל מול ניסיונו של נתניהו להתחמק ממשפט".

אחרון הדוברים היה שר הביטחון לשערב משה יעלון שאמר כי "מדינת ישראל תגן על עצמה מפני אויבים בחוץ ויש לנו צבא חזק עם מנהיגים שידעו לפקד עליו. צה''ל לא ידע להגן מפני שחיתות, ריקבון פנימי, פילוג וחוסר מנהיגות. זהו יום משעמותי ביותר לגורלה של המדינה".

שני ח''כים ממפלגת תלם, יועז הנדל וצביקה האוזר, לא הגיעו להפגנה. בלשכות שני השרים אמרו כי "לא הסתדר" ולא סיפקו הסבר אך גורמים בכחול לבן העריכו כי השניים התנגדו להשתתפותו של איימן עודה בהפגנה, זאת חרף השתתפותו של יו''ר המפלגה יעלון וח''כ אורלי פרומן.

בתגובה להפגנה, מהליכוד נמסר כי "תומך הטרור איימן עודה נואם בברכת לפיד וגנץ, והאסיר המשוחרר אהוד אולמרט מפגין 'נגד השחיתות'. איזו בדיחה!"

עד הרגע האחרון ניסו בכחול לבן לגייס נואם שמזוהה עם הימין, אך ללא הצלחה. כמו כן, גם שמו של עודה נוסף לרשימת הדוברים רק ברגע האחרון לאחר ביקורת ולחץ ציבורי משמאל על אי הכללתם של נציגי המגזר הערבי במחאה. בעוד חד"ש-תע"ל ייוצגו בהפגנה על ידי עודה, בל"ד תהיה מפלגת האופוזיציה היחידה שלא תהיה נוכחת, וגם לא הוזמנה להשתתף מלכתחילה, אבל זו הפעם הראשונה זה זמן רב שכל מפלגת המרכז-שמאל משתפות פעולה ומובילות מהלך מאוחד של מחאה.

(עדכון ראשון: 20:05)

הפגנה אופוזיציה במוזיאון תל אביב, מאי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
הפגנת האופוזיצה בתל אביב, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
קהל בהפגנה של האופוזיציה בת"א 25 במאי 2019. צילום מסך
ההפגנת האופוזיצה, הערב/צילום מסך
קהל בהפגנה של האופוזיציה בת"א 25 במאי 2019. צילום מסך
ההפגנה בתל אביב, הערב/צילום מסך
קהל בהפגנה של האופוזיציה בת"א 25 במאי 2019. צילום מסך
ההפגנה בתל אביב, הערב/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully