וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: בכיר בכור הגרעיני בדימונה חשוד בשחיתות

15.4.2019 / 15:43

נגד העובד הבכיר בקריה למחקר גרעיני התקיימה חקירה סמויה משולבת של מערכת הביטחון והמשטרה שעניינה חשד לעבירות שחיתות. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום

גנרל רוסי: תכננו להפציץ את הכור בדימונה ב-67'. GettyImages
הכור הגרעיני בדימונה/GettyImages

עובד בכיר בקריה למחקר גרעיני בדימונה חשוד בעבירות של שחיתות, כך הותר היום (שני) לפרסום. החשד נגד הבכיר התבסס בתום חקירה סמויה משולבת של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ושוטרי משטרת ישראל ממחוז חוף ודרום. על פרטי החקירה ופרטי החשוד הוטל צו איסור פרסום, שתוקפו עד 9.6.2019, על כל פרט מפרטי החקירה.

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד אלוף משנה יגאל בן עמי, לשעבר מפקד בסיס הקריה שבתל אביב
בגין הפרת אמונים, שימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות הצבא והתנהגות שאינה הולמת. לפי כתב האישום, בן עמי ניצל את מעמדו על מנת לשנות שיבוץ ולהקל בתנאי שירות של חיילים שהקצין היה בקשרים חברתיים וכלכליים עם הוריהם, עשה שימוש פרטי בכלי רכב צבאיים והשתמש בחיילים תחת פיקודו לצרכים פרטיים.

במסגרת הסדר הטיעון שגובש עם הקצין הבכיר בסוף חודש פברואר האחרון, הוא הודה בעובדות כתב האישום שהוגש ונטל אחריות למעשים המפורטים בו. בהתאם להסדר, שהובא לאישור בית הדין הצבאי, יוטלו על בן עמי עונש של הורדת בדרגה מאלוף-משנה לרב-סרן, 100 ימי מאסר שירוצו בעבודות צבאיות, קנס בסך 22 אלף שקלים ומאסר על תנאי. דובר הצבא מסר אז כי "צה"ל מחויב לשמור על טוהר המידות בשורותיו, וימשיך לפעול להטמעת עקרון זה ולמיצוי הדין עם כל מי שייכשל בהתנהגותו".

עוד בוואלה! NEWS:
שקד לא שוללת התפקדות לליכוד: עוסקת בהווה ולא בעתיד
פשיטה על מלון היוקרה: המעצר הדרמטי של העבריין שניצל מניסיונות חיסול
"צעד ענק לישראל": יוזמי פרויקט החללית "בראשית" ידליקו משואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully