וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך לעורר סערה: בחיפה בוטלה השקת ספר ילדים שכתב מחבל

6.11.2018 / 7:55

ואליד דקה מרצה מאסר עולם בגין חטיפה ורצח חייל, אך מאז כניסתו לבית הסוהר כתב מחזה ולאחרונה הוציא ספר על חיי ילד מהשטחים. אירוע השקה תוכנן בחיפה, אך בעקבות פניית "בצלמו" ולחץ ציבורי הודיע התיאטרון המארח על ביטולו

תיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
מעורר סערה. התיאטרון הערבי-חיפאי/ניב אהרונסון

אירוע השקה לספר ילדים פרי עטו של המחבל ואליד דקה, שוב מעורר סערה ציבורית - הפעם בחיפה. בעקבות פניית מנכ"ל "בצלמו", שי גליק, ולחץ ציבורי, ביטל התיאטרון הערבי-חיפאי את ההשקה. אמש (שני) פנה גליק ליועץ המשפטי לממשלה, לראשת העיר הנבחרת בחיפה ולמפקד תחנת המשטרה בעיר, בדרישה למנוע את קיומו של האירוע.

גליק טוען כי הוא מנוגד לחוק הטרור שאוסר תמיכה פומבית במחבלים, ודורש חקירה והעמדה לדין של מארגניו. לדבריו, קיום האירוע מהווה "פגיעה חמורה בחיילי צה"ל ובמשפחות שכולות בהן משפחת תמם". בנוסף, שיגר גליק העתקים ממכתבו לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולראש השב"כ נדב ארגמן.

וליד דקה, יליד בקה אל גרביה בן 57, מוותיקי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, היה מעורב בשנת 1984 בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם. ההצגה "הזמן המקביל" שמבוססת על כתביו העלתה לכותרות את התיאטרון הערבי-החיפאי "אל מידאן" שהעלה את המחזה על במתו, ומאז גרר קריאות לסגור אותו. לאחרונה כתב דקה ספר ילדים חדש - "סיפור סוד שמן הזית". הוא יצא לאור ברמאללה ועוסק בסבלו של ילד מהשטחים שעושה את דרכו לפגוש את אביו, אסיר ביטחוני בישראל.

עוד בוואלה! NEWS
ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"
יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק
חיסול כפול: שני גברים כבני 30 נהרגו בפיצוץ רכב בדרום ת"א

ספר וליד דקה. מערכת וואלה! NEWS
מבית הכלא אל הקוראים. ספרו של המחבל וליד דקה/מערכת וואלה! NEWS

האירוע להשקת הספר נקבע למוצאי שבת הקרובה, במסאחה, מועדון-תיאטרון קטן בעיר התחתית של חיפה. האירוע היה מיועד להתקיים כסימפוזיון אותו אמור היה להנחות העיתונאי, הסופר והפעיל הפוליטי מג'ד כיאל. כיאל החיפאי התפרסם לפני כארבע שנים כשנעצר על ידי השב"כ בחשד ליציאה למדינת אויב ומגע עם סוכן זר לאחר ששב מלבנון מכנס של העיתון א-ספיר לו כתב. בסיכומו של דבר בגין טענות אלו לא הוגש נגדו כתב אישום. העיתון נסגר.

אירוע השקה דומה שנועד להתקיים בחודש שעבר במתנ"ס בבקה אל-גרבייה, בוטל אף הוא בשל הלחץ ציבורי על החברה למתנ"סים ובהתערבות שר הפנים אריה דרעי ושרת התרבות והספורט מירי רגב. בעקבות הפרסום התברר גם לשלטונות הכלא כי דקה פירסם את הספר ללא אישור השב"ס. האסיר נשפט בדין משמעתי בכלא מגידו ונשללו ממנו פריווילגיות שונות.

"אנחנו לא מפיקים את האירוע", מסר לוואלה! NEWS ואסים ח'יר, ממנהלי מועדון מסאחה טרם ביטול ההשקה. "המארגנים הם ששכרו את המקום. ידעתי שמדובר בקריאה מתוך הספר של ואליד דקה אבל אין לי מושג על מה הספר ועל מה האירוע עצמו. קמתי הבוקר והיו המון טלפונים. אני בודק את הנושא. כנראה שיבוטל".

בתום יום של טלפונים ושיחות התיעצות אינספור, הודיעו בתיאטרון כי האירוע בוטל, כאמור. לא ניתן מועד חדש ולא נמסרה סיבה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully