וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקונסרבטיבים: הרבנים הראשיים לא ציינו שהטבח אירע בבית כנסת

28.10.2018 / 18:15

כיממה לאחר הירי בבית הכנסת בפיטסבורג שבפנסילבניה, שלחו הרבנים הראשיים לישראל את תנחומיהם למשפחות הקורבנות והתפללו להחלמתם של הפצועים. עם זאת, בשל העובדה שמדובר במקום תפילה של הקהילה הקונסרבטיבית, נמנעו מלציין כי הפיגוע התרחש בבית כנסת

צילום: רוני כנפו ו-רויטרס, עריכה: שניר דבוש וניר חן

הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו פרסמו היום (ראשון) התייחסות לפיגוע הטרור שהתרחש אתמול בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. עם זאת, נמנעו מלציין בהודעותיהם כי הירי אירע בבית הכנסת בשל העובדה כי מדובר במקום תפילה של הקהילה הקונסרבטיבית. הגישה החרדית שוללת לחלוטין את היהדות הקונסרבטיבית, אך מכירה בחבריה כיהודים.

בהודעה שפורסמה בשמו של הרב יוסף נאמר: "נחרדתי לשמוע על הירצחם של יהודים חפים מפשע בפיטסבורג שבפנסילבניה אך ורק בגלל היותם יהודים על ידי מרצח נתעב ושטוף שנאה אנטישמית. ליבי עם המשפחות השכולות ועם כל אחינו היהודים תושבי ארצות הברית. לצערנו, בתקופה האחרונה שוב האנטישמיות בארצות הברית מרימה ראש. על היהודים לנהוג במשנה זהירות על פי הוראות הביטחון של רשויות החוק מדין ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ועל כולנו מוטלת חובת התפילה לשלומם מדין ערבות. שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

לקריאה נוספת בנושא:
שני אחים, בעל ואישה ובת 97: קורבנות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג
הרוצח בבית הכנסת בפיטסבורג הואשם בפשע שנאה: "כל היהודים צריכים למות"
אחרי הטבח בבית הכנסת, היהודים כבר מתכוננים ל"משוגע הבא שיפתח באש"

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בכנס בנושא הטרדות בקהילה הדתית והחרדית, נובמבר 2015. אמיר שימור, מערכת וואלה! NEWS
נחרד לשמוע על רצח היהודים. הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שימור

גם הרב הראשי לאו, שהקדיש תפילה לזכרם של הנרצחים ולהחלמתם של הפצועים, ציין רק כי "אתמול נרצחו אחינו בני ישראל רק בגלל שהם יהודים. היות שבשעה זו ישנם גם פצועים שזקוקים לרפואה וישועה, נגיד פרק תהילים לרפואתם ולהחלמתם של אחינו בארצות הברית ולאלה שמתפללים לרפואתם כאן בארץ הקודש". בשיחה עם "מקור ראשון" אמר הרב לאו כי האירוע התרחש ב"מקום עם סממן יהודי בולט".

גישה דומה ננקטה הבוקר בעיתונות החרדית המייצגת את המפלגות החרדיות. בדיווחים על האירוע שגבה את חייהם של 11 קורבנות, הסתפקו בהגדרות כמו "מרכז יהודי", "מרכז יהודי קונסרבטיבי" ועוד, אבל לא ציינו שמדובר בבית הכנסת. העיתונים החרדים "יתד נאמן", "המודיע", "המבשר" ו"הפלס" מייצגים את הזרמים החרדים האשכנזיים והם יוצאים לאור מדי בוקר.

עוד באותו נושא

נתניהו על הטבח: "הפשע הגדול ביותר נגד יהודים בתולדות ארה"ב"

לכתבה המלאה
הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
הקדיש תפילה לזכר הנרצחים. הרב לאו/נועם מושקוביץ

למרות גישה זו, מי שדווקא ציין כי מדובר בבית כנסת הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שצייץ בחשבון הטוויטר אחרי הפיגוע: "אבלים, מזועזעים וכואבים את טבח אחינו ואחיותינו בבית כנסת 'עץ החיים' בפיטסבורג בשבת קודש. ליבנו עם משפחות ההרוגים. מתפללים להחלמת עשרות הפצועים. את האנטישמיות הגואה, חייבים לעקור ביד ברזל". גם יו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור אמר זאת בתגובתו אחר הפיגוע. לעומתם, חברי "יהדות התורה" לא פרסמו הודעות כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully