וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדתו של רבין תקפה: "אם לא תחדלו ממסע השיסוי - יישפך דם"

בטקס האזכרה לזכר סבה, תקפה נועה רוטמן ואף טענה כי דוברת במשרד רה"מ פרסמה ציוץ עם תמונתם של רבין וערפאת, תחת הכותרת בוגד. אחר כך התברר כי רוטמן התכוונה לציוץ של עיתונאית ולא של עובדת הלשכה. נתניהו: דברים פוגעניים וחסרי שחר

אתר רשמי

יום הזיכרון ליצחק רבין:

- נועה רוטמן: דוברת במשרד רה"מ פרסמה ציוץ מסית ואיש לא התנער
- משרד רה"מ: מדובר בציוץ של עיתונאית שלא קשורה למשרד
- נתניהו על דברי רוטמן: "דברים פוגעניים חסרי שחר"

נועה רוטמן, נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הטיחה ביקורת קשה בהנהגה המדינית והזהירה כי "נושאי תפקידים משתתפים במדורת ליבוי ושיסוי מחוסרת אחריות" ומפני הסתה. "שלחי הציבור של העם, אתם שלחי ציבור, המעמד מחייב, אתם חייבים לדאוג לרווחת כולנו. גם למי שמתנגד לדרככם", אמרה. "הזכות להיות הורים, לרווחה, ביטחון אישי, תרבות. זה לא פרס על פטריוטיות או קרבה לצלחת. אם לא תחדלו ממסע השיסוי, ישוב חלילה ויישפך כאן דם".

"התקשורת שלנו צריכה להיות עצמאית וחזקה, לא נמדדת רק בשורת רווח כלכלית" הוסיפה. "הבעיה היא שבארץ שלנו, בימים האלה, פקפוק משול לבגידה, ביקורת היא קטנוניות, דרישה לדוגמה אישית היא רדיפה פוליטית".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בטקס הזיכרון לרבין: "נדון על הארכת הסכם השלום עם ירדן"
כשרבין פיתח נחישות, וקירב את שלושת הקליעים בכיכר
23 שנה לרצח רבין והגרלת המיליארדים בארה"ב: מהדורת וואלה! NEWS

נועה רוטמן באזכרה ממלכתית ליצחק רבין, הר הרצל. פול לייב חברת החדשות, צילום מסך
נועה רוטמן באזכרה ממלכתית ליצחק רבין, הר הרצל/צילום מסך, פול לייב חברת החדשות

בהמשך האשימה רוטמן כי דוברת במשרד ראש הממשלה פרסמה ציוץ מסית ובו תמונת סבה: "רק באחרונה פורסם פאשקוויל, ציוץ בטוויטר, מטעם אותה דוברת במשרד בו נכללה תמונה של רבין עם ערפאת תחת הפועל 'בגד'", ציינה רוטמן במהלך נאומה. "לא יושבי השורות האלה ניסחו את הציוץ, אבל אף אחד לא התנער ממנו. לאישה ממשיכים לשלם משכורת, מכספי המסים".

אחרי הנאום התברר כי רוטמן טעתה, וכי הציוץ המדובר בכלל היה של העיתונאית קרוליין גליק. גליק היא עיתונאית ימין בולטת במעריב ובג'רוזלם פוסט, ובבחירות הקודמות נתניהו הציע לה שריון ברשימת הליכוד אולם המגעים לא הבשילו.

מלשכת ראש הממשלה הבהירו: "נדהמנו לשמוע את ההאשמה החמורה של נועה רוטמן באזכרה הממלכתית לזכרו של יצחק רבין ז"ל נגד דוברת במשרד ראש הממשלה. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בכלל בציוץ של עיתונאית שאיננה קשורה למשרד. מדובר בהשמצה חסרת בסיס שמביישת את המעמד". גם מטעם דוברת ראש הממשלה שיר כהן נמסר כי "לא היה ולא נברא".

ציוץ של העיתונאית קרוליין גליק. טוויטר, צילום מסך
הציוץ אליו התכוונה נועה רוטמן, של העיתונאית קרוליין גליק/צילום מסך, טוויטר

"שום אחיזה במציאות"

גם נתניהו עצמו התנער מהדברים במהלך נאומו בישיבה המיוחדת בכנסת לזכרו של ראש הממשלה רבין. "אני נדהמתי כי לא האמנתי לרגע ההוא שמישהי ממשרד ראש הממשלה עשה דבר כזה. ביקשתי לבדוק את הדבר והתברר שלא היה ולא נברא. זה בכלל ציוץ של עיתונאית שלא קשורה למשרד. לא ידעתי על הציוץ הזה וכמובן מתנער ממנו בכל תוקף. זו לצערי דוגמה כיצד לפעמים תוך כדי השיח על מתינות הדיבור ועל לחימה בהסתה אומרים דברים פוגענים וחסרי שחר , לא רק עליי, אלא על ציבור שלם שאין להם שום אחיזה במציאות".

"אמרתי אז שהוא טועה, לא אמרתי שהוא בוגד", הוסיף. "רבין לא היה בוגד. הוא היה פטריוט ציוני. אני אומר את הדברים אלייך ראשת האופוזיציה כי בשבוע שעבר אמרת שראש הממשלה קורא בוגדים לאזרחים שלנו, מעבר לאי האמת לדברים הללו, הייתי מצפה שתגני את אלה שקוראים לי בוגד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו באזכרה ממלכתית ליצחק רבין, הר הרצל. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, פול צלמים
נתניהו בטקס בהר הרצל/פול צלמים, מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני השיבה לנתניהו והזכירה כי בתגובת הליכוד לדבריה אמש, ציינו כי היא משמשת כדוברת של אבו מאזן. "אם הדבר נאמר מבלי לומר את המילה בוגדת, אתה רומז לכך כדי שאחרים ישלימו", טענה. "בזה אתה מאשים את כל המחנה שאליו אני משתייכת. לומר אני לא אומר בוגד זה לא מספיק, תפסיק גם לרמוז".

בהמשך התייחסה גם להסתה שלדבריה באה מצדו של ראש הממשלה. "זה כבר לא שלט שרואים או לא רואים מהמרפסת, זה קורה כאן בכנסת, זה הפוסטים שאתה ראש הממשלה כותב", אמרה. "לכל מי שיגיד שהדברים כאן על הבמה הם פוליטיים נגד ראש הממשלה, מפלגים ולא כולם יכולים להזדהות איתם, אני שואלת: למה אנחנו לא יכולים להסכים מקיר לקיר לא ליצור אויבים מבית? שיש לנו מספיק אויבים מבחוץ, שזה מסוכן לנו כחברה? לא למדנו את הלקח?".

דליה רבין  באסיפה ישראלית לזכרו של יצחק רבין, כיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
דליה רבין, אמש בכיכר/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת הממשלה שב נתניהו להתייחס לנושא ואמר כי "לבני ויחימוביץ' אמרו שאין הסתה מהשמאל, לא קוראים לרצח, גם לא רומזים לרצח - אני מזכיר להן את המיצג בבצלאל עם חבל התלייה סביב צווארי, את הגיליוטינה בכיכר, ואת התגובה לפוסט שפרסמה נכדתו של רבין, שכתבה: 'אולי ברצח נתניהו יהיה יום חופש'. הסתה יש לגנות מכל כיוון".

בתו של יצחק רבין, דליה, ספדה לאביה בטקס שנערך הערב בכיכר רבין בתל אביב. היא פנתה לבני הנוער במקום ואמרה "אתם מגשימים לי חלום. אין לי ספק שאבא שלי רצה שיהיה פה טוב, שהנוער יגדל בשקט ובבטחה ולא יילך למות בשביל ארצנו. יצחק רבין לחם וחלם למענכם. הדרך הנכונה והאמיתית להנציח את זכרו היא לשבת ביחד ולדבר".

(עדכון ראשון 16:40)

אירוע אסיפה ישראלית לזכרו של יצחק רבין, כיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
עצרת בני נוער בכיכר רבין בתל אביב/ראובן קסטרו
אירוע אסיפה ישראלית לזכרו של יצחק רבין, כיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
"יצחק רבין לחם וחלם למענכם", עצרת בני הנוער בכיכר רבין בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully