וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה ימים אחרי הפיגוע: ליברמן פועל להסדרת מאחז חוות גלעד

14.1.2018 / 16:26

שר הביטחון הניח על שולחן מזכירות הממשלה הצעת מחליטים לפיה יוסדר מעמדו של המאחז שסמוך לו אירע פיגוע הירי בו נרצח הרב רזיאל שבח. ההצעה מסמיכה את שר הביטחון להטיל על הגורמים הרלוונטיים את ביצוע ההכנות התשתיתיות באזור וכן את הסדרתו המשפטית של היישוב

צילום: בני בן סימון, דו"צ, עריכת וידאו: ניר חן

שר הביטחון אביגדור ליברמן החל היום (ראשון) לקדם את הסדרת המאחז חוות גלעד שבשומרון. המהלך אותו מקדם שר הביטחון בא כחמישה ימים לאחר פיגוע הירי סמוך למאחז, במהלכו נרצח הרב רזיאל שבח.

הבוקר הניח ליברמן על שולחן מזכירות הממשלה הצעת מחליטים לפיה יוכר המאחז כיישוב מן המניין. הצעת המחליטים קובעת כי יש "לקדם הקמת ישוב חדש על קרקע בבעלות ישראלית באזור השומרון. הישוב יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי, ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה
המתיחות בדרום הצדיקה ביטול ביקור נתניהו בהודו - שירקה בפרצופו בסוגיית ירושלים
כבר יותר ממאה שנה שרוסיה לא ראתה רוצח סדרתי חולני כמוהו

שר הביטחון אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מקדם את הסדרת המאחז. שר הביטחון אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

ההצעה מסמיכה את שר הביטחון להטיל על הגורמים הרלוונטיים, לבצע את עבודת המטה הנדרשת לשם בחינת ההיבטים המשפטיים הנוגעים להקמת יישוב הקבע. כמו כן היא מסמיכה את הגופים השונים בהתאם להוראת השר להתחיל בפעולות לאיתור מיקום מדויק להקמת היישוב, בחינת כלל ההיבטים התכנוניים, התשתיתיים והסביבתיים וקידום תכנית המתאר של הישוב במוסדות התכנון המוסמכים.

"מפעל ההתיישבות היה מאז ומתמיד מרכיב חשוב בתפיסת הביטחון הכוללת של התנועה הציונית, עוד מימי חומה ומגדל", אמר ליברמן. "גם היום, להתיישבות היהודית יש תרומה עצומה לשמירה על גבולות הארץ ועל חבלי מולדת. אני מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יירתמו בהקדם לקידום המהלך".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ' בירכו את ליברמן וקראו לראש הממשלה נתניהו הושרים לתמוך בהצעתו. "מול מחירון הטרור של אבו מאזן נציג יחד מחירון שאף מחבל לא ירצה לשלם: מחיר קידומה ובניינה של ההתיישבות ביו"ש".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי החלטתו של ליברמן היא "החלטה מנהיגותית מן המעלה הראשונה, זהו הצעד הציוני, הנכון והראוי לממשלה לאומית במדינת ישראל אל מול רצח שפל. היישוב חוות גלעד הוא יישוב שקם על אדמות שרכש משה זר לזכרו של גלעד זר שנרצח ממש סמוך לאותו מקום". דגן הוסיף כי "אין תשובה ציונית הולמת יותר אל מול המרצחים הללו, להכיר בחוות גלעד ולייצר בנייה אל מול הניסיון של האויב לגרשנו מארצנו".

מנגד, בשלום עכשיו מתחו ביקורת על המהלך של שר הביטחון. "ליברמן מוכיח שאין גבול לציניות ומשתמש ברצח מתועב כדי להכשיר מאחז לא חוקי בלב הגדה שישראל ממילא תצטרך לפנות שהסדרתו תפגע בביטחון ותעלה מיליונים מיותרים על חשבון אזרחי ישראל", נמסר. "אנו קוראים לליברמן לגלות אחריות ולא להיגרר אחרי קבוצה קטנה וקיצונית שמובילה את ישראל לאפרטהייד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בית העלמין שנבנה לקראת הלווית רזיאל שבח אשר נרצח בפיגוע הירי בחוות גלעד 10 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין שנבנה במאחז חוות גלעד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הרב שבח נרצח בשבוע שעבר בפיגוע ירי בעת נסיעה בכביש 60, סמוך למאחז. הוא הותיר אחריו שישה ילדים, ארבע בנות ושני בנים, הקטן שבהם תינוק בן שמונה חודשים. הוא היה מתנדב במחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, כונן במד"א ומוהל, והתגורר בהתנחלות שסמוך לשטחה נורה למוות.

בשבוע גינה ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, את הרצח ואמר כי "חמאס ופתח מהללים אותו". גרינבלט כינה את שבח "אב לשישה ילדים צעירים" והוסיף כי "האלימות ודברי השבח המחרידים האלה רק יביאו לפיגועים נוספים וימנעו מהפלסטינים סיכוי לשלום". גרינבלט מסר את תנחומיו למשפחתו של שבח.

יממה לאחר הפיגוע הגיעו מאות לבית הקברות בחוות גלעד כדי ללוות את שבח בדרכו האחרונה. בין המשתתפים נמצאים בני משפחה, חברים ואנשי ציבור ובהם שר החינוך נפתלי בנט. שבח הוא למעשה הראשון שנקבר בבית הקברות בהתנחלות, שהוקם בבוקר למחרת הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully