וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת כלבת: שלושה מקרים נוספים התגלו בצפון - 13 מתחילת השנה

10.1.2018 / 19:22

בגליל התחתון נרשמו שני מקרים נוספים של הידבקות תנים במחלה, זאת בנוסף לעגלה שנדבקה בה בנהלל. עד כה נרשמו במצטבר 90 מקרים של כלבת בישראל מתחילת שנת 2017. ועד עובדי השירות הווטרינרי הודיע על עיצומים נגד כוונת ההפרטה, אולם הבהירו כי בדיקות לגילוי כלבת יימשכו

צילום: צלמי וואלה!NEWS, אופיר בן חמו, ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

שלושה מקרים נוספים של כלבת התגלו היום (רביעי), כאשר בכפר ברוך ובמנחמיה שבגליל התחתון התגלו תנים החולים במחלה ובנהלל עגלה שנדבקה בה. מתחילת השנה התגלו 13 מקרי כלבת במחוז הצפון – המשך למגמה שהחלה בחודשים האחרונים והביאה ל-77 מקרי כלבת בכל 2017.

ועד עובדי השירות הווטרינרי הודיע מוקדם יותר היום על עיצומים נוכח הכוונה להפריט את השירות – לטענתם בניגוד להמלצות גורמים מקצועיים ומשפטיים. לטענת הוועד, בדיקות לגילוי מחלת הכלבת ייערכו כרגיל, ולא ייפגעו מהעיצומים.

עוד בוואלה! NEWS:
מחלוקת במשרד החקלאות: המנכ"ל בעד פיזור רעל נגד תנים, השר מתנגד
"תכנית מגירה לדילול חיות בר": האם הפתרון לגל הכלבת הוא פיזור רעל?
תן תקף צעיר בעמק בית שאן; הסחבת בטיפול במכת הכלבת נמשכת

תן חוצה את גבול ירדן ישראל. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
הכלבת מתפשטת מערבה. תן חוצה את הגבול עם ירדן, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו

בתחילת השבוע תקף תן מדריך בקורס של החברה להגנת הטבע בנחל השופט שברמות מנשה ונמלט בטרם הספיק לנשוך אותו. על אף שהמדריך לא נפגע, תקיפת התן עלולה להעיד על כך שנדבק בכלבת. המקרה מהווה עדות נוספת להתפשטות המחלה מאזור העמקים לכיוון מערב.

במשרד החקלאות ישנה מחלוקת על אופן הטיפול בהתפשטות הכלבת. מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו הודיע בשבוע שעבר כי נשקלת תכנית לפיזור רעל מהאוויר באזורים שבהם נמצאות חיות בר נוספות, מלבד תנים. אולם, השר אורי אריאל הכחיש כי ישנה כוונה כזו. אולם, במשרד פרסמו הודעה לפיה בן אליהו הורה למנהל השירותים הווטרינרים להכין "תכנית הדרגתית בה ייעשה שימוש ברעל על מנת להבטיח את בריאות הציבור באזורים המוגדרים בסיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully