וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוז העוברים בבחינות לשכת עורכי הדין - הנמוך מאי פעם

26.12.2017 / 11:30

כאלפיים מתמחים שלחו מכתב לשרת המשפטים ובו מחו על "מבחן שאיננו פתיר", שאתו עברו בהצלחה רק 34% מהנבחנים. זו הפעם הראשונה שבה נערכת הבחינה במתכונתה החדשה והמתמחים איימו כי יפנו לבית המשפט לאחר ש"טובי המומחים לא הצליחו לפתור שאלות בזמן שניתן"

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידה באחוז העוברים. סטודנטים במהלך מבחן/ShutterStock

שיעור המעבר בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין פורסם הבוקר (שלישי) והוא עומד על 34% - הנמוך אי פעם. זו הפעם הראשונה שבה נערכת הבחינה במתכונתה החדשה, והנבחנים מאיימים לעתור נגדה לבית המשפט.

כאלפיים מתמחים שלחו אתמול, עוד טרם פרסום התוצאות, מכתב חריף לשרת המשפטים אילת שקד ולראש הוועדה הבוחנת – שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון. במכתב שנשלח על ידי עורך הדין אילן בומבך, נטען כי בבחינה נפלו פגמים מהותיים. לדבריהם, ניתן זמן בלתי סביר לענות על שאלות, והבחינה התמקדה בנושאים שוליים ואזוטריים. העתק מהמכתב נשלח גם ליו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח המועצה לשלום הילד: 83% מהילדים הערבים – עניים
משרד החינוך עתר לבית המשפט לעצור את השביתה מחר
בן זוגה של אליה קדוש הואשם בתקיפת המאבטחים: "אתפוס אתכם בחוץ"

"הליך הבחינה במתכונת החדשה היה פגום מיסודו", נכתב. "חשוב להבהיר כי מרשינו אינם מלינים על זכותה של הוועדה הבוחנת ליצור מבחן קשה, אלא על העובדה שהיא יצרה מבחן שאיננו פתיר". עוד נטען כי הנבחנים במתכונת החדשה היוו למעשה "שפני ניסיון שעל גבם בוצעו שינויים מהותיים בהליך בחינת ההסמכה", וכן כי "גם טובי המומחים שגויסו לצורך פתרון הבחינה בתחומי ההתמחות שלהם, לא הצליחו לפתור את השאלות בפרק הזמן הבלתי סביר שהוקצב לכך".

המתמחים ביקשו להיפגש באופן מיידי עם שקד ואלרון כדי לשטוח את טענותיהם. אם בקשתם לא תענה, הם הזהירו כי "ייאלצו לפנות לבית המשפט". אחוז העוברים הנמוך בבחינות ההסמכה הוא שיאה של מגמה שנמשכת כבר כמה שנים, של הקשחת בחינות הסף. בתחילת החודש אף הגיע המאבק שנגע למועד הקודם של הבחינה לבית המשפט העליון – שהחליט לפסול ארבע מתוך 100 שאלות במבחן, לאחר שנקבע שהתשובות שמהן ניתן היה לבחור לא אפשרו לענות עליהן בצורה מלאה.

משרד החינוך מסר כי "בנובמבר 2016 רק 42% מאלה שניגשו לראשונה עברו את הבחינה. כעת עברו 49% מאלה שניגשו לראשונה. בנובמבר 2016 האוניברסיטאות היו נמוכות יותר מהבחינה שלנו. האוניברסיטה העברית היתה עם אחוזי מעברשל 73% ואוניברסיטת תל אביב היתה עם אחוזי מעבר של 65%. אי אפשר לומר שהבחינה עכשיו היתה הקשה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully