וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת, הדקדוק והיהדות היו נר לרגליו: גדולתו של הרב שטיינמן

מני גירא שוורץ

12.12.2017 / 20:47

הרב שטיינמן הובא למנוחות, לאחר שהלך לעולמו בגיל 104. עשרות אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה. מני גירא שוורץ, עורך "בחדרי חרדים", נפרד מהמנהיג החרדי ומנסה להסביר את סוד קסמו

צילום: יותם רונן ו"אנשי הדממה", שלומי גבאי וניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

הגדלות של מרן הגראיל שטיינמן זצ"ל - הייתה בהיותו יהודי. בטח תרימו גבה למקרא המשפט הזה, זהו, שכתבתי אותו ברצינות גמורה. שכחנו מה זה להיות יהודים - אפשר לומר גם לימנים, וגם לחרדים. אבל המנהיג הזה, לא רק שלא שכח, כל חייו היו מארג שלם של חתירה אל היעד - והוא לחיות כיהודי. יהודי צריך ללמוד תורה - אז זה מה שעשה ברוב הדקות של מאה שנות חייו. בתורה יש מערכת שלמה של כללים והלכות - אז הוא דקדק ללא התפשרות בכל תג.

את זה אבל ראינו אצל גדולי תורה נוספים. מה שייחד את הרב שטיינמן זצ"ל היה דקדוקו גם בפרקי ה"דרך ארץ" שבתורה; התנהגות, מידות, ישרות, נקיות מאינטרסים, ואמת. נקודת האמת שהייתה כה חזקה אצלו הביאה אותו לא להתפשר, לא לוותר, לא לקחת בחשבון שום אינטרס, כשזו הייתה האמת.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך להנהגה משותפת בזרם הליטאי: אלה יורשי הרב שטיינמן
לא לכתוב עליי בעיתון ולא לשאת הספדים: צוואת הרב שטיינמן נחשפת
סוף "עידן המרנים": מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן הלך לעולמו

מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - ארכיון צילום. בעריש פילמר, מערכת וואלה! NEWS
הרב שטיינמן בשנותיו האחרונות/מערכת וואלה! NEWS, בעריש פילמר

הרב לא היסס לעקוץ פוליטיקאי עליו שמע שאינו נוהג ביושר. אבל בחינניות, באמירה שיש בה גם הומור - כדי שהאיש לא יתבייש אבל את המסר יבין היטב. לצד זה שאיחה קרעים היסטוריים ביהדות החרדית; בליטאים פנימה, עם חב"ד, גור ועוד, כשראה התנהגות או הנהגה שאינה פועלת מנקודת האמת, לא היסס לפעול נגדה.

הרב שטיינמן הציב את ההנהגה והדרך שלו על פי נקודת האמת בלבד - גם אם זה עלה לו במחיר אישי כבד, להיאבק בכאלו שבשם הדת והשמרנות פעלו נגדו.

מני גירא שוורץ הוא העורך הראשי של אתר בחדרי חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully