וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איה כבדת השמיעה חזרה לקחת את ציוד הצילום - ונהרגה על פסי הרכבת

10.12.2017 / 13:38

איה, בת 17 מעכו, בילתה עם אחיה בן ה-12 בסביבת המסילה, כשרכבת דהרה לכיוונה. בשל לקות שמיעה, היא לא הבחינה ברכבת המתקרבת ונהרגה במקום. תושבי העיר זועמים שאזור המסילה לא מגודר. רכבת ישראל: "נסיבות האירוע נחקרות על ידי המשטרה"

איה אבו דבוס
נערה בת 17 
מעכו
נהרגה על פסי הרכבת. אלבום משפחתי, מערכת וואלה! NEWS
"לכל טיול כיתתי ולכל פעילות היא הייתה מביאה את המצלמה של ומצלמת את ילדי הכיתה והנופים". איה בת ה-17/מערכת וואלה! NEWS, אלבום משפחתי

מותה של איה אבו דבוס בת ה-17 מעכו שנהרגה מפגיעת רכבת ביום שישי החל לעבור כשמועה בין חברותיה. הנערות ההמומות פנו למחנך הכיתה שלהן בשלוש השנים האחרונות, כדי שיאמת את הפרטים על הטרגדיה. אולם, לצערן השמועות התבררו כנכונות.

באותו היום איה בילתה עם אחיה הקטן בן ה-12 באזור מסילת הרכבת בעכו כדי לצלם זה את זו, את השקיעה ואת הים. לקראת כניסת השבת הם החלו לשוב לשכונת ברבור הסמוכה למסילה, כדי לבקר את דודתם שמתגוררת באזור. אלא שאז איה שמה לב ששכחה את תיק הצילום שלה ליד הפסים. היא שבה לקחת אותו, כשרכבת הנוסעים האחרונה לנהריה עברה במהירות על המסילה, פגעה בה והרגה אותה.

"איה מאוד אהבה לצלם - לכל טיול כיתתי ולכל פעילות היא הייתה מביאה את המצלמה של ומצלמת את ילדי הכיתה והנופים", סיפר עג'ם. "היא מאד אהבה לצלם את הים, את חומות עכו ואת נופי העיר בכלל". בעודה מנסה לחלץ את תיק מהמסילה, איה לא שמה לב שהרכבת דוהרת לכיוונה, משום שהייתה לקוית שמיעה.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מטרים בשטח ישראל: צה"ל השמיד מנהרה התקפית של חמאס
זעם קר והיאבקות מבוימת: המשחק למצלמה משמר תודעת קיפוח ומשווע ליוזמה ישראלית
"היה פה נס": הילדים וההורים חזרו לגן שנפגע מרקטה בשדרות

פרמדיק מד"א בפסי רכבת מאחורי האצטדיון בעכו. מד"א
עבודות על מסילות זירת התאונה בעכו, שישי/מד"א

אולם, לקות השמיעה שלה לא מנעה ממנה להצטיין בלימודים ולהיות אהובה על חבריה לכיתה, כפי שסיפר עג'ם. "היא תמיד הייתה חייכנית, פשוט נערה נפלאה", שיתף. "אף על פי שהייתה הקטנה ביותר בכיתה, היא הייתה לוחמת והתגברה על כל הקשיים והמוגבלויות שהיו לה. היא רצתה ללמוד ולהצליח ולהיות כמו כולם והיא עשתה זאת. היא לא נפלה מהאחרים ואף התעלתה עליהם והשיגה ציונים מאד גבוהים. היא הייתה ברביעייה הראשונה בכיתה".

טקס לזכרה נערך היום (ראשון) בבית הספר אורט מקיף על שם חילמי שאעפי בעכו. אחרי הטקס, שהתקיים בחצר בית הספר, התכנסו התלמידים יחד עם אנשי החינוך בכיתותיהם ושוחחו על האירוע הטרגי. "כל מורה דיבר הבוקר עם הכיתה שלו על מה שקרה, ענה על שאלות והדגיש שיש ללמוד מזה ולהיזהר להבא מכניסה למקומות מסוכנים", תיאר עג'ם. "זו טרגדיה אמיתית, אבל אנחנו מאמינים שזה מה שהיה כתוב לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תחנת רכבת עכו, יולי 2015. אדריאן הרבשטיין
תחנת הרכבת בעכו, 2015/אדריאן הרבשטיין

איה הותירה אחריה את הוריה, אנואר ואחמד, אחות תאומה ושני אחים. הלוויתה צפויה לצאת אחר הצהריים ממסגד אל-ג'זאר אל בית העלמין המוסלמי בעיר. מותה בטרם עת עורר זעם רב בעיר, משום שהשטח שבו היא ואחיה שהו לא הוקף בגידור. "אני לא מבין איך רכבת ישראל משאירה בלי גידור מקום כזה ליד שכונת מגורים ואצטדיון כדורגל", אמר לוואלה! NEWS אדהם ג'מל, סגן ראש העיר. אולם לטענתו כבר הבוקר החלה מהנדסת העיר במגעים בעניין מול חברת הרכבת. התאונה אירעה בקטע דרך שנמצא אחרי עיקול חדש בדרך ולטענת הרכבת הנהגים לא יכולים לבלום כשהם רואים מישהו על הפסים, לכן יש להימנע משיטוט בסביבת המסילה, גם בלילה, בשבת, וכשלא רואים רכבת באופק. "גם כשהמסילה שקטה למראית עין עדיין עוברים כלים הנדסיים", אמר גורם ברכבת שבקיא בתאונות אלה.

לדבריו, יש המון מערכות ומצלמות וסיורים שנועדו למנוע טרגדיות על הפסים וכי "האמצעים המותקנים בישראל הן מהמתקדמים בעולם". עם זאת הוא ציין כי יש 1,500 ק"מ של מסילה בישראל ומי שרוצה לפרוץ לשטח מסילה יצליח. "גם אם יגדרו הכול, יהיו שיקפצו מעליהם. כמו שלא חוצים את כביש החוף במקום לא מוסדר, כך לא מתפרצים לשטח מסילה".

מרכבת ישראל נמסר: "אנו מצרים צער רב על האירוע הקשה ומשתתפים באבלה של המשפחה. רכבת ישראל עושה כל מאמץ למנוע אירועים כאלה ולהסביר לציבור את הסכנה של שהיה בקרבת מסילה. טווח העצירה של רכבת הוא כקילומטר, ואנו נמצאים בחודשים האחרונים בבחינת אמצעים לזיהוי והתראה מטווח רחוק. אנו מבקשים שוב מהציבור שלא להיכנס לשטח המסילה וסביבתה. כל העושה זאת מסכן את חייו וחייהם של אחרים. נסיבות האירוע נחקרות על ידי המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully