וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפזורה הבדואית חוששים מהשלכות הפיגוע בערד: "יפגע במערכת היחסים"

5.12.2017 / 6:10

בעקבות מעצר שני החשודים ברצח החייל רון יצחק קוקיא בערד, חוששים הבדואים בנגב מפגיעה במרקם החיים באזור: "אם זה באמת הם, צריך לירוק עליהם. כל הפרנסה שלנו נמצאת בערד". קרובי החשודים: "יכול להיות שאחד מהם הודה מהלחץ, אנחנו לא מאמינים"

צילום: שי מכלוף

לאחר שהשב"כ התיר אתמול (שלישי) לפרסם כי שני החשודים ברצח החייל רון יצחק קוקיא בערד ביום שישי האחרון הם תושבי הפזורה הבדואית, חוששים הבדואים בנגב חוששים כי מעשה הרצח יפגע אנושות במרקם החיים המשותף באזור. "אם זה באמת הם, צריך לירוק עליהם", אמר לוואלה! NEWS תושב הפזורה. "זו בושה, מי עושה דבר כזה? שיזרקו אותם לכלא לכל החיים אם הם עשו את זה".

תושב אחר שמתגורר באזור כסייפה אמר: "בטח שזה יפגע במערכת יחסים, יש לנו הרבה עסקים בערד, הרבה אנשים שנמצאים שם, יש במשפחה שלנו הרבה חיילים. זה לא קל, כל הפרנסה שלנו נמצאת בערד. מילא אם זה היה מישהו מהשטחים, אבל בדואי? זה יפגע במרקם חיים, זה דבר נוראי לעשות".

אירוע דקירה בערד 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הדקירה בערד/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

קרובי המשפחה של העצורים טענו כי לא יתכן שממשפחתם יצאו הרוצחים, וכי מדובר בחשדות שלא ידוע אם הם נכונים. בן הדוד של החשודים אמר כי אחד מהם לומד במכללת אשקלון: "שניהם לא קשורים לתיק. אין מצב שהילדים האלה עשו משהו. אנחנו עדיין לא יודעים שום דבר, הילדים בחקירות, יש חשדות , יכול להיות שאחד מהם הודה מהלחץ אבל אנחנו לא מאמינים בכלל".

קרוב משפחתם של העצורים התייחס לפיגוע עצמו וגינה אותו: "אנחנו משפחה אמינה, יש לנו חיילים שמשרתים בצבא ואנחנו לא מקבלים את זה בכלל ואני מקווה מאוד שזה לא נכון. אני לא חשבתי בחיים שיקרה דבר כזה באזור הזה".

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
החייל רון קוקיא שנדקר למוות בערד/דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום כי שב"כ עצר שני אחים תושבי הפזורה הבדואית, ביממה שלאחר הפיגוע. להערכת גורמי החקירה, הממצאים שנאספו עד כה במסגרת החקירה בשב"כ מצביעים על כך שמדובר בפיגוע טרור שבוצע על רקע לאומני.

במהלך החקירה קשר עצמו אחד החשודים לביצוע הרצח והוביל את חוקרי השב"כ להסגרת נשקו של החייל שנחטף במהלך הפיגוע. חקירת החשודים נמשכת. אביהם של החשודים אמר לקרוביו כי הוא "מגנה את הפיגוע, הילדים שלי חפים מפשע, הם לא יעשו דבר כזה. אני בהלם מזה שהם נעצרו". עורך דינם של החשודים, אייל אביטל, אמר כי "המשפחה מגנה בכל תוקף את הרצח. מדובר בחשד ראשוני בלבד, ואסור לנו להסיק מסקנות נמהרות".

רון קוקיא הובא למנוחות שלשום בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב, בנוכחות קרוב לאלף בני אדם. בין המשתתפים היו שר המדע אופיר אקוניס, ח"כ אורן חזן (הליכוד), ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, אלוף פיקוד דרום אייל זמיר, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה אהרון חליוה ואלוף (במיל') גדי שמני. "אנחנו חיים במציאות מורכבת, כוחותינו פועלים בכל מקום, והרוצים הנתעבים ייתפסו היכן שלא יהיו", אמר אקוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully