וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז תחילת שנת הלימודים: עשרות מוסדות חינוך הוצתו במגזר הבדואי בנגב

19.11.2017 / 23:24

25 דליקות פרצו בכיתות לימוד, בגני ילדים ואף במשרדיהם של מנהלי המוסדות החינוכיים המשרתים את המגזר בדרום. ברשות הכיבוי חושדים שמדובר בהצתות מכוונות, על רקע סכסוכים בין חמולות ומינויים מעוררי מחלוקת בהנהלות המוסדות. גורם חינוכי: "חייבים לעשות כאן סדר"

הצתה. ShutterStock
עשרות הצתות במוסדות חינוך במגזר הבדואי בנגב/ShutterStock

מתחילת שנת הלימודים הוצתו 25 כיתות בבתי ספר, חדרי מנהלים וגני ילדים במגזר הבדואי בנגב. על פי נתוני רשות הכיבוי, רק בחודש וחצי האחרונים, שישה בתי ספר ושישה גני ילדים עלו בלהבות. לטענת הרשות, במרבית המקרים מדובר בהצתות שנגרמו ככל הנראה על רקע סכסוכים בין חמולות וכן בעימותים על רקע זהותו של מנהל בית הספר.

רק היום (ראשון) הוצתו שש כיתות בבית הספר אבו עוביידה שברהט. במשטרה חושדים כי מינוי סגן מנהל שלא מצא חן בעיניי המשפחות שילדיהם לומדים בבית הספר, הוא הגורם להצתת המבנים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נחקר בפעם השישית; שמרון קיבל הצעה להיות עד מדינה
למרות בקשת הוריה: צעירה שתקפה את אביה לא תורשה לחזור לביתה
הכנתם מטריות? מזג אוויר גשום במישור החוף ובצפון הארץ

ישוב בדואי ברהט. ראובן קסטרו
החשד: התנגדות למינוי סגן המנהל הוביל להצתה. רהט/ראובן קסטרו

באירוע אחר שהתרחש בשבוע שעבר פרצה דליקה בבית ספר חדש שהיה אמור להיפתח היום ברהט. גם במקרה זה החשד הוא שהשריפה נגמרה בעקבות הצתה מכוונת של עשר כיתות בתוך המבנה.

כמו כן, בתקוה האחרונה הוצתו ארבעה גני ילדים ברהט, שני גנים בשגב שלום, בהם גם שני גנים לילדים לקויי שמיעה. גם חדר המנהלת אשכול גנים באל-עזאזמה הוצת.

"זו בהחלט תופעה מדאיגה", אמר גורם חינוכי המעורה בפרטים. "למעט מקרים בודדים, ברוב האירועים מדובר בהצתות, וכמובן שלא כולם מדווחים. הרקע המשותף לכל הצתות הוא תמיד מינויים בבתי הספר והגנים שלא כולם מסכימים להם. צריך לעשות סדר בדברים האלה, מדובר במאות אלפי שקלים שיורדים לטמיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully