וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הכניסה למנהרת הטרור שפוצצה - מהצד הפלסטיני

בכלי תקשורת פלסטיניים חשפו את הפתח העמוק של המנהרה שנחפרה והושמדה על ידי צה"ל בתחילת השבוע, כשסביבו אמבולנסים ודחפורים המשתתפים במאמצי החיפוש של המחבלים שנפגעו בפיצוץ

צלמים זמניים מורשים

סרטון שפורסם היום (שישי) בכלי התקשורת הפלסטינים חושף את הכניסה מרצועת עזה למנהרת הטרור שפוצצה השבוע סמוך לקיבוץ כיסופים. בסרטון נראית הכניסה למנהרה שנחפרה לעומק רב, כשמסביבה אמבולנסים ודחפורים - המשתתפים במאמצי החילוץ והאיתור של המחבלים שנפגעו בפיצוץ.

פתח מנהרת הטרור שפוצצה ברצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים, מערכת וואלה! NEWS
הכניסה למנהרת הטרור ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת פלסטיניים

אתמול אמר בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר כי ארגונו מסרב לתנאים שהציב צה"ל, ולפיהם ישיב את גופות המחבלים שנהרגו בפיצוץ המנהרה באזור כיסופים, רק תמורת מידע על החללים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. שניים מאנשי הארגון נהרגו בהשמדת המנהרה ביום שני, ועוד עשרה משורות הג'יהאד האסלאמי, שהודיע כיום כי חמישה נעדרים נוספים מהפיצוץ אינם בחיים.

בהודעה מיוחדת שמסר אמש א-זאהר, הוא הדגיש כי לא יועבר שום מידע לישראל על גורל הנעדרים עד לשחרור אסירים מבתי הכלא, וכינה את התנאי שהציב אתמול מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי "סחיטה מבחילה". הוא אמר כי מבחינת הפלסטינים, נעדרי המנהרה "קבורים בארצם", בהתייחסותו לכך שחמאס רואה בישראל שטח כבוש.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
היערכות צה"ל באזור זיקים בעקבות הרס המנהרה השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

דבריו של א-זהאר מגיעים לאחר שאתמול אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, כי ישראל לא תאפשר איתור מחבלים בהריסות המנהרה שהותקפה בגבול עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים. האלוף מרדכי אמר את הדברים בעקבות בקשת ארגון הצלב האדום לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שטופלה על ידי צה"ל השבוע.

בעקבות בקשת הארגון, האלוף מרדכי שוחח בנושא עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הבהיר במהלך השיחה כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים.

משפחתו של החייל אורון שאול, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הגיבה גם היא לבקשת הצלב האדום ואמרה כי היא מקווה ש"ממשלת ישראל לא תעז להיענות לבקשת חמאס כל עוד הם לא משיבים את אורון. אורון נחטף למנהרה שאנשי חמאס מפרו, וכבר למעלה משלוש שנים מוחזק בעזה על ידם תוך שהם אינם מאפשרים לאנשי הצלב האדום לברר מה מצבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully