וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור של פרארי בכותל חולל סערה: "אין מקום לתצוגות ראווה במקום כזה"

3.11.2017 / 15:02

השר לשירותי דת דוד אזולאי מתח ביקורת על החלטת רב הכותל שמואל רבינוביץ' לאשר להנהלת חברת מכוניות היוקרה לבקר במקום בליווי עשר מכוניות. הרב רבינוביץ': "היענות תמימה לבקשה לאפשר חניה למספר דקות בשעת בוקר מוקדמת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

עשר מכוניות פרארי חנו הבוקר סמוך לרחבת הכותל המערבי, כחלק מחגיגות 70 שנה לחברת מכוניות היוקרה. המהלך עורר זעם בקרב שורת גורמים, ובהם השר לשירותי דת דוד אזולאי. בעקבות הביקורת, הודיע רב הכותל והמקומות הקודשים שמואל רבינוביץ' כי ביום ראשון ייערך תחקיר לאירוע על מנת למנוע אירועים מסוג זה בעתיד.

חניון הכותל המערבי נחשב מקום שאליו נכנסים רק רבנים, אישי ציבור וידוענים באישור מראש. הוא נמצא מרחק עשרות מטרים בודדים מקיר התפילה. הרב רבינוביץ' הסביר כי "האירוע היה היענות תמימה לבקשה לאפשר חניה בשעת בוקר מוקדמת למספר דקות של סיור בירושלים שערכו חברי ההנהלה הבינלאומית של יצרנית הרכב", וכי לא נגבה תשלום בגין הביקור. בשיחה עם השר אזולאי הוא הוסיף כי "לא הייתה כל כוונה לתצוגת מכוניות, וכי המנכ"ל וכלי הרכב עזבו את המתחם לאחר עשר דקות".

השר אזולאי אמר כי הביע בפני הרב רבינוביץ' את מורת רוחו מהמקרה, וכי "אין כל מקום לתצוגות ראווה במקום קדוש כזה". לדברי אזולאי, סוכם כי ביום ראשון הקרוב תתקיים ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר "על מנת להפיק פקחים ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".

מכוניות פרארי בחניון הכותל המערבי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות פרארי חונות סמוך לכותל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS

בין אלה שהעבירו ביקורת על הנהלת הכותל המערבי הייתה התנועה הדתית הליברלית נאמני תורה ועבודה, שהאשימו כי "האישור ניתן למיזם מסחרי גרידא, במיוחד כשמדובר במכונית שהינה ההפך הגמור מ'והצנע לכת עם אלוקיך'. האם צבעה האדום של המכונית סמוק יותר מכל אדם אחר שבא להתפלל? כאתר לאומי אין להפוך את הרחבה לגימיק מסחרי והדבר צורם במיוחד על רקע העובדה שמשנה לשנה מתרבות החמרות הצניעות ברחבה, אך הן ממוקדות רק בצניעותן של נשים, וכלל לא בצניעות במובנה הרחב".

הקרן למורשת הכותל מסרה בתגובה: "הכותל המערבי הינו האתר החשוב ביותר לביקורי ישראלים ותיירים במדינת ישראל. במסגרת זו פנתה יצרנית הרכב, שהנהלתה העולמית מבקרת בישראל וראתה את פסגת הביקור בכותל המערבי, בבקשה לאפשר לנציגיהם לבקר לזמן קצר ברחבת הכותל המערבי וזאת בשעה שחניון הרכב שבסמוך לרחבת הכותל פנוי. מדובר בביקור ולא באירוע יחסי צבור והראיה לכך היא כי למבקרים לא התלוו כלי תקשורת או צלמים והתפוצה ברשת נעשתה ע"י עוברי אורח בלבד. ביקורים מסוג זה נעשו בעבר פעמים רבות".

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ', יוני 2011. עומר מירון
"היענות תמימה לבקשה". הרב רבינוביץ'/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully