וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בסוריה וספרד דורשת בחירות בקטלוניה | כותרות השבת

צה"ל תקף שלושה תותחים של המשטר הסורי. בספרד דרש ראש הממשלה את פיזור הפרלמנט בקטלוניה לאחר משאל העם. גרמניה אישרה את עסקת הצוללות ובן 13 נפצע קשה בקטטה בחוף בבת ים

צה"ל תקף בסוריה עקב זליגת ירי נוספת

ארבע נפילות זוהו הלילה (שבת) בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, כתוצאה מזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ובטרם הנפילות אזעקות הושמעו ביישובי האזור.

בתגובה לכך, תקף צה"ל שלושה תותחים של המשטר הסורי. "גם אם מדובר בזליגה, מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית", נמסר מדובר צה"ל, שהבהיר כי היו חמישה שיגורים אף שזוהו רק ארבע נפילות. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".

צבא סוריה הגיב לתקיפה, ומסר כי היא הוכחה לשיתוף הפעולה של ישראל עם ארגוני טרור באזור. עוד הזהיר את ישראל מפני השלכות "הפעולות התוקפניות שלה", והטיל עליה את האחריות לתוצאותיהן.

ספרד: לא נשתלט על קטלוניה - אך נצמצם את כוחה

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי הודיע היום, בסיומה של ישיבת ממשלה מיוחדת לאישור הצעדים להשתלטות ישירה על קטלוניה, כי לא יופעל הסעיף שמאפשר זאת. זאת, ברקע משאל העם השנוי המחלוקת לעצמאות קטלוניה, שהורכז בלתי חוקי. סעיף 155 של החוקה מאפשר לה לקבוע שלטון ישיר בקטלוניה בעת משבר ומעולם לא נעשה בו שימוש במדינה הדמוקרטית.

ואולם, ראחוי הבהיר כי יש "לרסן את הפרלמנט הקטלאני" ודרש שיתקיימו בחירות הממשלה האזורית בתוך שישה חודשים. כמו כן, טען כי נתוני הכלכלה הקטלאנית "מדאיגים" וכי אם הייתה מכריזה עצמאות, כלכלתה הייתה קורסת.

גורמים בישראל: גרמניה אישרה את עסקת הצוללות - עם הסתייגות

ממשלת גרמניה נתנה אור ירוק להמשך קיומה של עסקת הצוללות מול ישראל, במסגרתה יירכשו צוללות נוספות על ידי ישראל – כך לטענת גורמים ישראלים המעורים בנושא. לדבריהם, בתקופה האחרונה התקיים תהליך מסודר במעורבות ישירה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובשיתוף עם המועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון.

הגרמנים הוסיפו לעסקה סייג: שלא יימצא דופי-פלילי בהתנהלותם בעסקה של דרג מקבלי ההחלטות או הפקידות הבכירה שהייתה מעורבת בקבלת ההחלטות. הסייג הוכנס לעסקה על רקע ההתפתחויות בתיק 3000 המכונה גם "פרשת הצוללות".

מצרים: לפחות 55 שוטרים נהרגו בפשיטה

לפחות 55 שוטרים מצרים נהרגו אמש במהלך פשיטה על דירת מסתור של חמושים קיצוניים באזור גיזה. כוחות הביטחון הגיעו לדירה בעקבות מידע מודיעיני על החשודים ששהו במקום, ומשתייכים לקבוצות הקיצוניות במדינה, שבין היתר הוציאו לפועל לאחרונה פיגועים באתרים נוצריים בקהיר.

בדירה היו אמורים להיות שמונה חשודים בהשתייכות בארגון חאסם, שאחראי על פיגועים נגד שופטים ושוטרים מצרים בשנה שעברה. לפי גורמי ביטחון מצרים, החשודים ניסו לברוח לאחר חילופי האש, והמשיכו לירות לעבר אנשי כוחות הביטחון שגיבו את הכוח ממבנים סמוכים. כמו כן, טענו כי החשודים השתמשו בחומרי נפץ במהלך ההתקפה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אפגניסטן: 72 בני אדם נהרגו בשני פיגועי התאבדות במסגדים

72 בני אדם נהרגו בשני פיגועי התאבדות במסגדים בקאבול שבאפגניסטן, בהם ילדים. לפי הרשויות, אחד המחבלים התפוצץ במסגד שיעי במערב העיר, במהלך תפילות יום שישי, שם נהרגו לפחות 39 בני אדם. במתקפה נוספת, נהרגו 33 בני אדם במסגד במרכז העיר.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל הבוקר אחריות לביצוע המתקפה הראשונה, אולם מהימנות ההצהרה של הארגון הסוני מוטלת בספק מאחר שלא סיפרה כל הוכחה לכך.

המתקפה השנייה, כך על פי הרשויות, כוונה ככל הנראה למנהיג מקומי ממפלגת ג'מיאת-א אסלאמי אפגנסיטן, אויבת של הטאליבן. אף ארגון עדיין לא קיבל אחריות למתקפה הזו.

נער בן 13 נפצע קשה בקטטה בחוף הים בבת ים

נער בן 13 נפגע הלילה בקטטה ונפצע באורח קשה בסמוך לחוף הגולשים בדרך בן גוריון בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיע למקום העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים שיבא שבתל השומר כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, עם פגיעת ראש.

פרמדיק מד"א ישראל בן יהודה שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו קבוצת נערים, על החול שכב נער כבן 13 מחוסר הכרה, הוא סבל מפגיעה בראשו וחבלות בפנים, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אתו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

גל מקרי כלבת בצפון: ילד ננשך בידי תן; פרה ועגל נמצאו נגועים

ילד ננשך אמש על ידי תן בגני חוגה שליד בית שאן. הילד, שהיה במקום עם משפחתו, נפצע באורח קל מאוד והתן נלכד ונשלח לבדיקה על מנת לברר אם נגוע בכלבת. בסמוך לאזור ננשכו על ידי תנים לפני ימים אחדים פרה ועגל, ונמצאו נגועים בכלבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully