וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר התחלתי - 200 אלף שקל: כסאו של הרב עובדיה יוסף מוצע למכירה

8.10.2017 / 9:13

הכיסא, שיש שמייחסים לו סגולות רבות, שימש את מנהיגה הרוחני של ש"ס בבית הכנסת היזדים בירושלים. לאחר מותו של הרב, נרכש הכיסא בידי מתפללי בית הכנסת ומאז הסתובב ברחבי הארץ. "אלפים ישבו עליו", סיפר אחד מבעליו הנוכחיים

כיסאו של הרב עובדיה יוסף המוצע למכירה פומבית בפעם השניה 7 באוקטובר 2017. אפי גלעד, מערכת וואלה! NEWS
יוצע למכירה בפעם השנייה. כיסאו של הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, אפי גלעד

ארבע שנים לאחר פטירת מנהיגה הרוחני של ש"ס, מוצע שוב כסאו של הרב עובדיה יוסף למכירה לכל המרבה במחיר. מדובר באותו כיסא עליו ישב הרב בזמן שהעביר את שיעוריו השבועיים בבית הכנסת "היזדים" בירושלים במשך שנים רבות. המחיר ההתחלתי: 200 אלף שקלים.

הכיסא שייך בשנים האחרונות לשני אנשי עסקים חרדים, אחד מהם הוא איציק סיטון ממרכז הארץ. הוא נרכש עם מותו של הרב בידי אנשי בית הכנסת שבו העביר את שיעוריו, ומאז הסתובב ברחבי הארץ. "אלפי אנשים מכל רחבי הארץ ישבו עליו", העיד סיטון בשיחה עם וואלה! NEWS. "הוא עבר בחופות, בריתות, כנסים ציבוריים ואירועים שונים, ובמהלכם אנשים שנזקקו לרפואה, זיווג, ברכה או ישועה ישבו עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
רבבות קראו לאחדות במדריד וברצלונה: "קטלוניה, אוהבים אותך"
הרצח בכפר קאסם: מתחזקת ההערכה - ראובן נרצח על רקע לאומני
נשמעים לחמינאי: המיליציה שסוללת את הדרך של איראן אל דמשק

אריה דרעי ועובדיה יוסף 1997. ראובן קסטרו
הרב יוסף עם אריה דרעי, יו"ר ש"ס הנוכחי/ראובן קסטרו

אחד האירועים הבולטים שבו "כיכב" הכיסא התקיים ערב הבחירות לכנסת ה-20 לפני יותר משנתיים. ש"ס קיימה כנס בחירות ענק בהיכל "מנורה-מבטחים" בתל-אביב והציבה על מרכז הבמה את הכיסא, עליו הונחו הכובע והגלימה המוזהבת ששימשו את הרב יוסף בחייו, במה שנועד להמחיש את החלל הרוחני והמנהיגותי שהותיר אחר פטירתו.

לדברי סיטון, אנשים מייחסים לכיסא סגולות לישועה, ובחלק מהמקרים הכיסא גרף רווחים כספיים נאים שהלכו כתרומה לעמותה המסייעת למשפחות נזקקות. "אנשים עד היום רוצים לבוא אליי הביתה", אמר.

עכשיו, השניים מציעים את הכיסא למכירה במחיר התחלתי של 200 אלף שקלים - לכל המרבה במחיר. "אנחנו רוצים לזכות אחרים", אמר. בידי השניים הוכחות לכך שמדובר בכיסאו של הרב עובדיה, ובהן בין השאר – תיעוד של הרכישה מהגבאים של "היזדים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ש"ס מציגה: הכיסא הריק. יותם רונן
כיסא הרב בכנס הבחירות של ש"ס ב-2015/יותם רונן

זו כבר הפעם השנייה שבה עומד כסאו של הרב למכירה, והפעם השלישית שבה יימכר כיסא שעליו ישב. הפעם הראשונה שבה נמכר הכיסא הייתה כשבית הכנסת עצמו נקלע לקשיים, ומכר כיסא אחר של מרן. גם אז נמצא קונה שתרם תמורתו כ-100 אלף שקלים שהעניקו ל"יזדים" הזדמנות להתאוששות כלכלית קטנה.

בפעם הנוספת, הכיסא עלה לכותרות לפני כחמש שנים כשנעלם מבית הכנסת שבו התפלל הרב, ואילו המתפללים חשדו כי נגנב לצורך מכירה. לאחר חיפושים התברר כי הכיסא הושאל על ידי אחת המשפחות והוא הושב בשלום למקומו. לפני מכירתו בפעם הראשונה, החליטו בבית הכנסת לבטח את הכיסא שכעת מוצע שוב למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully