וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנער רחוב למפקד בצה"ל: הצעיר שהשתקם מהבריחה מהבית והפך ללוחם

גל עזב את הבית בגיל 13 והצטרף לקבוצת נערי רחוב, ובמשך שלוש שנים נעצר 17 פעמים עקב שתיית אלכוהול ואחזקת סמים. לאחר שחזר למשפחתו, שאספה את השברים מאז בריחתו הפתאומית מהבית, הגשים את חלומו והצטרף לחטיבת הנח"ל

גל שהשתקם מהחיים ברחוב והתגייס לחטיבת הנח"ל. 21 בספטמבר 2017. באדיבות דובר צה"ל, דובר צה"ל
נעצר לא פחות מ-17 פעמים ואחרי שלוש שנים חזר הביתה. גל/דובר צה"ל, באדיבות דובר צה"ל

גל נולד וגדל ביבנה, ובגיל 13 החליט לעזוב את ביתו ואת משפחתו ללא הודעה מוקדמת. לעזיבתו קדמה תחושה חזקה של חוסר שייכות, שבעקבותיה התחבר לנערים כמותו, שעזבו את ביתם והצטרפו לסצנת הפאנק בתל אביב. בהיותו הצעיר בחבורה של נערים בני 16 ו-17 בתל אביב, נעצר 17 פעמים בידי המשטרה בגין עבירות של שתיית אלכוהול, אחזקת סמים, התפרעויות וונדליזם.

למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, משפחתו לא הצליחה לאתר אותו. אחרי שלוש שנים, כשהיה בן 16, פגש גל את אחיו ברחוב במקרה. לדבריו, משפט שאמר לו אחיו נחקק בזכרונו: "בוא הביתה ותראה מה עשית לאימא".

כשחזר לבית משפחתו ביבנה, גילה גל כי המשפחה עברה לאשקלון. בבית המשפחה הוא מצא כי אמו סובלת משיתוק בפלג גופה השמאלי, שהוגדר בידי רופאיה כתוצאה של טראומה נפשית. הוא חזר למשפחתו למרות התנגדותו של אביו, ואמו עברה שיקום פיזי ונפשי ארוך בעקבות עזיבתו הטראומטית.

עוד בוואלה! NEWS
קרובי הלכודים במקסיקו סיטי מתפללים: "אי אפשר לדמיין את הכאב"
עקב תקלה: מטוס ועליו 180 נוסעים נחת נחיתת חירום בנתב"ג
אבו מאזן נאם באו"ם: להביא לסיום האפרטהייד הישראלי בפלסטין

גל שהשתקם מהחיים ברחוב והתגייס לחטיבת הנח"ל. 21 בספטמבר 2017. באדיבות דובר צה"ל, דובר צה"ל
חולם להקים עסק משלו עם השחרור מצה"ל. גל/דובר צה"ל, באדיבות דובר צה"ל

גל החליט שברצונו להשתקם והשלים 12 שנות לימוד בפרויקט "הילה". לאחר מכן, החל לעבוד בנגרייה של אביו, והחליט שירצה להיות לוחם בצבא. הוא התעקש על מנת להתגייס, עבר בדיקות רפואיות שהוכיחו כי הוא כשיר לשרת בצה"ל ולאחר מכן התגייס לחוות השומר של חיל החינוך והנוער. בבסיס טירונים זה, שמקדם אוכלוסיות מורכבות ומכשיר לטירונות חיילים מרקע קשה, גיבש גל את חלומו להצטרף לחטיבת הנח"ל.

בסוף הקורס בחוות השומר, התגייס גל לתפקיד לוחם בגדוד 932 בחטיבה. הוא יצא לקורס מפקדים והוביל חיילים תוך כדי לימוד ניסיון חייו. לאחר שישתחרר, חולם גל להשלים את לימודיו לבגרות מלאה, להמשיך לעבוד עם אביו בנגרייה ולפתוח עסק משלו. הוא מתגורר כיום עם אמו ואחותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully