וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ממשיכה לאיים: "צפון קוריאה תושמד אם תמשיך בהתנהלותה"

שגרירת ארה"ב באו"ם היילי הזהירה כי המשך פיתוח תוכנית הגרעין של פיונגיאנג יביא לתגובה חריפה. "אנו מנסים לפתור זאת בצורה דיפלומטית, אם זה לא יצליח - שר ההגנה ידאג לכך". טראמפ סיכם עם נשיא דרום קוריאה על הידוק הסנקציות

תום זואילי

מתיחות בקוריאה הצפונית - כל הפרטים

- שגרירת ארה"ב באו"ם: "קוריאה הצפונית תושמד אם תמשיך בהתנהגותה"
- נשיא ארצות הברית ונשיא קוריאה הדרומית שוחחו בטלפון בעקבות סדרת הניסויים שערכה פיונגיאנג
- לאחר השיחה, עקץ טראמפ בחשבון הטוויטר את מנהיג קוריאה הצפונית וכינה אותו "איש הטילים"
- מנהיגי שתי המדינות סיכמו להדק את הסנקציות נגד קוריאה הצפונית

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך באיומים על קוריאה הצפונית. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הזהירה אתמול (ראשון) כי "קוריאה הצפונית תושמד אם תמשיך בהתנהלות חסרת האחריות ותוסיף לפתח נשק גרעיני וטילים בליסטיים". היילי הוסיפה כי "אף אחד לא מעוניין במלחמה, אנו מנסים לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות, אם זה לא יעבוד – הגנרל ג'יימס מאטיס, שר ההגנה, יטפל בזה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח אתמול בטלפון עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בנוגע לאיום הנשקף מקוריאה הצפונית לנוכח סדרת הניסויים שערכה לאחרונה. השניים הסכימו להגביר את הלחץ על המדינה באמצעות סנקציות כלכליות. מיד לאחר הפגישה צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו ועקץ את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "מה שלום איש הטילים?", כתב טראמפ.

עוד בנושא:
בלי מקלטים, חשופים לטילי צפון קוריאה: חוסר האונים של אזרחי יפן
בזים לסנקציות: קוריאה הצפונית הציגה את הטיל ששוגר לשמי יפן
שיגור הטיל בצפון קוריאה: המסר של קים לפני נאום טראמפ באו"ם

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בקונגרס היהודי העולמי, ניו יורק, 25 באפריל 2017. רויטרס
היילי/רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות על פיונגיאנג בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה לפני כשבועיים. סבב הסנקציות האחרון כלל איסור על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, וכן הגבלות על יצוא דלקים אליה. עם זאת, הנוסח רוכך משמעותית מזה המקורי שהעלתה ארצות הברית, שכלל אמברגו נפט והקפאת נכסיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. ההצעה המרוככת אפשרה את תמיכתן של סין ושל רוסיה, המחזיקות בזכות וטו בדומה לארצות הברית.

בתוך כך ויועציו הביטחוניים הבכירים אמרו שלשום כי ישנן אופציות צבאיות פתוחות להתמודדות עם המשבר בחצי האי הקוריאני. זאת, למרות דעתם של מומחים צבאיים, שאמרו לא מכבר לטראמפ וליועציו כי אין אפשרויות טובות כאלה.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים צופה בשיגור בשבוע שעבר/רויטרס

בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבסיס חיל האוויר האמריקני באזור וושינגטון, הצהיר טראמפ כי האופציות של צבא ארצות הברית חזקות, זאת במידה שיצטרך להגיב לאיומים מצד פיונגיאנג. "לאחר שראו את היכולות שלנו ואת המחויבות שלנו למשימה היום, אני יותר בטוח מאי פעם שהאופציות שלנו להתמודדות עם האיום הזה הן גם יעילות וגם מדהימות", אמר טראמפ.

שלשום הבהיר מנהיג קוריאה הצפונית כי מטרתו היא יצירת "שיווי משקל" בכוח הצבאי מול ארצות הברית. "מטרתנו הסופית היא להשיג שוויון כוחות אמיתי מול ארצות ברית, ולגרום לשליטיה לא להעז אפילו לדבר על אופציה צבאית מול קוריאה הצפונית", אמר קים.

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully