וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מגיב למשפחות הנעדרים: "אסור לחזור על הטעות בעסקת שליט"

27.8.2017 / 13:32

השר השיב לדברי הביקורת שהוטחו בו בעקבות התפטרות מתאם השבויים והנעדרים במשרד רה"מ. "שבעה ישראלים נרצחו בעקבות מעורבות ישירה או עקיפה מהעסקה, יש לאמץ את דוח שמגר ולעמוד מול אויבינו", אמר השר. אמו של אורון שאול: "מעודד הפקרת חיילים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: שמחה גולדין בטקס האזכרה לבנו: "ליברמן הפקיר את אורון והדר")

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (ראשון) לביקורת שמתחו נגדו משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס ברצועת עזה, בעקבות התפטרותו של מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, אלוף-משנה במילואים ליאור לוטן. "אין לחזור על הטעות בעסקת שליט", אמר ליברמן. "202 ממשוחררי אותה עסקה נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא בישראל. שבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה".

השר ליברמן ציין כי "באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה". ליברמן הוסיף כי סנוואר מציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי לחילופי שבויים. "לפני שימונה מחליף ללוטן, חשוב לאמץ את דוח שמגר במלואו, ובכך לשרטט גבולות גזרה ברורים למדינת ישראל ולשליחים מטעמה, ובעיקר לעמוד נחושים מול אויבינו, ולהבהיר להם שאין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחון עם ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
חקירות נתניהו: עד המדינה הרו ישוב השבוע לארץ וישלים את עדותו
הוריקן "הארווי" כבר מאחורי טקסס, אך מאמצי השיקום ייקחו שנים
שבועיים לאחר שרלוטסוויל: 26 תקריות אנטישמיות בארה"ב

הנחת אבן פינה לבית המורשת ללוחם הדרוזי במעמד שר הביטחון, השייח' מוואפק טריף והתורם חיים סבן, בכפר כיסרא-סמי. אייל מרוגלין, מערכת וואלה! NEWS
"אסור לחזור על הטעות בעסקת שליט", שר הביטחון ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אייל מרוגלין

דוח ועדת שמגר אותו ליברמן קרא לאמץ הוגש ב-2012 וקבע כללים ומדיניות עתידית לניהול משא ומתן על שבויים ונעדרים. הקבינט המדיני-ביטחוני קיים בתחילת השנה דיון במסקנות הדוח, אך הוא לא אומץ עדיין על ידי הקבינט באופן רשמי.

ליברמן ביקש להודות ללוטן על עבודתו, וציין כי הוא מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושאול. הוא הוסיף כי הוא ממשיך להיות מחויב באופן אישי להשיב לישראל את הנעדרים המוחזקים ברצועת עזה. "אני רואה בכך חשיבות ערכית ומוסרית עליונה, בראש ובראשונה כלפי המשפחות, וכלפי צה"ל ומדינת ישראל", אמר השר.

אמו של החייל אורון שאול, שגופתו מוחזקת בעזה, הגיבה ואמרה כי "שר הביטחון העומד בראש המערכת הצבאית מעודד הפקרה של חיילי צה"ל. לצערנו, שר הביטחון לא הפנים עדיין שחוסר המעש בהחזרת חיילים שהגענו על אזרחי המדינה שישבו 50 יום במקלטים, גורמות לרוב הדומם במדינת ישראל לא לשלוח את ילדיהם לשרת ביחידות קרביות".

שמחה גולדין בהזכרת בנו: "שר הביטחון ליברמן הפקיר את אורון והדר". ניב אהרונסון
שמחה גולדין בטקס האזכרה לבנו/ניב אהרונסון

דברים ברוח דומה אמר ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) בתגובה לקריאתו של ליברמן לאמץ את דוח שמגר. "לא משנים את הכללים בזמן שיש חיילים בשבי", טען ח"כ זוהר. "הדרישה של שר הביטחון שלא למנות מתאם איננה לגיטימית, היא משחקת ברגשות משפחות הנעדרים, אני קורא לרה"מ ולשר הביטחון לעמוד בהתחייבות ולמנות מתאם קבוע באופן מיידי".

דבריו של ליברמן באים לאחר שביום חמישי ביקש לוטן מראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את תפקידו. לוטן פורש לאחר שלוש שנים שבהן ביצע אותו בהתנדבות, ובמהלכן נערכו מאות פעולות על ידי כלל גורמי מערכת הביטחון, לעתים מול גורמים זרים.

עם הודעת הפרישה של לוטן, משפחותיהם של אורון שאול והדר גולדין הפנו אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה ושר הביטחון. משפחתו של גולדין, אמרה בתגובה כי היא מרגישה שננטשה בידי הממשלה עם עזיבת לוטן. "ההתפטרות של לוטן, מתאם השבויים והנעדרים, היא כתב אישום חריף כנגד אוזלת היד של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין", נמסר מהמשפחה. המשפחה ביקשה להודות ללוטן על מעשיו בשלוש השנים האחרונות.

ליאור לוטן. שי מכלוף
ביקש לפרוש. אל"מ במיל' ליאור לוטן/שי מכלוף

"ההתפטרות של לוטן לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה", הוסיפו במשפחת גולדין. "מאחורי 'המילים הממשלה עושה הכול בכדי להשיב את הדר ואורון' ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים. אנו דורשים מנתניהו ומליברמן למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון וללחוץ על חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל".

(עדכון ראשון: 11:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully