וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע אחד: עשרות ילדים מתו בבית חולים בצפון הודו

12.8.2017 / 22:50

בתקשורת המקומית במדינת אוטאר פראדש דיווחו כי גל מקרי המוות, שכלל גם עשרות תינוקות, נגרם כתוצאה ממחסור באספקת חמצן, אך בבית החולים דחו זאת. האופוזיציה מאשימה את מפלגת השלטון

אב אוחז בבנו התינוק, שמת בבית חולים במדינת אוטאר פראדש, הודו, אוגוסט 2017. AP
חלק ממקרי המוות נגרמו מדלקת קרום המוח. אב עם בנו התינוק שמת/AP

60 ילדים מתו בבית חולים במדינה בצפון הודו בשבוע האחרון, בעקבות חוסר באספקת חמצן – כך לפי דיווחי התקשורת המקומית במדינת אוטאר פראדש. לפי בית החולים, 34 תינוקות מתו בטיפול נמרץ במחלקת יילודים, ו-12 נוספים מתו כתוצאה מדלקת קרום המוח. היתר מתו מסיבות לא ברורות.

מפקח בית החולים הכחיש כי הם מתו כתוצאה ממחסור בחמצן ובית החולים מסר כי היה מחסור מסוים ביום חמישי, אך הוסיף כי קיבל גלילי חמצן נוספים מספקים אחרים. עם זאת, הוא לא פירט אם כתוצאה מהמחסור נרשמו מקרי מוות. לפי הנתונים שסיפק בית החולים, הייתה עלייה במניין המתים ביום חמישי – 23 – בהם 14 תינוקות.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אדם אחד נהרג
מקרון קרא לטראמפ: אל תחריף את המתיחות עם צפון קוריאה
קניה: האופוזיציה מאשימה את המשטרה בהרג מאה אזרחים, בהם ילדים

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. AP
ממשלתו הבטיחה להפוך את הרפואה הציבורית לנגישה יותר. מודי/AP

הרשויות במדינה וכן הממשלה הפדרלית חוקרות את הנושא, ובחשבון הטוויטר של משרדו של ראש הממשלה נרנדרה מודי נכתב כי הוא עוקב מקרוב אחרי המצב. באופוזיציה מאשימים את מפלגתו של ראש הממשלה, השולטת באוטאר פרדש. בית החולים ממוקם במחוז הבחירה של מנהיג מדינת המחוז יוגי אדיטיאנת', שמונה לתפקיד מוקדם יותר השנה. נציגי ממשלת המחוז זעמו על ניסיונות האופוזיציה לנצל את הטרגדיה לצרכים פוליטיים.

הודו משקיעה רק 1% מהתל"ג שלה בבריאות ציבורית, אחד השיעורים הנמוכים ביותר בעולם. הממשלות השונות ספגו ביקורת על כך שלא ביצעו רפורמות במערכת הסובלת מעומס יתר, ממחוסר ברופאים ומתשתיות לקויות. ממשלתו של מודי הגבירה בשנים האחרונות את ההוצאות על הרפואה הציבורית והבטיחה להפוך אותה לנגישה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully