וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בבאר שבע נגד הריסת בתים ביישובים הבדואים בנגב

27.7.2017 / 23:08

כ-800 איש השתתפו בהפגנה על רקע מאבק שמנהלים תושבי כפר ביר הדאג' נגד מתווה ההסדרה שהוצע להם: "רוצים להישאר בבתים שלנו". השר אורי אריאל: "התושבים דוחים את כל ניסיונות הסדרה"

הפגנת בדואים נגד הרשות להתיישבות בנגב בב"ש 27 ביולי 2017. בני בן סימון
להפסיק לאלתר את הריסת הבתים". הפגנת הבדואים בבאר שבע, הבוקר/בני בן סימון

כ-800 איש הפגינו הבוקר (חמישי) בבאר שבע נגד הריסת בתים ביישובים הבדואים בנגב. המפגינים קראו לשר אורי אריאל (הבית היהודי) שאחראי על הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, "להפסיק לאלתר את הריסת הבתים". בהפגנה השתתפו גם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. ההפגנה נערכה על רקע מאבק שמנהלים תושבי כפר ביר הדאג' נגד מתווה ההסדרה שהוצע להם.

לדברי עוואד, תושב ביר הדאג', המפגינים ביקשו "ללחוץ על המדינה שהורסת לנו את הבתים, לא נתנו לנו הסדר שרצינו, הציעו לנו מגרש ואנחנו דורשים יישוב חקלאים, אנחנו מתפרנסים מעדרים". הוא הוסיף כי הבדואים דורשים שהמדינה "תתייחס לכל אזרחיה אותו דבר".

עוד בוואלה! NEWS:
עימותים בין כוחות הביטחון למתפללים בהר הבית; כמאה נפגעו
ביטן תוקף את השב"כ: "פחדנים, הם רק רוצים לחזור הביתה בשלום"
פעוט כבן שנתיים נהרג מפגיעת רכב במג'ד אל-כרום שבצפון

הפגנת בדואים נגד הרשות להתיישבות בנגב בב"ש 27 ביולי 2017. בני בן סימון
"לא נתנו לנו הסדר שרצינו". הפגנת הבדואים בבאר שבע, הבוקר/בני בן סימון

מפגינה נוספת אמרה כי "אלה הבתים שלנו ואנחנו רוצים להישאר בהם. אנחנו גרים בתנאים קשים, זאת האדמה שלנו ואנחנו רוצים להישאר שם. רוצים שיהיה שוויון, שנגור בשקט בבתים שלנו, שיהיו לנו תנאים טובים, אין לנו מים או חשמל".

ראש עיריית רהט, טלאל אל קרנאווי, אמר בהפגנה הבוקר כי על המדינה לפתור את בעיות התיישבות הבדואים באופן מידי, אחרת המצב יהפוך לדבריו לבלתי נסבל. "אין היום לצעירים הבדואים אפשרות לקנות ולבנות בית. אם המצב לא ייפתר בסוף הצעירים הללו יקנו שטחים באופקים ובבאר שבע ואז כולם יתנגדו. המדינה חייבת לדבר אתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת בדואים נגד הרשות להתיישבות בנגב בב"ש 27 ביולי 2017. בני בן סימון
"זאת האדמה שלנו ואנחנו רוצים להישאר". הפגנת הבדואים בבאר שבע, הבוקר/בני בן סימון

השר אריאל שלח היום מכתב לחברי הכנסת שבו הוא מבקש מהם לגלות אחריות ולא לנסות להרוויח הון פוליטי מהסיפור. "אני מוצא לנכון לעדכן אתכם בסוגיית ביר הדאג' ולבקש מכולנו – נציגי הציבור ומנהיגיו, לגלות אחריות, שיקול דעת וזהירות והכרת העובדות לאשורן, בטרם נקבע עמדה פומבית בנושא זה", כתב אריאל.

אריאל הוסיף כי נעשו ניסיונות רבים מצד הרשות להגיע להסכמות ולפשרה עם תושבי ביר הדאג' שנמצאת על כ-20 אלף דונמים של אדמות מדינה ושטח פרטי, אך התושבים סירבו. "המדינה, לפנים משורת הדין, תכננה ופתחה עבור התושבים יישוב על שטח של כ-6,500 דונמים. היישוב החוקי יכלול 1,600 יחידות דיור שיימסרו לזכאים ללא תמורה ושטחי מסחר. נבנו במקום בתי ספר שכבר פועלים ותוכנן גם שלב ב' הכולל שטחי מגורים ושטחים לתיירות ולחקלאות בהיקף של כ-5,000 דונמים נוספים", כתב אריאל.

דיון בוועדה לביקורת המדינה על התנהלותו של אורי אריאל, כנסת ישראל, ירושלים 14 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
"דחיית ההסדרה לא תותיר ברירה אלא להפעיל את גורמי האכיפה". אריאל/נועם מושקוביץ

לדברי אריאל, במסגרת ההסדר כשליש מהתושבים יוכלו להמשיך להתגורר בבתיהם, ולתושבים אחרים הוצעו מגרשים ללא תמורה, "אבל איש לא הגיע לקבל מגרש. למרות כל זאת, התושבים דוחים את כל ניסיונות ההסדרה המטיבים והמפליגים והם מעדיפים את דרך המחאה וההתיישבות הבלתי חוקית.

"מדינת ישראל, ואני כנציג הממשלה, לא יכולים להתעלם מהפרת החוק הנמשכת והבוטה, תוך דחיית כל ניסיון שהוא לפנים משורת הדין, להסדיר את מעמדם. דחיית ההסדרה לא תותיר ברירה אלא להפעיל את גורמי האכיפה המצווים על כך מכוח החוק ופסיקות בתי המשפט".

הפגנת בדואים נגד הרשות להתיישבות בנגב בב"ש 27 ביולי 2017. בני בן סימון
הפגנת הבדואים בבאר שבע, הבוקר/בני בן סימון
הפגנת בדואים נגד הרשות להתיישבות בנגב בב"ש 27 ביולי 2017. בני בן סימון
הפגנת הבדואים בבאר שבע, הבוקר/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully