וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בירושלים: אחריות הביטחון בהר הבית הייתה ונשארה של המשטרה

27.7.2017 / 14:41

רנ"צ רוני אלשיך ערך מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל בירושלים בעקבות הסרת אמצעי האבטחה וקריאת הווקף המוסלמי לחזרה התפילות בהר הבית. הוא הדף את הביקורת על הצעדים שנקטה המשטרה: "אנחנו כפופים להחלטות הדרג המדיני"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב מעוז

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל בירושלים בעקבות הסרת אמצעי האבטחה וקריאת הווקף המוסלמי לחזרה התפילות בהר הבית. "אחריות הביטחון בהר הבית, יהודים, מוסלמים ותיירים, הייתה ונשארה של משטרת ישראל", אמר אלשיך, שנאלץ להעביר את השיחה למשרד פנימי, בשל הפרעות חוזרות של פעילי ימין לדבריו.

פעילי "עוצמה יהודית" שהיו במקום, הטיחו במפכ"ל קריאות ואמרו לו "אתם התקפלתם, אתם התרפסתם, זו כניעה. המסר שלכם לערבים זה – הפעילו אלימות". כשאלשיך הפסיק את דבריו, קרא לעברו בן גביר – "אתה יודע את האמת, אתה יודע שזו הפקרות הביטחון וכניעה". לאחר מכן העביר המפכ"ל את דבריו לאולם סגור.

"אתמול השלימה עיריית ירושלים לבקשת המחוז את התשתיות ששימשו הן לגלאי המתכות והן מצלמות. היות שהתשתיות כבר חסרות ערך לאמצעי הביטחון שהוצבו ושהיו מתוכננים לשמש באופן זמני", אמר אלשיך בפתח דבריו. "יש לנו אחריות לגיבוש תפיסת ביטחון מתאימה על פי האילוצים שמוטלים עלינו. אנחנו אומרים את דעתנו, מציגים את תמונת המודיעין, את הערכותינו, אבל בסופו של דבר מקיימים את ההנחיות של הדרג המדיני".

לקריאה נוספת:
נערכים להסלמה בשישי: צה"ל ימליץ לממשלה לתגבר כוחות בשטחים
מפקד מחוז י-ם: "המצב שב לקדמותו, אם יפרו את הסדר - יהיו נפגעים"
לאחר דרישת הווקף: פורקו גשרי המצלמות וגדרות הברזל בשער האריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלשיך ברחבת הכותל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "תפיסת הביטחון שאנחנו מפעילים היא זו שנגזרת מהיכולת לעמוד בהנחיות הדרג המדיני, ניתנו לנו הרבה משאבים. לא אפרט ממניעים ברורים. היא צריכה להיות חכמה ורלוונטית לביטחון בתוך הר הבית, לכל סביבות הר הבית וירושלים. אני מצר על כך שיש תחרות בקרב גורמים אסלאמיים מי יהיה יותר קיצוני מהשני לנסות ולהסית מה לעשות ומה לא לעשות". אלשיך קרא "לא להפעיל אלימות ולא לעורר הפרות סדר. ככל שניתן תהיה תפילה חופשית על הר הבית".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר מוקדם יותר היום כי "הבוקר החזרנו את ההר לקדמותו". לדבריו, "כרגע אנחנו משתמשים באמצעי בידוק שהשתמשנו בהם בעבר. המשמעות היא שכל אדם חשוד, שנראה לנו כמי שיכול להפר את הסדר או להיות מפגע, ייעצר בשער וייבדק".

ניצב הלוי הוסיף כי המשטרה צופה כי מחר יתקיימו הפגנות שמחה ושיגיעו המונים להר הבית. "אנחנו צופים שהם ינסו אותנו", אמר והזהיר: "אם יש כאלה שינסו מחר להפר את הסדר ולפגוע בשוטרים או באזרחים, שלא יהיו מופתעים שיהיו גם נפגעים במהלך האירועים. באותה נשימה אני קורא להרגעת הרוחות ושאף אחד לא ינסה אותנו כאן מחר".

בעקבות הסרת אמצעי האבטחה קראו המופתי של ירושלים והווקף המוסלמי כי גם מבחינתם המצב בהר הבית שב לקדמותו ושאפשר לחזור להתפלל במסגד אל-אקצא. במסיבת עיתונאים שערכו אנשי הווקף המוסלמי הם קראו למתפללים להגיע הערב למסגד ולהתפלל בו. אנשי הווקף קראו גם לסגור את המסגדים בירושלים מחר ולהגיע לתפילות במסגד, ומסרו כי הם מתנגדים להגבלת הכניסה לאתר הקדוש.

עוד באותו נושא

הדרך הבטוחה לתהום: פוליטיקת המגנומטרים של נתניהו ואבו מאזן

לכתבה המלאה
מתפללים בכניסה להר הבית, שער האריות, ירושלים 27 ביולי 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה!
הר הבית, היום/מערכת וואלה!, לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully