וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשדות נגד גנור: שילם שוחד כדי להיות נציג התאגיד הגרמני

מסמך שנחשף בחדשות ערוץ 10 מפרט עוד כי גנור קיים במשך שנים "קשר שוחדי" עם בכירים בשירות הציבורי. במסגרת הסכם עד המדינה עמו הוא ימסור מידע על מעורבים בפרשת הצוללות, ייאסר למשך שנה וייקנס בעשרה מיליון שקלים

צילום: אבי כהן

עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור נחשד בהעברת כספי שוחד לתאגיד "טיסנקרופ" בגרמניה בתמורה למינויו לתפקיד הנציג בישראל בשנת 2009 – כך עולה מצו המעצר נגדו שתוכנו נחשף אמש (שישי) בחדשות ערוץ 10. עוד עולה מהמסמך כי גנור מונה לתפקיד "באמצעות התערבות שלא כדין של עובד מדינה בכיר" וכי "קיים קשר שוחדי במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים".

זאת לכאורה תוך "קשירת קשר עם אדם ששכר את שירותיו על מנת לקדם את עסקיו שלא כדין". סעיפי האישום שהמשטרה ביקשה לייחס לגנור כללו על פי המסמך מתן שוחד, איסור הלבנת הון קשירת קשר לפשע ומרמה.

עוד בנושא:
פרשת הצוללות: המתווך מיקי גנור הפך לעד מדינה וייאסר לשנה
משרד הביטחון יקבע נהלים למעורבות יוצאי צבא בעסקאות רכש ביטחוני
"התפתחות משמעותית" בפרשת הצוללות: גנור יישאר במעצר יממה נוספת

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
ייאסר למשך שנה. גנור בדיון בבית המשפט בפתח תקווה, אתמול/אבי כהן
צו המעצר נגד מיקי גנור בפרשת הצוללות. ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
צו המעצר נגד גנור/מערכת וואלה! NEWS, ערוץ 10

אתמול נחשפו פרטי הסכם המדינה שחתמה הפרקליטות עם גנור ששימש כמתווך בעסקה לרכישת הצוללות מ"טיסנקרופ" הנמצאת במוקד חקירת "תיק 3000". גנור יישלח למעצר בית למשך 14 יום בבית הספר לקציני משטרה בבית שמש, שם ייאסר עליו לצפות בטלוויזיה, להשתמש במחשב או ליצור קשר עם איש מלבד בני משפחתו שיורשו לבקרו במקום. בנוסף לכך לא יורשה גנור לצאת מהארץ במשך שלושה חודשים וייאסר עליו ליצור קשר עם שאר המעורבים בחקירה בחודשיים הקרובים.

עוד נקבע כי גנור יידרש להפקיד ערבות בסך חצי מיליון שקל וערבות צד ג' של 200 אלף שקל. אולם, דיון נוסף בתנאי הערבות שנקבעו לו יתקיים ביום חמישי הקרוב. במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמו יישלח גנור לשנת מאסר בגין הלבנת הון וכן יישלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים, שעליו תתווסף שומה אזרחית בגין עבירות מס.

עוד באותו נושא

המינוי המפוקפק והחשדות נגד צ'ייני: המידע שצפוי לתת גנור כעד מדינה

לכתבה המלאה

גנור צפוי למסור מידע על בכירים במערכת הביטחון

במהלך חקירתו בשבועיים הקרובים צפוי גנור למסור מידע רב לחוקריו ביחידת להב 433. בין היתר גנור צפוי לפרט כיצד התרחשו חילופי התפקידים בינו לבין ישעיהו ברקת – שהיה נציג "טיסנקרופ" בישראל במשך 25 שנה לפניו. ברקת טען בעבר כי הוחלף לאחר שמנכ"ל התאגיד קיבל הבהרה לפיה ישראל לא תזמין צוללות נוספות אם הוא יישאר בתפקיד וכי גנור הוזכר ספציפית כמחליף הרצוי.

חקירתו של גנור עשויה להביא להתקדמות נוספת בביסוס החשדות נגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום וכן נגד סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף. בנוסף לכך צפוי גנור למסור מידע על מעורבותם בפרשה של בכירים בהווה ובעבר במערכת הביטחון וכן של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully