וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט גבאי: העבודה עוקפת את לפיד; הליכוד שומר על כוחו

על פי סקר חדשות 10, הליכוד זוכה ל-28 מנדטים ואחריו העבודה בראשות גבאי עם 24. לפיד נמצא במקום השלישי עם 16. בהתמודדות בין נתניהו לגבאי, 51% מהנשאלים סבורים כי ראש הממשלה המכהן מתאים יותר לתפקיד

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

אילו הבחירות לכנסת היו נערכות כיום, מפלגת הליכוד בהנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מאבדת מנדט אחד, וזוכה ל-29 מושבים – כך עולה מסקר חדשות 10 שפורסם אמש (שלישי), יום לאחר ההכרזה על בחירתו של השר לשעבר אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה. על פי הסקר, רשימת המחנה הציוני תחת גבאי תקבל 24 מנדטים, זהה למצב כיום.

למרות שאין שינוי במספר המנדטים עבור מפלגת העבודה ביחס למצבה הנוכחי, מדובר בתוצאה גבוהה מזו שהשיגה תחת היו"ר המודח, יצחק הרצוג, בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים. ייתכן שחלק מההתחזקות בכוחה של המפלגה בסקר, מקורו בתשומת הלב התקשורתית שלה זכתה מערכת הבחירות המקדימות והתהודה התקשורתית סביב ניצחונו של גבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
"גבאי מבין את בעיותינו": כך הוכרע הקרב על הקיבוצים בפריימריז
גבאי לוואלה! NEWS: "נביא את המפלגה ל-30 מנדטים ונחליף את נתניהו"
גבאי בבוקר שאחרי הניצחון: "הצלחנו להביא תקווה חדשה"

אבי גבאי יוצא מביתו הבוקר לאחר הנצחון בפריימריז בלילה 11 בילי 2017. מגד גוזני, מגד גוזני
לא מצליח, לפי שעה, לאיים על נתניהו. גבאי/מגד גוזני, מגד גוזני

על פי הסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס – שערך לאחרונה סקרים עבור גבאי ועבור מועמדים נוספים בפריימריז במפלגת העבודה – מפלגת יש עתיד תקבל 16 מנדטים, חמישה מנדטים יותר ממצבה בכנסת הנוכחית. עוד עולה מהסקר כי הבית היהודי יקבל 14 מנדטים – שישה יותר מהכנסת הנוכחית.

כמו כן, על פי הסקר, הרשימה המשותפת תאבד חמישה מנדטים ממצבה הנוכחי, ותקבל שמונה מנדטים; ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תתחזק בשני מנדטים ותקבל שבעה; כולנו בראשות משה כחלון – אותה עזב גבאי – תאבד מכוחה ותקבל שישה מנדטים, וכך גם יהדות התורה, ואילו ש"ס ומרצ יקבלו חמישה מנדטים כל אחת.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: פרץ וגבאי זוכים באותה תוצאה כיו"ר העבודה - 18 מנדטים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הבוקר 9 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
הליכוד ממשיך להוביל בסקרים. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בשאלת המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, 37% מהנשאלים בסקר חדשות 10 השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, ורק 14% טענו כי גבאי הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד הבכיר. בהתמודדות ראש מול ראש בין נתניהו וגבאי, ללא מועמדים אחרים, 51% מהנשאלים תומכים בנתניהו ו-25% בגבאי.

על פי סקר נוסף שפורסם בתאגיד השידור הציבורי "כאן", 30% סבורים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה, 16% תומכים בלפיד, 13% בגבאי, 7% בנפתלי בנט, ו-33% באף אחד מהם. על פי סקר חדשות 10, לפיד זוכה ל-12% תמיכה בלבד, בנט ל-8% וליברמן ל-7%. 22% מהנשאלים בסקר זה השיבו כי אינם יודעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות סקר וואלה! NEWS, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי סקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור וואלה! NEWS בשבוע שעבר, מפלגת העבודה תחת הנהגתו של גבאי תזכה ב-18 מנדטים. יש עתיד מובילה בסקר עם 23 מנדטים, ומיד לאחר מכן הליכוד עם 21. הרשימה המשותפת, על פי אותו הסקר, היא המפלגה הרביעית בגודלה עם 13 מנדטים, הבית היהודי עם 11 וכולנו עם תשעה מנדטים. הסקר חוזה שבעה מנדטים לש"ס וליהדות התורה, וחמישה למרצ ולישראל ביתנו.

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully