וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב זליגות הירי: צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור בשני אזורים ברמת הגולן

27.6.2017 / 0:49

אזור פתחת קוניטרה ועמק הבכא נאסרו לכניסה בעקבות הקרבות המתחוללים בצידו הסורי של הגבול והנפילות בימים האחרונים. הכניסה למרחב תתאפשר באופן זמני לחקלאים בלבד

מערכת וואלה!

צה"ל סגר אמש (שני) את הכניסה לאזרחים בנקודות ריכוזי הקהל באזור פתחת קוניטרה ועמק הבכא ברמת הגולן, והגדיר אותם כשטח צבאי סגור. מדובר צה"ל נמסר כי הגבלת הכניסה נעשתה בעקבות הימשכות הלחימה הפנימית בצדו הסורי של הגבול, וכדי לשמור על ביטחון האזרחים. עוד נמסר, כי הכניסה למרחב תתאפשר לחקלאים בלבד למעט בנקודות הסמוכות לגבול.

על פי ההערכות, מדובר בהחלטה זמנית נוכח הערכת המצב בגזרה. כביש 98 צפוי להישאר פתוח משמעות ההחלטה היא שבצה"ל מעריכים שיהיו נפילות נוספות באזור והוחלט לצמצם את האפשרות לפגיעה באזרחים על ידי הרחקה מהגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
הורי הדסה סוגרים יממה לשביתת הרעב: "למען ילדינו שנותרו בחיים"
ברקע מחאת המילואימניקים: תיבחן הרחבת זכויות הסטודנטים המשרתים
"הישג פורץ דרך": פרס ביטחון ישראל הוענק למפתחי טיל "חץ 3"

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הלחימה בסמוך לגבול הסורי, אתמול/ראובן קסטרו

זליגת ירי זוהתה אתמול ברמת הגולן, ביום השלישי ברציפות. כמו ביומיים האחרונים, גם אתמול אין נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "לאחר סריקות בשטח, עולה כי מדובר בפגיעה של קליעי מקלע בודדים במחנה אונדו"ף בזיוונית, בצמוד לגדר בצפון רמת הגולן".

צה"ל הורה לחקלאים באזור בקעת קוניטרה להתפנות מהמטעים, ונסגר הכביש המוביל לעין זיוון. זאת, בשל עשן סמיך באזור כתוצאה מהלחימה בסוריה. כמו כן, כתוצאה מפגיעת אחד הקליעים הוצתה שריפה בשדה מוקשים סמוך, אולם השריפה נמצאת תחת שליטה.

גורמים ביטחוניים דיווחו על שמיעת ירי טנקים של צה"ל, כביכול בתגובה לעבר שטח סוריה. עם זאת, בדובר צה"ל הבהירו כי "הדיווחים על תקיפה בסוריה הינם דיווחי שווא". עוד נמסר כי "לא היו אינדיקציות ואיכונים במערכות ולא הופעלה אזעקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully