וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלטי חירום ושיקום גברים: אושרה תכנית למניעת רצח נשים

20.6.2017 / 0:23

על רקע ריבוי מקרי הרצח של נשים אושרה בוועדה למאבק באלימות תכנית חומש בהיקף של 250 מיליון שקל שתנסה להילחם בתופעת האלימות במשפחה ומקווה "למנוע את הרצח הבא". במסגרת התכנית: שיפור המענה למקרי חירום 24/7, סיוע לנערות הרות והסדרת תופעת האלימות הכלכלית בחוק

צילום: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הפגנה למניעת אלימות נגד נשים)

על רקע ריבוי מקרי הרצח של נשים, וההפגנה במוצאי השבת נגד אזלת ידן של הממשלה והמשטרה במיגור התופעה, תכנית חומש בהיקף של 250 מיליון שקלים למניעת רצח נשים ואלימות במשפחה אושרה אתמול (שני) בוועדת השרים למאבק באלימות. התכנית, שמובלת בידי משרד הרווחה, כוללת ניסיונות לחזק את סוגיות המניעה, האיתור, הטיפול, האכיפה, הענישה והשיקום של המעורבים במעגל האלימות במשפחה.

בין היתר, התכנית תכלול מרכזי סיוע אזוריים שיסייעו במקרי חירום 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. המרכזים יאפשרו קבלת מענה מידי במרכז כמו גם במסגרות סיוע אחרות, שיספקו הגנה ראשונית לנפגעים ולנפגעות. זאת בשונה מהמצב היום, שבו אין מענה בכל שעות היממה לנפגעי אלימות במשפחה, ואין סנכרון בין כל המערכות המטפלות. בנוסף, יוקם מערך כוננויות ברשויות המקומיות וקו חירום ייעודי במוקד 118 של משרד העבודה והרווחה.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפי נשים הפגינו ברחבי הארץ: "לא נשתוק כל עוד דם אחיותינו נשפך"
חשודים בתקיפת בנות זוגם לשעבר שוחררו - ללא ידיעת הנשים
"חיינו הפכו הפקר": תשע נשים נרצחו על ידי קרובים או בני זוג בחצי שנה

הפגנה במחאה על אלימות נגד נשים בתל אביב. ראובן קסטרו
הפגנת נשים בתל אביב למניעת האלימות נגד נשים, שבת/ראובן קסטרו

התכנית תנסה להתאים את המענה גם לאוכלוסיות יעד ייחודיות, בהן ערבים, חרדים, עולים ונפגעי נפש. זאת לצד הרחבת השימוש באמצעים דיגיטליים למניעת סכנה ואיתור התוקף. כמו כן, לראשונה תוגדר תופעת האלימות הכלכלית בחוק, ותבוצע הסדרה של זכויות החולה בנוגע להעברת מידע על תיקים סגורים המתויגים כמקרי אלימות במשפחה כמו חיסיון כתובת, הכרה במוסדות חינוך כגופים ציבוריים כך שיחויבו לספק הגנה במתן העברת מידע אישי והסדרת המעמד המשפטי של כלי הערכת המסוכנות.

בהתאם לפילוח האוכלוסיות המיוחדות, יוקם מקלט ייעודי באחריות משותפת של מערכות בריאות הנפש והרווחה, כמו גם תכנית ליווי והרחבת הזכויות ליוצאות המקלט ולנשים מטופלות בקהילה לקראת יציאתן לחיים עצמאיים. בנוסף, צפויים להיפתח קומפלקס הגנה ושיקום לנשים הזקוקות למענה אינטנסיבי ממושך, מוסד שיהווה מסגרת משולבת לנשים נפגעות אלימות, נשים מכורות ונשים בזנות וכן מענה משופר לנשים בסיכון גבוה וממושך ומשפחות עברייניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתרה מכך, במסגרת התכנית ינסו לפתח את מענה הרווחה לגברים נפגעי אלימות ולגברים הנוהגים באלימות. יורחב ויותאם המענה הטיפולי לילדים במסגרות חוץ-ביתיות ובקהילה, יוקם מקלט לנערות הרות או נערות אימהות, ואף יורחבו ויותאמו מסגרות הקליטה לאזרחים ותיקים נפגעי אלימות במשפחה. בנוסף יושקעו מאמצים בפיתוח הכשרת אנשי מקצוע בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך, המשטרה והמשפט בתחומי האיתור, האבחון והטיפול.

"אני מודה לצוות המקצועי שהתווה תכנית פעולה שתסייע למנוע את הרצח הבא. עכשיו אנחנו צריכים לוודא שהתוכנית תצא לדרך בהקדם", אמר שר הרווחה חיים כץ. "משרד העבודה והרווחה ייעד בתקציב הנוכחי כ-20 מיליון שקלים לטובת הנושא ואני מקווה שכל משרד יתרום מחלקו באופן שיאפשר לצמצם דרמטית את היקף התופעה".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "אלימות בתוך המשפחה היא תופעה מורכבת וקשה ועלינו להילחם בה ולמגר אותה. אני מברך על יישום התכנית ומצפה ליישום מהיר של ההחלטות ולסיוע של משרד האוצר לתקציב התכנית משום שמדובר בפיקוח נפש ממש".

(עדכון ראשון: 21:24)

הפגנה על אוזלת היד של הרשויות בטיפול במאבק באלימות נגד נשים 17 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הפגנת נשים בתל אביב למניעת האלימות נגד נשים, שבת/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully