וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר - והובילו למשבר

גורמים אמריקנים מסרו לרשת CNN כי קיים מודיעין המצביע על אחריות רוסית לפרסום ההצהרות הכוזבות שיוחסו לאמיר קטאר, והציתו את הקרע בין מדינות המפרץ. "דברים ברוסיה קורים רק תחת ברכת הממשלה", טענו

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

חוקרים אמריקנים מאמינים כי האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר א-ת'אני באתר סוכנות הידיעות הקטארית וגרמו בכך למשבר עם מדינות המפרץ - כך דווח הלילה (רביעי) ברשת CNN. על פי הנאום, שיוחס לו לפני כשבועיים, האמיר אמר במהלך טקס סיום טירונות של חיילים כי "יחסי הנסיכות עם ישראל טובים וחמאס הוא הנציג הלגיטימי של הפלסטינים". כמו כן, הוא ביקר את הקו האנטי-איראני שמובילה ערב הסעודית ואמר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "עלול שלא להאריך ימים בבית הלבן בשל חקירת קשרי ממשלו עם רוסיה".

לאחר הפרסום, משרד החוץ של קטאר הודיע כי יפעל להעמדתם לדין של האחראים לפריצה לאתר וכי האמירות שפורסמו אינן נכונות. אולם בממלכות ובנסיכויות השכנות התעורר זעם רב על הדברים, ובערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים חסמו את רשת אל-ג'זירה היושבת בקטאר והודיעו השבוע על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ערב הסעודית העבירה לקטאר "עשרה תנאים לסיום המשבר"
ערב הסעודית: "המשבר לא יסתיים אם קטאר לא תפסיק לתמוך בחמאס"
טראמפ: מנהיגי האזור אמרו לי שקטאר מממנת אידיאולוגיה קיצונית

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני. AP
"המשבר כולו מתבסס על מידע שגוי". אמיר קטאר אל-ת'אני/AP

לדברי הגורמים האמריקנים, מטרת ההאקרים הרוסים הייתה לגרום לשסעים בקרב ארצות הברית ובעלות בריתה. כך, הפרסומים הביעו ביקורת על עסקת הנשק שנחתמה עם ערב הסעודית, וטענו כי היא "מחריפה את המתיחות באזור". המשטר הקטארי, שנוקט קו מדיניות מנוגד לזה של מרבית מדינות המפרץ השכנות, קרא גם, על פי הפרסומים שהוכחשו, למשטרים במצרים, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות "לשקול מחדש" את יחסם אל דוחא - דבר שאכן השתנה השבוע.

על פי הדיווח, לא ברור אם בארצות הברית עקבו אחר ארגוני האקרים או שירותי הביטחון הרוסים. "לא הרבה קורה במדינה הזו ללא ברכת הממשלה", ציין אחד החוקרים. דוברת שגרירות קטאר בוושינגטון מסרה כי החקירה בנושא נמשכת ותוצאותיה יפורסמו בקרוב.

שר החוץ הקטארי אמר ל-CNN כי "המשבר כולו מתבסס על מידע שגוי". מנהל משרד התקשורת במדינה אף אישר כי משרד הפנים עובד עם הבולשת הפדרלית (FBI) ועם בריטניה על חקירת הפריצה לסוכנות הידיעות, אולם ב-FBI לא אישרו את הטענה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
טראמפ והמלך סלאמן, לפני כשבועיים/AP

בעקבות הבידוד הדיפלומטי, הכריזו חברות התעופה באזור על הפסקת הטיסות לקטאר ובנקים במצרים אף הודיעו על עצירת עסקאות עם בנקים קטארים. לאחר הודעתן של ארבע המדינות, הצטרפו מדינות נוספות באזור לחרם, בהן תימן וממשלת האחדות של לוב. מנגד, כווית ניסתה לתווך בין הצדדים בתחילת המשבר הנוכחי, ועומאן שמרה על מדיניות חוץ עצמאית ונייטרלית בסכסוך בין ערב הסעודית לאיראן.

מלך ערב הסעודית סלמאן הציג הלילה לאמיר כוויית סבאח אל-אחמד א-סבאח עשרה תנאים לסיום המשבר. השניים נועדו בג'דה שבערב הסעודית, יום לאחר ההכרזה הסעודית על ניתוק הקשרים עם קטאר. בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח המלך סלמאן בטלפון ואמר כי "המסר של הנשיא היה שאנחנו צריכים אחדות באזור כדי להילחם באידיאולוגיה הקיצונית ובמימון הטרור".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully