וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 חמקנים בשירות צה"ל: ישראל השלימה את רכש ה-F-35

8.6.2017 / 9:30

פרסום ראשון: משרד הביטחון העביר בימים האחרונים למשרד ההגנה האמריקני מסמך הסכמה לרכישת יתר 17 המטוסים שישלימו שתי טייסות קרב חמקניות. "זה לא רק הדיוק שלו בפגיעה, אלא הכמות והאיכות של המודיעין שהוא אוסף"

צילום: דובר צה"ל

משרד הביטחון הישראלי העביר בימים האחרונים מכתב הסכמה לידי משרד ההגנה האמריקני המאשש רכישת 17 מטוסי F-35 - כך נודע לוואלה! NEWS. עם השלמת קניית 17 המטוסים, ישלים חיל האוויר רכישת 50 מטוסי F-35, שיהוו שתי טייסות קרב חמקניות בחיל האוויר.עלות כל מטוס - כמאה מיליון דולר.

בחיל האוויר פועלים בימים אלה חמישה מטוסי F-35, המכונים "אדיר", בבסיס נבטים בנגב. בחודש אוגוסט הקרוב יגיעו לידי חיל האוויר שני מטוסים, ושניים נוספים ינחתו בישראל בספטמבר. בהמשך, ינחתו בישראל תשעה מטוסי F-35 נוספים במהלך שנת 2018, ובכך תושלם הגעת 18 מטוסים. עד שנת 2021 תושלם בחיל האוויר קליטת 33 מטוסי F-35 - בהם מטוס ניסויים, שיאפשר למשרד הביטחון ולצה"ל לפתח מערכות מתקדמות וייחודיות.

עוד בנושא
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"
בדרך לעסקאות ענק: צה"ל נערך לרכישת עשרות מטוסי קרב ומסוקי תובלה
הסערה סביב עלות ה-F-35: "הכסף חשוב – אבל הטכנולוגיה יותר"

מטוס ה-35-F הראשון של ישראל נחנך בטיסת בכורה בשמי הארץ. דובר צה"ל
מטוס ה"אדיר" הראשון שנחת בישראל, בגיחת חניכה בשמי הארץ בדצמבר האחרון/דובר צה"ל

הממשלה אישרה את רכישת 17 המטוסים האחרונים בעסקה בנובמבר 2016, ולאחר דיונים מקצועיים ומעמיקים הועבר מסמך ההסכמה להשלמת הרכישה לאמריקנים. במקביל, בחיל האוויר מתקדמים בקליטת המטוסים ובאימונים לקראת ההכרזה על כניסתם לשימוש מבצעי, בהמשך השנה.

גורמים בחיל האוויר מדגישים כי במסגרת האימונים נחשפה עוצמתו של המטוס, לא רק בדיוק שהפגין בתקיפת מטרות אלא גם באיכות ובכמות המודיעין שניתן להפיק באמצעות הטכנולוגיה של ה"אדיר", שמהווה שובר שוויון בשדה הקרב המודרני.

הגורמים הוסיפו עוד כי בשל עוצמתו ויכולותיו של המטוס, עולות בחיל האוויר תהיות באשר לצורך בצמצום מספר המטוסים בטייסת ויצירת שיטות הפעלה חדשות במבנה מטוסי הקרב.

עוד באותו נושא

צפו: תדלוק אווירי של מטוסי ה"אדיר" החדשים שינחתו בישראל

לכתבה המלאה
מטוס ה-F-35 בבסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
יצטרפו אליו עוד 49. מטוס ה-F-35 הראשון שהגיע לישראל, בבסיס נבטים/ראובן קסטרו

בספטמבר 2010 החליטה ישראל על רכישת המטוס המתקדם. הסכם הרכש הראשון כלל אז 19 מטוסים בעלות של כ-2.7 מיליארד דולרים. ב-2011 נחתם הסכם הבנות בין ירושלים לוושינגטון ובמסגרתו התחייב הממשל האמריקני למכירה אופציונלית של 75 מטוסי F-35 – שלוש טייסות בסך הכול.

עד כה מימשה ישראל את רכישתם של 33 מטוסים בפועל, לאחר שבנובמבר 2014 התקבלה בממשלה החלטה לקנות 14 מטוסים נוספים על הרכש הראשון. כעת, הושלמה רכישתם של 50 המטוסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש טייסת חמקן יעמוד סגן אלוף ותחתיו חמישה טייסי קרב, שעברו אימונים ייחודיים בארצות הברית. להבדיל ממטוסי קרב דו-מושביים מסורתיים הנמצאים בשירות, ה"אדיר" הוא מטוס חד-מושבי, מה שמונע מטייסים חדשים ליהנות מטיסה עם מדריך כטייס משנה.

יותר מ-180 טייסים ו-1,900 אנשי תחזוקה משש מדינות עברו את תכנית ההכשרה למטוס ה-F-35. מרכז ההדרכה למטוס ה-F-35A בבסיס חיל האוויר לוק הוכשר במלואו במאי 2015. הבסיס יהיה הצי הגדול ביותר של מטוסי ה-F-35, עם שש טייסות שיכילו 144 מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully