וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בארה"ב: "מוסדות המדינה תחת מתקפה – מצד טראמפ"

ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין הלאומי לשעבר, השווה בריאיון ל-CNN בין איום המעורבות הרוסית בבחירות ל"איום הפנימי" מצדו של הנשיא: "מערכת הפרדת הרשויות נשחקה". בריאיון נוסף ל-ABC אמר: "הרוסים בטח חוגגים עכשיו"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

ראש המודיעין הלאומי לשעבר של ארצות הברית ג'יימס קלאפר טען היום (ראשון) כי מוסדות המדינה "תחת מתקפה" מצדו של הנשיא דונלד טראמפ. בריאיון לג'ייק טאפר, מגיש "מצב האומה" ברשת CNN, אמר קלאפר כי "במובנים רבים, המוסדות שלנו תחת מתקפה מחוץ – המעורבות הרוסית במערכת הבחירות שלנו – אך אני חושב שהמוסדות שלנו תחת איום מבפנים". טאפר שאל אותו אם הוא מתכוון לטראמפ, ולכך השיב קלאפר בחיוב.

קלאפר, שהיה עד לאחרונה אחד מבכירי המודיעין האמריקני, התייחס באופן ספציפי לפיטוריו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי בשבוע שעבר, וטען כי גורמים רבים שעבדו תחת קומי "מופתעים ומודאגים". לדבריו, "FBI הוא אוצר לאומי, ואני חושש מההשפעה המוראלית הקשה. כל הנוגע למנהיגותו וליושרה שלו, אנשים כועסים לגבי הדרך" שבה קומי פוטר.

עוד בוואלה! NEWS:
קומי נגד טראמפ: "הוא מקווה שיש הקלטות של השיחות ביניהם"
טראמפ: "אני לא יודע לגבי אנשי הקמפיין – אבל איני תחת חקירה"
הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
חש "לא בנוח" מההזמנה. קומי וטראמפ, בחודש ינואר האחרון/GettyImages

קלאפר התייחס בדבריו גם לדיווחים האחרונים על ארוחת ערב שאליה הזמין טראמפ את קומי ב-27 בינואר, זמן קצר לאחר השבעתו של איל ההון מניו יורק לנשיאות, ובמהלכה על פי גורמים המקורבים לקומי נדרש ראש ה-FBI "להישבע אמונים" לממשל טראמפ. קלאפר סיפר כי הוא פגש את קומי באותו הערב, ו"להבנתי, הוא לא הרגיש בנוח לגבי זה".

ראש המודיעין הלאומי לשעבר הסביר כי קומי "חש לא בנוח בגלל מראית העין של התפשרות אפשרית על עצמאותו ועל עצמאותה של ה-FBI, אבל כשהנשיא מזמין אותך לארוחת ערב, אתה מגיע". הוא הוסיף: "אני חושב שהאבות המייסדים שלנו יצרו מערכת של הפרדת רשויות, ואני מרגיש שזה נשחק כעת ונמצא תחת מתקפה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין לשעבר בממשל אובמה מעיד בסנאט על חקירת הקשר בין רוסיה לפלין, 8 במאי 2017. רויטרס
"עוד ניצחון עבור הרוסים". קלאפר/רויטרס

בריאיון נוסף לרשת ABC, טען קלאפר כי "המטרה הראשונה" של רוסיה היה "לזרוע ספק, חוסר אמון ופילוג" בארצות הברית. לדבריו, בהתייחסות לטענות למעורבות רוסית בבחירות האמריקניות האחרונות, "הרוסים בטח חוגגים את מה שהם השיגו, עם שימוש מינימלי במשאבים".

הוא עוד אמר כי עם פיטורי קומי "קצה החוט של חקירת שיתוף פעולה אפשרי בין רוסיה לקמפיין טראמפ נוטרל". לדברי קלפאר, שסיים את כהונתו עם סיום כהונת הנשיא לשעבר ברק אובמה והוחלף בידי דן קואטס, הדחתו של ראש ה-FBI מהווה "עוד ניצחון עבורם".

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בוושינגטון, 10 במאי 2017. רויטרס
"אופטימיות זהירה". שרי החוץ טילרסון ולברוב, בשבוע שעבר/רויטרס

בסוף השבוע הבהיר דובר הבית הלבן שון ספייסר כי הנשיא לא דרש מקומי נאמנות אישית בשיחה בין השניים. "הנשיא רוצה נאמנות למדינה ולשלטון החוק", הבהיר ספייסר. כמו כן, טראמפ אמר בריאיון לרשת NBC כי "עמדתי לפטר אותו בכל מקרה, בלי קשר להמלצות של התובע הכללי וסגנו". זאת, בסתירה להצהרת הבית הלבן, שלפיה התובע הכללי וסגנו הם שהמליצו לפטר את קומי ובעקבות ההמלצה החליט טראמפ לקבל אותה.

יום לאחר פיטורי קומי, הנשיא טראמפ נועד עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. בתום פגישתם בוושינגטון, מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי רוסיה חשה "אופטימיות זהירה" לגבי אפשרות של שיפור היחסים עם ארצות הברית. לדבריו, הפגישה בין השניים הייתה "חיובית ביותר" אך "יש בפנינו עבודה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully