וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא קל לי, אני מצטער מכל הלב": כך חמק חוטף בנותיו ממאסר ארוך

11.5.2017 / 9:20

דרכונים מזויפים, בריחה חובקת עולם ומצוד משטרתי. דוד בוקובזה, שרצח את חברו וניסה להצית את גרושתו, חטף לפני שלוש שנים את בנותיו לתאילנד ואיים על זוגתו לשעבר שלא תראה אותן – אך נגזר עליו עונש מאסר קל. "מאחל לבנות את הטוב ביותר", ביקש את רחמי השופטים

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

דוד בוקובזה, החשוד ברצח חברו אבי אלתר בתחילת אפריל, חטף לפני שלוש שנים את בנותיו לתאילנד. כתב האישום שהוגש אז נגדו חושף תכנית מדוקדקת שרקם במטרה לנקום בזוגתו לשעבר, שאותה על פי החשד אף ניסה לרצוח בחודש שעבר, הכוללת דרכונים מזויפים, בריחה חובקת עולם ומצוד משטרתי. ואולם למרות העבירות הקשות, המדינה הגיעה עמו להסדר של 17 חודשים בלבד.

בוקובזה טען כי חטף את הילדות לאחר שסיפרו לו שהן הותקפו מינית - ונראה כי זכה לאמפתיה. "לא נעלמה מעינינו הלחץ הנפשי והמצוקה הקשה בה היה שרוי הנאשם כאשר פעל מתוך סברה שלו שהייתה מבחינתו אמתית וכנה, ולפיה הבנות מצויות במצוקה ומנוצלות", נכתב בהסדר שהתקבל בבית המשפט המחוזי באר שבע ב-2015. בנוסף, הדגישה המדינה כי "הנאשם נעדר עבר פלילי".

בבית המשפט, פנה בוקובזה ללבם של השופטים וביקש רחמים. "לא קל לי לדבר. אני מצטער מכל הלב על מה שהיה ומאחל לבנותיי את כל הטוב שאפשר", אמר. עורך דינו הוסיף כי בוקובזה נפל קורבן: "הוא הפך להיות חסר אונים ובמצוקה שלו הוא הוציא את הבנות מהארץ. השאיפה שלו הייתה לפתור את הבעיה, הוא אדם נורמטיבי".

לקריאה נוספת:
האב שחטף את בנותיו: "הצלתי אותן מהתעללות מינית"
חשד לרצח: בן 65 שנעדר יממה נמצא ללא רוח חיים בדירה בבאר שבע

דוד בוקובזה עם בנותיו. פייסבוק, צילום מסך
"מצטער על מה שקרה". בוקובזה עם בנותיו/צילום מסך, פייסבוק

כתב האישום מגולל סיפור של אדם מחושב, שעשה הכול כדי להסתיר את עקבותיו. תחילה הוציא דרכון עבור אחת מבנותיו במרמה, וטס עמן לרוסיה. משם המשיך לתאילנד, לאחר שהבין כי היא לא מחזיקה בהסכם הסגרה עם ישראל. הוא דרש מאם מבנותיו כי תכתוב לו מכתב שבו היא מאשר כי טס עם הבנות לטיול בחו"ל בידיעתה ובהסכמה – או שלא תראה אותן שוב.

מסע הבריחה לא הסתיים כאן. בין היתר ניסה לגרום למשטרה להאמין כי הבנות נמצאות בחזקתו בארצות הברית, וגם כששב ארצה ובנותיו הוחזרו לאמן – הצליח לחמוק מהמשטרה ולהסתתר בצפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסה להתאבד מול בית המשפט העליון. מכוניתו השרופה של בוקובזה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך דינו הדגיש כי הוא כלל לא מעוניין לפגוע בזוגתו. "לאורך כל הדבר הוא אמר שהוא לא רוצה לפגוע באשתו בשום צורה שהיא... הוא התגרש ממנה, ויתר על חלקים רבים ברכוש והדרך שלו הייתה פשוט להתנתק מהנושא. כל מה שעשה היה למען המשפחה, היה חשוב לו לנקות את כתב האישום מכל דבר שקשור לאלימות", אמר בבית המשפט.

בוקובזה רצה לנקום גם בעורכת דין שייצגה אותו בעבר. על פי החשד, באותו היום שבו רצח את חברו וניסה להצית את זוגתו לשעבר, קבע להיפגש עם באת כוחו, אך עקב התחייבויות קודמות הדבר לא הסתייע. בכך, כנראה, ניצלו חייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצח על ידי חברו. אלתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-7 באפריל החל בוקובזה את מסע הנקמה שלו. בסמוך לשעה 11:45 התקבל דיווח במשטרה על אישה שהותקפה ברחוב גרוסמן בבאר שבע. בחקירת המשטרה עלה כי בוקובזה הגיע לדירת גרושתו וניסה לירות בה למוות. לאחר שכשל שפך על פי החשד בנזין על גרושתו וניסה להצית אותה, בזמן שבנותיהם בבית. האישה הצליחה לקחת את הילדות ולהימלט איתן מהבית.

באותו יום, בסמוך לשעה 16:30, התקבל במשטרה דיווח על רכב שעולה באש בכניסה לחניון בית המשפט העליון בירושלים. כוחות הצלה חילצו את בוקובזה מהרכב במצב אנוש. ברכבו נמצאו מכתבים ובהם האשמות קשות של בוקובזה כלפיי עורכי דינו וחברים של גרושתו. באותו יום העלה בוקובזה ליוטיוב סרטון שבו הוא מתאר את גרסתו לאירועים, ומסביר כי "החליט לנקום".

"כשדוד השתחרר מהכלא, הוא חידש את הקשר עם אבי והציק לו כדי שינסה לחבר אותו בחזרה לגרושתו"

למחרת בבוקר, התקבל במשטרה דיווח כי אלתר, שהיה חברו של בוקובזה והיה זה שהכיר בין החשוד לגרושתו, נעדר. שוטרים שהגיעו לדירתו של בוקובזה גילו את גופתו. אלמנתו סיפרה כי בעלה תמיד היה לצדו. "הם עבדו יחד. לדוד לא הייתה זוגיות, ואבי הכיר לו את גרושתו, הוא חיתן אותם. אבי גם תמיד ניסה לעשות שלום בית ביניהם ולעזור לכולם", אמרה.

לדבריה, בוקבוזה היה אובססיבי לגבי בעלה. "לא הכרתי את דוד יותר מדי. הוא היה אצלנו כמה פעמים בבית, כשהוא עוד היה נשוי, עם הבנות שלהם. כשדוד השתחרר מהכלא, לפני כמה חודשים, הוא חידש את הקשר עם אבי והציק לו בטלפונים כדי שינסה לחבר בינו לבין גרושתו בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully