וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופים ומקדחים: מתרחבות העבודות לבניית "הקיר החכם" בגבול עזה

בניית הקיר שנועד לסכל מעבר מנהרות מרצועת עזה לישראל מתקדמת באמצעות כלים כבדים שמופעלים תחת אבטחה של צה"ל. במערכת הביטחון מעריכים שלמרות ההתקדמות בבנייה, חמאס לא יסלים את המצב באזור

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

משרד הביטחון וצה"ל הרחיבו לאחרונה את העבודות על "הקיר החכם", הנבנה בטכניקת סלארי על גדר המערכת בגבול רצועת עזה. תיעוד העבודה מראה כי בשטח מתבצעת עבודה בו-זמנית של מקדחים, מנופים, משאיות וכלי הנדסה כבדים המאובטחים על ידי כוחות צה"ל. מטרת הקיר, הנבנה בטכניקה שבה יוצקים קירות מבטון מזוין, היא למנוע חצייה של מנהרות תת-קרקעיות מהשטח הפלסטיני לעומק השטח הישראלי.

במערכת הביטחון משוכנעים כי הפרויקט הענק יבלום את חפירת מנהרות הזרוע הצבאית של חמאס, שבהן הושקעו משאבים רבים יותר מעשור. ניתן להעריך שבחודשים הקרובים ייפרסו לאורך קו הגבול כמה מוקדי פעילות הנדסית כדי להאיץ את תהליך בניית הקיר. בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי מפעל בטון נבנה בסמוך לגדר, כדי לסייע לבנייה.

עוד בוואלה! NEWS:
בפשיטה מיוחדת: חוסל מנהיג שלוחת דאעש באפגניסטן
נגד דאעש באפגניסטן: ארה"ב הטילה לראשונה את "אם כל הפצצות"
מחאת הנכים: עשרות חסמו לסירוגין את כביש 1 בכניסה לירושלים

ND משרד הביטחון וצה"ל הרחיבו את היקף העבודות לבניית הקיר הסלארי בגבול עם עזה. שי מכלוף
הקיר החכם בגבול רצועת עזה, השבוע/שי מכלוף

המפעל מאפשר להאיץ את הקידוח, את יציקת הבטון המיוחד ואת בניית הקיר. לפי התכנית המקורית, השבוע החלו הצוותים ההנדסיים בפיקוח אנשי משרד הביטחון וצה"ל להרחיב את היקף הכלים ההנדסיים ואת מספר המוקדים בהם עובדות חברות הנדסיות אזרחיות שזכו במכרז הבנייה. ההערכה במערכת הביטחון היא כי למרות התקדמות הפרויקט אין פני חמאס להסלמה, ומנגנוני הביטחון של הארגון הגבירו את האכיפה, תוך ניסיון למנוע הפגנות ושיגורי רקטות לישראל.

יחד עם זאת, מתמודד חמאס עם לפחות 15 ארגונים ברצועה שלא תמיד סרים למרותו כמו החזית העממית, החזית הדמוקרטית וארגונים נוספים. דאעש לא פועל באופן רשמי ברצועת עזה אך יש ארגונים סלפים שמזוהים עם האידאולוגיה שלו. חלקם יוצאים במנהרות מתחת לציר פילדלפי מרפיח הפלסטינית לסיני כדי להילחם במצרים.

עוד באותו נושא

תיעוד ראשון: המפעל לבניית "הקיר החכם" נגד המנהרות בעזה

לכתבה המלאה
מפעל בטון שהוקם ע"י צה"ל בגבול עזה על מנת להוות מכשול מול המנהרות. 5 באפריל 2017. שי מכלוף
מפעל הבטון שהוקם בסמוך לעבודות/שי מכלוף

כל אחד מהארגונים עשוי לגנוב רקטות ממחסני חמאס או הג'יהאד האסלאמי ולשגר רקטות וכך לגרור את ישראל לתגובה צבאית. לכן, חמאס מגביר אכיפה ומפעיל מודיעין, אך מודע לכך כי הכוח שלו מוגבל, במיוחד שמדובר בארגונים קטנים מאוד שפועלים תחת מידור. מאז מבצע צוק איתן שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל יותר מ-40 רקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully