וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה אישרה צירוף יועצים פרלמנטרים לנסיעות ח"כים לחו"ל

9.5.2017 / 2:15

היועצים יוכלו להצטרף במימון גוף ציבורי או הכנסת עצמה, בכפוף לאישור. החלטת הוועדה מנוגדת לעמדה שהציגה בעבר הכנסת בתגובה להצעה דומה של ח"כ דוד אמסלם שנחשפה בוואלה! NEWS. ח"כ אורן חזן כינה את ההחלטה "בזבנית"

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
צירוף היועצים לנסיעה יצריך אישור מראש. מליאת הכנסת/רויטרס

ועדת האתיקה של הכנסת קבעה אתמול (שני) כי חברי כנסת יוכלו לצרף יועצים פרלמנטריים לנסיעותיהם לחו"ל ולאילת במימון גופים ציבוריים. עד היום, ח"כים לא הורשו לצרף יועצים לכנסים הכרוכים בטיסה או בלינה, לא על חשבון הגורם הציבורי המזמין ולא על חשבון התקציב השנתי שהכנסת מעמידה לרשותם.

לפי ההחלטה החדשה, הח"כים יוכלו לקבל טיסות לאילת עבור אחד מיועציהם מגוף ציבורי, ועבור לינה יצטרכו לבקש אישור פרטני מהוועדה. בנוגע לנסיעות ולינה בחו"ל, הח"כים יוכלו לצרף את יועציהם במימון גוף ציבורי או הכנסת, בהתאם לאישור מהוועדה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר
ארדואן תקף את "הכיבוש המעליב"; משרד החוץ: "שלא יטיף מוסר"
דחיית ההסדר עם השופט כהן חשפה את הפרקליטות במערומיה

"לא מעניין אותם": יו"ר ועדת הפנים אמסלם נעל את הדיון בנושא השריפות. מערכת וואלה! NEWS
הצעה דומה שהעלה נדחתה בעבר. ח"כ אמסלם/מערכת וואלה! NEWS

הצעה דומה לפיה יש לצרף יועצים פרלמנטרים לנסיעות לחו"ל יזם ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) והיא נחשפה לראשונה בוואלה! NEWS. בכנסת פסלו את ההצעה וטענו אז כי אין צורך לשנות את הנוהל הקיים היות "וחברי הכנסת היוצאים לחו"ל במשלחות רשמיות של הכנסת מלווים, במידת הצורך, על ידי גורמים מקצועיים של הכנסת, אין מקום כי הכנסת תממן נסיעות של יועצים פרלמנטריים שיתלוו לחברי הכנסת באותן נסיעות".

ההחלטה הנוכחית של הוועדה באה בעקבות פניות של ח"כים בסוגיה. למעשה, החלטת הוועדה הפוכה לחלוטין מעמדת הכנסת שפורסמה בתגובה להצעתו של ח"כ אמסלם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ח"כ אורן חזן (הליכוד) ביקר את ההחלטה של ועדת האתיקה וטען כי זו הוצאה כספית מיותרת אף שהטיסות והלינות יהיו מתקציב הקשר של הח"כים עם הבוחר המוגדר מראש. לדבריו, "אם הבעיה היא השפה האנגלית שאיננה שגורה בפי כל חברות וחברי הכנסת, הרי שזו איננה באמת הבעיה. לכל ח"כ שמגיע לחו"ל מתלווה גורם דובר עברית מטעם הגוף שהזמין אותו או מטעם משרד החוץ. אם כך, לשם מה בדיוק נדרש העוזר בחו"ל?".

חזן קרא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין "להתערב מידית ולפעול לביטול ההחלטה האומללה והמיותרת הזו, שהופכת את הכנסת למקום המתנהל ללא בקרה, בבזבזנות, בחוסר צניעות, באופן שמנקר את עיני הציבור ומעיד על ניתוק מהעם".

בעבר, העלתה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) טענה לפיה "טיסות של עוזרות עם ח"כים הן פתח להטרדות מיניות". בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת על הצעתו של ח"כ אמסלם אמרה רוזין כי "אם אנחנו מתירים לחברי כנסת, גברים בדרך כלל, לקחת איתם עוזרות פרלמנטריות בטיסות או בתי מלון באילת ובחו"ל, המחיר שנשלם הוא גדול מהתועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully