וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגן כחול": המשטרה נערכת למבצע הענק לאבטחת ביקור טראמפ

5.5.2017 / 14:37

כעשרת אלפים שוטרים ישתתפו במבצע האבטחה במהלך ביקורו של הנשיא האמריקני החודש. טראמפ צפוי להגיע לירושלים מנתב"ג במסוק, אולם במקרה של אילוצים פתאומיים, 2,000 לוחמי מג"ב יחסמו את כביש 1 במשך שעות

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נתניהו מתייחס לפגישת טראמפ-אבו מאזן, אתמול)

המשטרה החלה בהיערכות לביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, ב-22 במאי, תחת שם הקוד "מגן כחול". מבצע האבטחה המורכב והרגיש יכלול כעשרת אלפים שוטרים, שיפעלו בפיקודו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. בימים האחרונים החלו באגף המבצעים של המשטרה לבנות את תכנית המבצע, שאליו שותפים כוחות ממחוז ירושלים, ממחוז מרכז וממחוז ש"י.

בעת נחיתתו של המטוס הנשיאותי, המרחב האווירי של ישראל ייסגר לזמן קצר, ולא צפויה השפעה של ממש על ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בן גוריון. לאחר הנחיתה, חלק משדה התעופה ייסגר, באזור חניית "ג'ולייט", השמורה לטקסים רשמיים.

עוד בוואלה! NEWS:
יום לפני פגישתו עם טראמפ: אבו מאזן נועד עם המיליארדר רון לאודר
להפיל את דאעש, להתניע משא ומתן: טראמפ יפתח את ביקורו בריאד
נתניהו על פגישת טראמפ ואבו מאזן: מקווה לשינוי שיקדם את השלום

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
יוקף במאבטחים אמריקנים וישראלים. טראמפ עם נתניהו בבית הלבן/AP

האמריקנים מעדיפים שתנועת הנשיא טראמפ ופמלייתו מנתב"ג לירושלים תיעשה במסוקי חיל האוויר האמריקני, כפי שהיה בביקורים קודמים של נשיאי ארצות הברית בישראל, אולם במשטרה נערכים גם לאפשרות שהתכנית תיאלץ להשתנות, ויהיה צורך להשתמש בכביש 1. כך, למשל, בעת ביקורו של ברק אובמה בארץ, סופת רוח ואבק פתאומית מנעה מהמסוקים להמריא.

במקרה כזה, הכביש ייחסם לחלוטין במשך שעות, וכ-2,000 לוחמים של משמר הגבול (מג"ב) יתפרסו לכל אורכו. עוד לפני יציאת השיירה מנתב"ג, הכביש יהפוך לסטרילי ולא תתאפשר תנועת כלי רכב עליו, עד להגעת השיירה לירושלים.

שוטרי יס"מ הצטלמו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאחר שליוו אותו בהלוויית שמעון פרס. 30 בספטמבר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא לשעבר אובמה עם שוטרי היס"מ שליוו אותו בביקורו האחרון בישראל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בבירה, האבטחה תהיה תחת פיקודו של מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, ושם ירוכז מרבית הכוח המשטרתי. במעגל הקרוב ביותר לטראמפ יהיו אנשי השירות החשאי האמריקני, שיהיו מלווים באנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. במעגל אבטחה נוסף יוצבו כוחות המשטרה.

כמו כן, במשטרה לא שוללים את האפשרות שלקראת הביקור יימסרו צווי הגבלת תנועה לפעילי ימין קיצוני או לפעילים אחרים, אם יימצא מידע מודיעיני ולפיו הם מתכננים לחבל בביקור. גורמים במשטרה הבהירו כי כל יכולות המשטרה יושקעו באבטחת הביקור, כולל הפעלת מערכי המודיעין והיחידות המיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully