וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטה בכירה בצוות חקירת נתניהו: "מאות אלפי שקלים אינם מתנות"

5.5.2017 / 0:22

ברקע חקירת תיק 1,000 אמרה עו"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ששימשה תובעת בפרשת הולילנד, כי גם 4,700 דולר מספיקים להעמדה לדין בעבירת שוחד. בסביבת נתניהו הגיבו: "אין פסול ביחסים בינו לבין חבריו"

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 2

עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה הבכירה המלווה את חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה אמש (חמישי) כי "אין דבר כזה מתנות פעוטות, כל דבר תלוי בנסיבות אך שאלת החברות עולה בכל התיקים". בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, אמרה את הדברים ביום עיון של לשכת עורכי הדין.

"כשמדובר במתנות בשווי מאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים", אמרה בן ארי לעו"ד יעל גרוסמן, יו"ר ועדת איסור הלבנת הון בלשכת עורכי הדין. "אני יודעת על עצמי ועל חבריי – אף אחד מאיתנו לא נותן או מקבל מתנות בסכומים כאלה. האינטרסים במצב כזה חייבים להיבחן".

התובעת הראשית עו"ד ליאת בן ארי בפרשת הולילנד, בהקראת גזר הדין בבית המשפט המחוזי תל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי
צילום פול,
"מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים". עו"ד בן ארי/מוטי קמחי צילום פול

הדיון נערך במסגרת פאנל שעסק בעבירת השוחד וגבולותיה, וערכו עו"ד גרוסמן ועו"ד אילן שדי, יו"ר משותף של הפורום הארצי למשפט, מדע וטכנולוגיה. בן ארי ענתה לשאלה שעסקה בהרחבת גבולות השוחד והגדרת גבולות יחסי החברות, אם מתנות פעוטות מאוד נחשבות כעבירת שוחד חמורה. בן ארי הייתה התובעת בפרשת הולילנד ובתיק דודי אפל.

"מבחינתי, גם 4,700 דולר מספיקים לעבירת שוחד והעמדה לדין, כך שיותר מכך זה בטח ובטח. הסכום לא חייב להיות גדול בשביל מי שנותן, אלא בשביל מי שמקבל. אם אדם בעל אינטרס שמקדם עניין נותן סכום כזה לנציג ציבור, זה מה שמשנה".

בסביבתו של ראש הממשלה הגיבו הערב לדבריה ואמרו כי: "אין שום בסיס לטעון שדבר כלשהו היה פסול ביחסים בין ראש הממשלה לבין חבריו". לדברי גורמים מטעמו של נתניהו, "ראשית, החברות ההדוקה בין המשפחות היא עובדה חד-משמעית שאין לערער עליה, כולל גם בתקופות שראש הממשלה היה אזרח פרטי".

"שנית, אנו כופרים בסכומים שננקבים, ובכל מקרה מדובר בסיגרים שניתנו פעמים רבות על פני 17 שנות חברות. לכן הטענה כאילו ניתנה מתנה אחת בשווי של מאות אלפי שקלים, או שניתנו הרבה מתנות בשווי של אלפי דולרים כל אחת, פשוט אינה נכונה. שלישית, במהלך כל השנים הללו לא היו שום אינטרסים ולא ניתנה שום תמורה. אנו חוזרים ואומרים: לא היה כלום, ולכן גם לא יהיה כלום".

קייט הדסון, שרה נתניהו, בנימין נתניהו, יאיר נתניהו. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני וחבריי לא מקבלים מתנות בסכומים כאלה". בני משפחת נתניהו עם ארנון מילצ'ן והשחקנית קייט הדסון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

ראש הממשלה נחקר בחודשים האחרונים ארבע פעמים, על חשדות בשתי פרשות: תיק 1,000, הנוגע לטובות הנאה שקיבל לכאורה מאנשי עסקים ובהם ארנון מילצ'ן, ותיק 2,000, הנוגע לשיחות שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס לגבי שינוי אופי הסיקור שלו.

נתניהו הכחיש בחקירתו כי ידע על המתנות שניתנו לרעייתו שרה ממילצ'ן.היא אדם עצמאי ואני אדם עצמאי, לא צריך לצפות שבנושאים כאלה אדע כל דבר". הוא הוסיף כי כלל לא ידע מה שווי המתנות, שאותן כינו בבית ראש הממשלה "ורודים" ו"עלים" – שמות קוד לבקבוקי שמפניה ורודה וסיגרים יקרי ערך. "לא בדקתי כמה עולה כל סיגר, ובוודאי את הסכום המצטבר לאורך שנים רבות", אמר נתניהו.

בדיון במליאת הכנסת אמר נתניהו: "מותר, על פי החוק, לקבל מתנות מחברים. אז מעוותים את החוק. חוק אחד לכולם, ועכשיו אומרים - אסור לקבל מתנות מחברים. יש פה קמפיין חסר תקדים של ציד ורדיפה, של צביעות והפעלת לחץ".

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully