וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצוללת אין שיחות מהבית": סמ"ר י' יקבל אות הצטיינות מהנשיא

29.4.2017 / 10:50

27 שנים אחרי שאביו, קצין בכיר בחיל הים, היה אחראי להבאת מודיעין קריטי ששימש לסיכול פיגוע גדול, יקבל י' את האות הנכסף בטקס חגיגי ביום העצמאות. לאחרונה השתתף בקורס מיוחד לאיסוף מודיעין בצוללות. "היום אני מבין טוב יותר את התרומה של אבא"

סמ"ר י' שיקבל אות הצטיינות מהנשיא ראובן ריבלין. באדיבות המצולמים
התגייס לחיל בעקבות הוריו. סמ"ר י'/באדיבות המצולמים

סמל ראשון י' התגייס באוקטובר 2014 ושובץ בקורס צוללן היוקרתי בחיל הים. בתום מסלול מפרך של שנה וחודשיים שאותו סיים בהצלחה, התמנה לטכנאי ומפעיל גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר) באח"י לוויתן, צוללת ותיקה ששודרגה לפני כשלוש שנים במערכות נשק וטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לה לפעול בטווחים גדולים מחופי ישראל, ולאסוף מודיעין מדויק ומגוון על האויב. ביום העצמאות יוענק ל-י' אות הצטיינות מידי נשיא המדינה ראובן ריבלין.

סמ"ר י', בן 20 ממזכרת בתיה, התגייס לחיל הים בעקבות הוריו. אביו היה קצין בדרגת אלוף משנה שהיה אחד האחראים להבאת מידע מודיעין קריטי בסיכול פיגוע רחב היקף, שבמהלכו פשטו סירות מחבלים על חופי ישראל בשנת 1990. אמו אף היא שירתה במספן מודיעין של חיל הים. "גדלנו בבית על חיל הים. תמיד אהבתי את הים והיה לי בראש שזה מה שאני רוצה. היה לי ברור תמיד שזה חיל קטן משפחתי ואוהב. זה מה שרציתי, שירות משמעותי. היום אני גם מבין טוב יותר את התרומה של אבא שלי", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
"הטיל פגע ב-D9 - וכולם הופתעו": הלוחמים חוזרים לשכם של לפני 15 שנה
"יום זעם" בגדה המערבית: עשרות פלסטינים נפצעו בעימותים עם צה"ל
מתחת לאף של צה"ל וחיזבאללה: הלבנוני שחשף מחדל אבטחה בגבול הצפון

סמ"ר י' שיקבל אות הצטיינות מהנשיא ראובן ריבלין. באדיבות המצולמים
"היום אני מבין יותר טוב את תרומתו". סמ"ר י' בילדותו עם אביו/באדיבות המצולמים

לאחרונה החליטו מפקדיו לשבץ אותו בקורס מתקדם באגף המודיעין כדי להעצים את יכולותיה של הצוללת, שחמושה בין היתר בטילי טורפדו. במהלך הקורס הבין י', לדבריו, עד כמה חשובה הפעילות שהוא מבצע בצוללת והמידע המודיעיני שנאסף באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת מול מדינות אויב.

"יש הרבה אתגרים בצוללת", סיפר י'. "הריחוק מהבית כשאתה בתוך צוללת הוא קשה. אין פלאפון. אין שיחה קטנה מהבית, אין פייסבוק. אתה ברצף של זמן ממושך מתחת למים, לפעמים יותר משבוע. אבל הראש קדימה למשימה. זה מה שמאחד את כולנו בצוללת", הוסיף.

על החיים מתחת למים סיפר י': "אחרי המסלול אתה פתאום מדבר באופן ישיר עם קצינים ומפקדים, ביניהם מפקד הצוללת שהוא קצין בדרגת סגן אלוף. אנחנו יוצאים לאימונים או לפעילות מבצעית וזה עדיין מאתגר. אתה מבין את חשיבות הכלי לאור המשימה שאתה מבצע. אפילו חשיבות של כל בורג בצוללת. לפעילות מבצעית, בשונה מאימון, יש דריכות אחרת. אתה מרגיש את זה בצוללת".

באחת ההפלגות האחרונות, כשהצוללת נקשרה אל הנמל, פנה מפקד הצוללת באמצעות מכשיר הקשר אל כלל החיילים בצוללת והודיע כי על רקע פועלו ותרומתו לצוללת ולמשימותיה המבצעיות נבחר י' למצטיין נשיא המדינה ויקבל את האות בטקס חגיגי ביום העצמאות. "אני לא יודע למה אני מקבל את ההצטיינות וזה לא באמת משנה לי. מה שחשוב שכולם יידעו זה שיש בצוללת אנשים משכמם ומעלה שעומדים באתגרים גדולים. מה שקובע זה האנשים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully