וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה תושבי באר שבע, בהם חיילים וקטין, נאשמים בתקיפת ערבים ממניע גזעני

על פי כתב האישום, המעורבים תקפו שש פעמים ערבים על רקע לאומני וגזעני במטרה "למנוע התבוללות" ומיוחסות להם עבירות טרור. באחד המקרים הם הצטיידו במקל גולף, פטיש וקרש ויצאו לתקוף ערבי כי התרועע עם יהודיה, ובתקרית אחרת השליכו אבנים על נהג ערבי מסיבה דומה

חטיבת דובר המשטרה

(תושב קריית אתא נידון ל-11 שנות מאסר בגין ניסיון רצח ממניע גזעני, פברואר)

שישה תושבי באר שבע מואשמים בתקיפת ערבים על רקע לאומני-גזעני בשש תקריות שונות. בין הנאשמים, בני 20-17, גם שני חיילים בשירות סדיר, ובהם לוחם. כתבי אישום שהוגשו היום (ראשון) לבתי המשפט השלום ומחוזי בעיר מייחסים למעורבים ביצוע עבירות טרור.

על פי כתבי האישום, התקיפות אירעו במהלך החודשיים האחרונים וכללו בין היתר שימוש בסכין, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים נוספים. החמור מביניהן היה בשעות הלילה ב-21 בפברואר, אז ביצע אחד הנאשמים המרכזיים פיגוע דקירה. מחקירתם עולה כי התקיפות בוצעו במטרה "למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע".

השישה נעצרו במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וימ"ר מחוז יהודה ושומרון. לטענתם, נאספו ראיות - נסיבתיות וישירות - הקושרות את הנאשמים לביצוע המעשים. מלבד התקיפה, טוענים בשב"כ ובמשטרה, התבררה מעורבותם של השישה גם בהשחתת כלי רכב של ערבי בבאר שבע.

מהחקירה עולה כי הנאשמים נקטו בפעולות שונות כדי לוודא שהקורבנות אכן ערבים. כמה מהנאשמים צפו בסרטון של להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), אשר עסק "בחילוץ יהודיה שנישאה לערבי". אחד המעורבים אף הגדיר את עצמו תומך בארגון, אולם לא פעל במסגרתו.

לקריאה נוספת:
פיגוע נקמה: יהודי דקר ארבעה ערבים בדימונה; שניים נפצעו בינוני
11 שנות מאסר לתושב קריית אתא שדקר יהודי כי חשב שהוא ערבי
המדינה נגד הריסת בתי רוצחי אבו חדיר: טרור יהודי שונה מערבי

הארכת מעצרם של שישה תושבי באר שבע, בהם חיילים וקטין, נאשמים בתקיפת ערבים ממניע גזעני 23 באפריל 2017. בני בן סימון
"רצו למנוע התבוללות". שלושה מהנאשמים בבית המשפט השלום בבאר שבע, היום/בני בן סימון

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שלושת המעורבים המרכזיים בפרשה: רז עמיצור, תלמיד ישיבה, וכן קורן אלקיים וטמיר ברטל. מיוחסת להם מעורבות בכמה תקריות במסגרת התארגנות לפעילות טרור מתוך מניע לאומני. מעצרם הוארך בשבוע. כתב האישום נגד יתר המעורבים האחרים הוגש לבית משפט השלום בעיר. השלושה, שרון דזאנשוילי, ראובן קוסשוילי ונער בן 17, נאשמים כי היו מעורבים בתקיפה ב-4 במרץ יחד עם שלושת הנאשמים האחרים.

מעובדות כתבי האישום, שהוגש על ידי עו"ד יואב קישון, עולה כי השלושה המרכזיים התארגנו במטרה לפגוע בערבים השוהים בחברתן של נשים יהודיות, במטרה לעורר בקרבם פחד ובהלה וכדי למנוע קשרים אישיים בין ערבים ליהודיות. כך, הם יצאו מצוידים במקל גולף ובפטיש לפארק ד' בעיר במטרה לפגוע בערבים שראו לצד נשים יהודיות. הם התארגנו בשיחים, וכשראו רכב ובו ערבי עם יהודיות - רצו אליו, פגעו בו ותקפו את הנהג עם המוט והפטיש. לאחר מכן ניגשו לשלושה ערבים אחרים והשליכו אבנים על מכוניתם, ואלו התגוננו וזרקו עליהם אבנים.

במקרה אחר הבחינו בצעיר ערבי הנפגש עם שתי נשים יהודיות. עמיצור לקח מהישיבה שלו מפתח שוודי, ידית של פטיש במשקל עשרה קילוגרמים ואלת שוטרים מפלסטיק והביא אותם לאלקיים וברטל. השלושה תקפו אותו בסמוך לאצטדיון הכדורגל "טרנר" בעיר. במקרה נוסף, השלושה נסעו במכונית והבחינו בנהג ערבי ובנות שיכורות. הם עקבו אחריו, אך לאחר שלא מצאו אותו, ניקבו לו את הגלגלים. בכמה מן המקרים הם תקפו את הקורבנות כשהם לובשים קפוצ'ונים על מנת שלא יזהו אותם.

שישה תושבי באר שבע, בהם חיילים וקטין, נאשמים בתקיפת ערבים ממניע גזעני בית משפט השלום באר שבע. בני בן סימון
לבשו קפוצ'ונים גם בזמן התקיפה. שלושה מהנאשמים בבית משפט השלום בבאר שבע, היום/בני בן סימון

עמיצור מואשם במעורבות בשישה מקרים שונים. החמור מביניהם, כאמור, הוא פיגוע דקירה שביצע ב-21 בפברואר בבאר שבע. באותה תקיפה, הוא דקר ערבי ששהה במכוניתו עם יהודיה בחנייה בקרבת אצטדיון טרנר. כתב האישום מייחס לו במקרה זה עבירה של חבלה בכוונה מחמירה המהווה מעשה טרור והחזקת סכין המהווה מעשה טרור.

כשבועיים לאחר מכן, בשעות הערב של שבת 4 במרץ, תקף עמיצור יחד עם יתר הנאשמים בחור ערבי בפארק ו' בעיר. ברטל ראה הקורבן בפארק, ולאחר שהתפתח דין ודברים ביניהם אמר לו הנאשם: "חכה פה כמה דקות". הקורבן, לפי כתב האישום, ענה לו: "אני גבר, מחכה לך פה".

ברטל הזעיק את חבריו, כמו גם הבחור הערבי, ושאל את חבריו מה לעשות. אחד מהם השיב לו: "הערבים יוצאים עם יהודיות, ויהודיה היא בת מלך". החבורה החליטה לפגוע בערבי, הגיעו לישיבה של הרב בנימין בצרי ושם הצטיידו בכלי תקיפה: מקל גולף, אלה, ידית עץ של פטיש, מקל מתכת וקרש. הם עזבו את המקום תוך שהם מכסים את פניהם בכובע גרב על מנת שלא יזהו אותם.

כשנתקלו בערבי בפארק, שאלו אותו מה השעה על מנת לזהות אותו, ולאחר מכן שאלו מדוע הוא פוגע בילדות יהודיות. לאחר מכן נתן לו דזאנשוילי מכה בראש עם האלה והאחרים בעטו בו. בסוף התקיפה הם חזרו לישיבה.

אחד המותקפים: "הם וידאו שאני ערבי - ורצו להרוג אותי"

אחד המותקפים בידי החבורה, סיפר על השתלשלות האירועים המסוכנת. "הייתי ליד האצטדיון, בחנייה עם חברים. באו שני בחורים דתיים, ביקשו ממני מצית. נתתי להם, הדליקו והלכו", שחזר.

"חשבתי שהם רוצים רק מצית אבל לא ידעתי שהם רוצים לגלות שאני ערבי לפי השפה. כשגילה שאני ערבי הלכו, ואחרי רבע שעה חזרו עם רעולי פנים, איזה שלושה בחורים. הם שברו את הזכוכית של הרכב, התחילו לתת מכות בראש שלי עם ברזלים, דוקרנים, לא יודע מה היה להם בידיים, לא זיהיתי בדיוק. הם רצו להרוג אותי. אמרו: 'תהרגו אותו, זה ערבי מסריח, חושב את עצמו בן של מלך'. למה עשו את זה? לא מבין. בחיים לא הזקתי לחתול".

פרקליטי הנאשמים: אחד הנערים ניסה להתאבד

לטענת הצעירים, הם עברו חקירות ארוכות וקשות במתקני שב"כ במשך ימים ארוכים, ולפחות אחד מהנערים ניסה במהלך החקירות לשים קץ לחייו.

עו"ד סימה כוכב, המייצגת את הנאשמים, אמרה כי "מצער שבמדינת ישראל 2017 נערים צעירים נכנסים לחקירה בריאים ולאחר מספר ימים בשב"כ נדרשים לטיפול תרופתי לאחר ניסיון התאבדות". לטענתה, "מדובר בחקירה שרמסה זכויות אדם וכללה שימוש בכח שלא כחוק. אנו נלמד את חומרי החקירה ונגיב לחשדות".

עו"ד אביחי חג'בי מצוות ההגנה הוסיף כי "דומה שזכויות עצורים בסיסיות נחסמות בדלתות הברזל של מרתפי השב"כ. חקירת מרשי נעשתה תוך פגיעה והפרה של כל זכות בסיסית שמקנה לו החוק תוך שנמנע ממני להיפגש ולשוחח עמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully