וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל נגד עיריית טירה: לא לאנדרטה לזכר "נופלי הנכבה"

19.4.2017 / 18:42

חיילי מילואים פנו לתנועת "אם תרצו" בתלונה על היוזמה וזו העבירה מכתב לשר הפנים אריה דרעי בדרישה שיתערב. "מדובר במחדל שיש לעצרו לאלתר", כתב מנכ"ל התנועה מתן פלג. משרד הפנים: "הטענות ייבחנו"

מיצג לציון הנכבה בבית לחם, 15 במאי 2016. רויטרס
נגד "כוחות החושך". מיצג לרגל יום הנכבה, בשנה שעברה בבית לחם/רויטרס

תנועת "אם תרצו" פנתה השבוע אל שר הפנים אריה דרעי לאחר שכמה חיילי מילואים ובהם נכי צה"ל העבירו אליה תלונות נזעמות על כוונה של עיריית טירה להקים אנדרטה לזכר "נופלי הנכבה". במכתב ששלח מנכ"ל התנועה מתן פלג נכתב כי "הקמת אנדרטה במדינת ישראל לזכר מי שלחם בנשק נגד הקמתה של המדינה היא חרפה שאין כדוגמתה, אך כשהעוול המסוכן הזה נעשה בעידוד ראש העיר ובמימון משלם המסים הישראלי כבר מדובר במחדל שיש לעצרו לאלתר".

בדבריו התייחס פלג גם לדברים שאמר ראש עיריית טירה מאמון עבד אלחי, שכינה את מתנגדי היוזמה "כוחות החושך". לדברי פלג, "הם לא יצליחו להשתיק אותנו. אף אחד לא מתכוון להכעיס אף אחד. עם זאת, אנחנו יודעים לשמור על הכבוד שלנו ועל ההיסטוריה שלנו". פלג העביר את הכדור לידיו של השר דרעי ומשרדו והוסיף: "כאדם העושה רבות למען עם ישראל ועתידה של מדינת ישראל וכמי שאמון על העיריות והמועצות המקומיות, אנו מאמינים כי זעקתם של נכי צה"ל לא תיפול על אזנים ערלות וכי תפעל בכל הדרכים העומדות לרשותך למניעת החרפה הזו".

עוד בוואלה! NEWS:
שיחות טלפון אינסופיות: כך סחטו אנשי ה"פלג הירושלמי" בכירים במשק
בכיר פלסטיני: "אל תתפלאו אם כל האסירים ישתתפו בשביתה"
סערת המאמר של קליין: ועד מתיישבי השומרון קרא לחרם מפרסמים על "הארץ"

מג'ד ראס, רכז הסטודנטים הערבים במעונות, ביום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2016. ראובן קסטרו
"אם תרצו". מפגינים מנגד. אירוע לזכר הנכבה באונירסיטת תל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

"לא יעלה על הדעת שעירייה בישראל שמקבלת תקציבים ממשרד הפנים, תשקיע משאבים ותקדם את הקמתה של אנדרטה לזכרם של אלה שלחמו נגד הקמתה של מדינת ישראל", כך אמר לוואלה!NEWS לירן ברוך, נכה צה"ל ואחד ממובילי מאבק הלוחמים שנפצעו בפעילות מבצעית, אליו הגיעו הפרסומים אודות המקרה. ברוך, שהיה לוחם בחיל הצנחנים ואיבד את ראייתו בעין אחת במהלך קרב במחנה הפליטים קלנדיה, הוסיף כי "זה ההבדל בין כבוד לנופלים לכבוד למרצחים, ככה גולשים להסתה, שנותנים כבוד לאלה שניסו במו ידיים למנוע מאתנו להקים המדינה שלנו".

"כל מי שלחם נגד לוחמי צה"ל לדורותיו – הם מחבלים", הוסיף אורן אור ביטון נכה צה"ל, ששירת כמפקד ביחידת מסתערבים בתקופת האינתיפאדה הראשונה ונפצע במהלך שירותו הצבאי. "אם ראש עיריית טירה קורא לחיילי צה"ל 'כוחות החושך' צריך לפתוח נגדו חקירה משטרתית, זה לא ראש העיר, זה ראש ארגון ההסתה. וכשרוצים להנציח את אותם מחבלים בתוך תחומי הקו הירוק, זה פשע ויריקה בפנים, זה יוצר קרע עוד יותר גדול בין ערביי ישראל לתושבים היהודים של המדינה", אמר ביטון.

"מה נגיד למשפחותיהם של 29 הלוחמים שנפלו בלחימה על הקמת המדינה? איך נסתכל להם בפנים? ככה נשפוך את דמם?", תהה. "איך נבנה כאן מדינה מתוקנת על כלל אזרחיה, איך נוכל להגיע להידברות, הלוחמים שהגנו בגופם ושילמו בחייהם מתהפכים עכשיו בקבריהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"קרע גדול בין ערביי ישראל ליהודים". דרעי/ראובן קסטרו

"זאת פושע וחרפה", אמר גם לוחם המילואים דרור זיכרמן, שנפצע קשה בשנת 2005 בפיגוע התאבדות שבו נהרג מפקדו אורי בינמו. "לא הגיוני שמכספי המסים שאנחנו משלמים תגיע עירייה ותקים בשטחה על דעת עצמה אנדרטה לזכרם של המחבלים, מילא זאת הייתה אנדרטה שהוקמה באופן פרטי ונאספה בתרומות, אבל מדובר כאן בכספי ציבור שמועברים להקמה של אנדרטה שתפאר רוצחים וזה כואב לי מאוד".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה לשר האוצר משה כחלון בתביעה להפעיל את סמכותו ולשלול תקציבים מעיריית טירה. "ישראל ביתנו יזמה תיקון לחוק, המאפשר לשר האוצר להפעיל את סמכותו ולגרוע תקציבים מגופים התומכים בפעילויות טרור נגד מדינת ישראל או מציינים את יום עצמאותה כיום אבל. זו העת בה שר האוצר צריך להפעיל את סמכותו ולשלול תקציבים באופן מיידי מעיריית טירה לאור העובדה שהקצתה קרקעות לטובת מפעל הנצחה לנכבה. לא ייתכן שקרקע ציבורית תשמש מקום כדי לפעול ולקדם את השקר וההסתה נגד הקמת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לפני כחודשיים פרצה סערה דומה לאחר שכמה נכי צה"ל גילו על קיומו של רחוב הקרוי על שם יו"ר הרשות הפלסטינית הקודם יאסר ערפאת במועצה האזורית ג'ת שבמשולש הצפוני. החיילים אף פנו לשר הפנים דרעי בסיוע תנועת "אם תרצו" כדי לשנות את שם הרחוב. כמה ימים לאחר הפרסום ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא למקרה החריג והורה על הסרת השלט עם שם הרחוב, ולאחר מספר ימים החליטה המועצה לפעול בהתאם לכך.

ממשרד הפנים נמסר: "הטענות המועלות במכתב תנועת 'אם תרצו' יבחנו על ידי משרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully